Gå til innhold

Kjære innbyggere av Kvinneguide landsbyen - hva er det med dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, hva er det med dere? Neida, jeg skal ikke dra dere alle under en og samme kam. Men mange av dere her, hvorfor er dere så (passiv) aggressive?

Jeg har enda til gode å lese en tråd her inne, der det ikke rettes noe som helst negativt mot trådstarter, og i mange tilfeller finnes det ikke noe konstruktivt over det i det hele tatt. Hvorfor er det slik?

Uansett hvordan trådstarter vinkler sitt innlegg, så er det altså alltid noen som finner noe nedverdigende, usaklig, usmakelig eller hånlig å melde. HVORFOR? Er det de samme anonyme brukerne hver gang? I så fall er det mange hyklere ute og går her.

Fra tid til annen henges også enkelte ut her, uten at de engang har anledning til å forsvare seg, eller komme med innspill. Fotballfrue tråden(e) er et godt eksempel.

Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette, jeg bare synes det er veldig trist. Dette er i utgangspunktet et veldig fint konsept, men det trekkes veldig ned av at mange regelrett går inn for å lage kvalme. For det skinner veldig godt igjennom at det er det dere prøver på.

Jeg skulle så gjerne ønske jeg forsto hvorfor dere holder på sånn, og hva dere får ut av det? Om dere sover bedre på natten, eller om dere glemmer det i det øyeblikket dere publiserer?

Det er nok mye forlangt å forvente svar av de verste, for jeg mistenker at de ikke forstår det selv.

*sukk*



Anonymous poster hash: 66f7f...a36
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel en av grunnene til at jeg aldri kommenterer anonymt, da kan jeg hvertfall stå mere for det jeg sier.

Jeg prøver heller ikke å være en person som skal hakke på feks. fotballfrue og om jeg skulle ha noen kommentar om henne så får den i det minste være saklig.

Desverre forekommer slikt på alle mulige forum, noe som også gjerne gjør at de som har noe vettugt å komme med forsvinner sakte - men sikkert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg litt enig med TS i at det er noen elementer her inne som virker veldig bitre og negative, og dessverre så kan man kommentere som anonym.

Jeg tror det hadde blitt bedre her inne om man ikke kunne benyttet seg av anonyme kommentarer, sist jeg tok opp det tema ble tråden stengt....

Når det er sagt så syns jeg de aller fleste her inne virker som hyggelige og normale mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva er det med dere? Neida, jeg skal ikke dra dere alle under en og samme kam. Men mange av dere her, hvorfor er dere så (passiv) aggressive?

Jeg har enda til gode å lese en tråd her inne, der det ikke rettes noe som helst negativt mot trådstarter, og i mange tilfeller finnes det ikke noe konstruktivt over det i det hele tatt. Hvorfor er det slik?

Uansett hvordan trådstarter vinkler sitt innlegg, så er det altså alltid noen som finner noe nedverdigende, usaklig, usmakelig eller hånlig å melde. HVORFOR? Er det de samme anonyme brukerne hver gang? I så fall er det mange hyklere ute og går her.

Anonymous poster hash: 66f7f...a36

Andre får svare for seg, men jeg er rimelig sikker på at det ikke er de samme brukerne hver gang, og i alle tråder.

.Jeg leser aktivt her inne, men skriver svært sjeldent, men i ærlighetens navn må jeg si at jeg går i forsvar, og kan svare ganske passivt/agressivt når jeg blir indirekte krititsert gjennom generaliseringer, selv om jeg vanligvis er en veldig positiv person.

Passiv/agressiviteten kommer for min del av at jeg føler at gjennom generaliseringer blir jeg kritisert selv om jeg prøver det beste jeg kan å ikke plage andre.

Eksempler på tråder som har ført til en slik reaksjon hos meg er denne og denne.

Tråder som generaliserer, og som sier "kvinner er.../kvinner gjør" hopper jeg vanligvis over, men noen få ganger blir jeg så provosert av at jeg svarer, ofte med sarkasme.

Jeg vet at det ikke var dette du siktet til i ditt innlegg, men jeg følte likevel for å svare for å vise en side av saken.

Anonymous poster hash: 19ef7...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Trådstarter:

Generelt sett, har mange i Norges land det ikke bra med seg selv. Vi bor i verdens "beste" og rikeste land, men glir stadig mer fra hverandre. Vi er usikre på oss selv og denne usikkerheten ønsker vi ubevisst å spre til andre.

Når man har det godt helt inn i hjerterota (altså man kan ha ingenting å ha det godt, besøk en Sør Amerikansk landsby og du vil se) vil man ikke klare å være noe annet en god mot andre.

Måten ett utsagn blir formulert/overbragt, sier aller mest om den som kommer med utsagnet. Måten ett utsagn blir mottatt sier aller mest om den som mottar utsagnet.

Forståelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...