Gå til innhold

Hvorfor skal Europa gi asyl til folk fra Afrika og Midt-østen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal Europa gi asyl til folk fra den tredje verden? Jeg skjønner ikke helt logikken bak det. Skal man flytte til et annet land, må man ha noe å bidra med. Men asylsøkere blir behandlet som "kjæledegger" som vi før på uten å kreve noe tilbake av.

Hvis det er trygghet som er målet så holder det vel å dra til nabolandet eller flykte internt i landet som man kommer fra? Hvis det ikke er bra nok for dem så er det jo lykkejegere på jakt etter gratis penger de egentlig er. Norges statsbudsjett stiger med 50 milliarder hvert år på grunn av alle asylsøkerne og ungene deres. Når skal vi fatte at vi ikke har råd til å ha så mange "kjæledegger"? Når det er flere av dem enn oss? Når vi ikke har råd til mat på bordet?

Jeg skjønner ikke at noen kan være for en sånn løsning, som ikke bare gjør 0 for å fikse problemene som driver folk på flukt, men også sørger for at de samme problemene oppstår her. Hvor skal vi flykte når det blir Syriske tilstander i Norge og Europa?

Anonymous poster hash: 6befe...8f7

Har du ikke råd til mat på bordet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men dere sier vi ikke har råd til det? Jeg trodde Norge var et rikt land.

HAHAHAHHA!! Norge kutter nå i omtrent alle sektorer for å få råd til innvandrerne, og tar større og større summer fra oljefondet hvert år for å få landet til å gå rundt. Fordi DINE skattepenger går inn i sluket som heter asyl, så får barna dine dårlig oppfølging i skolen, bestemoren din får ikke plass på sykehjem, eller sulter og fryser på gamlehjemmet, tanta di får mindre penger i trygd og blir kanskje kastet ut fra den kommunale boligen sin fordi asylsøkere skal bo der, veien du trenger for å komme deg på jobb blir ikke vedlikeholdt og du risikerer å ikke få den medisinen du trenger hvis du blir syk. I tillegg kommer økt risiko for alle typer kriminalitet som kan ramme deg og dine nærmeste. Ran, voldtekt, drap. DETTE er det vi offrer for at folk som hater vesten skal få sitte på rævva og kose seg her. Vi OFFRER HELE VELFERSSTATEN OG VÅR TRYGGHET! VI OFFRER VÅRE BARN OG LANDETS FRAMTID!

Oljefondet brukes opp raskere og raskere. Når vi ikke får flere oljepenger inn i kassa vil det bli tomt veldig fort. Jeg håper at du gleder deg til å miste jobben, kanskje huset og å se på at volden eskalerer i Norges gater. Da kan du takke deg selv for at Norge har blitt et værre høl enn den rumenske bygda.

Anonymous poster hash: 6befe...8f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke råd til mat på bordet??

Ja, dette kommer til å bli realiteten til slutt. Norge er ikke selvforsynt hva angår mat. Når oljepengene er brukt opp vil staten måtte ta opp enorme lån for at vi ikke skal sulte og fryse i hjel her. Overbefolkning kombinert med enorme kulturforskjeller vil da føre til vold, store opprør, hærverk og i verste fall borgerkrig.

"Når krybba er tom bites hestene" heter det. Dette har skjedd i hvert eneste multikulturelle land, og er hovedårsaken til at det finnes kriger som folk må flykte fra. Åpne øynene! Det eneste vi gjør på lang sikt er å flytte krigen hit!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi enda rævpuler det afrikanske kontinentet. Det er vår egen feil som ikke driver rettferdig handel og som er venner med korrupte regimer.

Jeg kan ikke huske at nordmenn noen gang var i Afrika under "rævpulingens storhetstid" aka kolonitiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å bo i en "reell krig" så kan du flytte til Syria. Ikke flytt krigen hit!

Anonymous poster hash: 6befe...8f7

Jeg har ikke noe ønske om å bo og leve i krig. Jeg har heller ingen planer eller ønsker om å flytte en krig hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal Europa gi asyl til folk fra den tredje verden? Jeg skjønner ikke helt logikken bak det. Skal man flytte til et annet land, må man ha noe å bidra med. Men asylsøkere blir behandlet som "kjæledegger" som vi før på uten å kreve noe tilbake av.

Hvis det er trygghet som er målet så holder det vel å dra til nabolandet eller flykte internt i landet som man kommer fra? Hvis det ikke er bra nok for dem så er det jo lykkejegere på jakt etter gratis penger de egentlig er. Norges statsbudsjett stiger med 50 milliarder hvert år på grunn av alle asylsøkerne og ungene deres. Når skal vi fatte at vi ikke har råd til å ha så mange "kjæledegger"? Når det er flere av dem enn oss? Når vi ikke har råd til mat på bordet?

Jeg skjønner ikke at noen kan være for en sånn løsning, som ikke bare gjør 0 for å fikse problemene som driver folk på flukt, men også sørger for at de samme problemene oppstår her. Hvor skal vi flykte når det blir Syriske tilstander i Norge og Europa?

Anonymous poster hash: 6befe...8f7

Under 2. verdenskrig, ts (ikke fullt 100 år siden) strømmet vi europeere sørover gjennom Spania og Italia og kastet oss på båter, flåter og det vi kunne finne av sjødyktige og mindre sjødyktige farkoster. Hvor var vi på veg? I motsatt retning av dagens flåteflyktninger: ut av Europa koste hva det koste ville og helst til trygge Marokko der sjansen fremdeles var til stede for å kjøpe seg plass retning Amerika.

Derfor skal vi hjelpe. Fordi at om 20, 40, 60 eller 120 år så er det du, dine barn eller dine etterkommere som står på en grense et sted med en matbit i hånden og intet annet håp enn at noen vil hjelpe. Å tro noe annet er naivt.

Og da hjelper det jo ikke om det på andre siden av grensen bor folk som husker at deres forfedre ble bombet ihjel uten hjelp. Men dersom de husker at desse folkene i det minste hadde hyggelige forfedre? En hjelper fordi en forventer å selv trenge hjelp. Og fordi en husker å selv ha fått hjelp. Fordi en vet at selv om Europa anno 2015 er en semi-fredelig oase så vil det ikke vare. Og det er ikke lenge siden alt var helt jævlig.

Selvsagt skal problemet løses. Men det kan ta 5 år (2. verdenskrig?) eller 10, eller 20. I mellomtiden er folk flyktninger.

Anonymous poster hash: c1d0c...f08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Under 2. verdenskrig, ts (ikke fullt 100 år siden) strømmet vi europeere sørover gjennom Spania og Italia og kastet oss på båter, flåter og det vi kunne finne av sjødyktige og mindre sjødyktige farkoster. Hvor var vi på veg? I motsatt retning av dagens flåteflyktninger: ut av Europa koste hva det koste ville og helst til trygge Marokko der sjansen fremdeles var til stede for å kjøpe seg plass retning Amerika.

Derfor skal vi hjelpe. Fordi at om 20, 40, 60 eller 120 år så er det du, dine barn eller dine etterkommere som står på en grense et sted med en matbit i hånden og intet annet håp enn at noen vil hjelpe. Å tro noe annet er naivt.

Og da hjelper det jo ikke om det på andre siden av grensen bor folk som husker at deres forfedre ble bombet ihjel uten hjelp. Men dersom de husker at desse folkene i det minste hadde hyggelige forfedre? En hjelper fordi en forventer å selv trenge hjelp. Og fordi en husker å selv ha fått hjelp. Fordi en vet at selv om Europa anno 2015 er en semi-fredelig oase så vil det ikke vare. Og det er ikke lenge siden alt var helt jævlig.

Selvsagt skal problemet løses. Men det kan ta 5 år (2. verdenskrig?) eller 10, eller 20. I mellomtiden er folk flyktninger.

Anonymous poster hash: c1d0c...f08

Du har rett i at det ikke kommer til å vare. Grunnen til dette er enkel: innvandring fra ikke-vestlige land.

Det er sannsyneligvis ingen som vil eller har evne til å hjelpe europeerne hvis det blir krig her. Derfor må vi prøve så godt vi kan å verne om freden og økonomien her, i stedet for å ødelegge det beste stedet på jorda.

Blir det krig i Europa kommer WW3 til å bryte ut. Stakkars oss.

Anonymous poster hash: 6befe...8f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor skal vi hjelpe. Fordi at om 20, 40, 60 eller 120 år så er det du, dine barn eller dine etterkommere som står på en grense et sted med en matbit i hånden og intet annet håp enn at noen vil hjelpe. Å tro noe annet er naivt.

Anonymous poster hash: c1d0c...f08

Du har nok rett, men årsaken til at dette kommer er den typen vanstyre som AB 8f7 snakker om. Det er en skapt konflikt som kommer, som vi kunne vært foruten. Er det ikke da bedre å gjøre noe med årsaken?

Hvis man skal unngå at historien gjentar seg, kan man ikke putte fingrene i ørene og si at dette er "uungåelig" eller "naturlig".

Anonymous poster hash: 7eb1b...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er klar over at dere ikke svarer på spørsmålet mitt. Jeg tviler ikke på at det koster. Jeg har aldri påstått noe annet enn at det koster. Selv om jeg nei, ikke har visst nøyaktige tall på hva det koster. Men dere sier vi ikke har råd til det? Jeg trodde Norge var et rikt land.

At vi er så "rike" er desverre bare en myte. Du burde lese deg litt mer opp på økonomiske spørsmål knyttet til innvandring. Kan annbefales. Mulig du får en økt innsikt i hvordan ting henger sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi enda rævpuler det afrikanske kontinentet. Det er vår egen feil som ikke driver rettferdig handel og som er venner med korrupte regimer.

Du tror ikke islamsk teokrati som styreform er årsaken til urolighetene da? Tenk om vi har hatt det(Som vi gjorde i middelalderen med kristendommen helt til reformer og sånn skjedde som gikk på fornuft istedet for overtro). Samme resultat. Overtroisk fundament som styresett er dømt å gå til dass uansett hvordan man snur det.

Endret av Kevin2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...