Gå til innhold

Er KG-ere mindre smarte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke jeg, om jeg skal le, eller om jeg skal hånflire.. Nå gjelder det å ta bruker undersøkelsen om alder på brukere med en god klype salt, det samme med uttalelser fra en hel haug med brukere, og ikke tro at det går an å frelse noen her inne.

Fordi:

Her inne er det brukere fra alle lag i det norske samfunnet, noen er tilogmed bosatt i utlandet med det livet de har og erfaringene de innehar. Noen liker å trolle med å skrive historier, noen liker å kverulere på måter de aldri ville gjort i sitt daglige liv, og noen er seg selv, på godt og vondt. IQ har ingenting med dette å gjøre.

Noen menn er kranglefanter, noen er rene englene. Kvinnene? Det samme. Noen er unge, noen er gamle, noen er dritfrekke og noen vil aldri såre noen.

Slik er det bare, og jeg detter innom kg i perioder når det passer seg slik.

Spørsmålet er bare:

Hvorfor er du her denne gangen, om du har et så negativt blikk på KG samfunnet?

Med vennlig hilsen og bla bla bla. Jeg kommer ikke til å svare på henvendelser. Beklager :jolie::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke jeg, om jeg skal le, eller om jeg skal hånflire.. Nå gjelder det å ta bruker undersøkelsen om alder på brukere med en god klype salt, det samme med uttalelser fra en hel haug med brukere, og ikke tro at det går an å frelse noen her inne.

Fordi:

Her inne er det brukere fra alle lag i det norske samfunnet, noen er tilogmed bosatt i utlandet med det livet de har og erfaringene de innehar. Noen liker å trolle med å skrive historier, noen liker å kverulere på måter de aldri ville gjort i sitt daglige liv, og noen er seg selv, på godt og vondt. IQ har ingenting med dette å gjøre.

Noen menn er kranglefanter, noen er rene englene. Kvinnene? Det samme. Noen er unge, noen er gamle, noen er dritfrekke og noen vil aldri såre noen.

Slik er det bare, og jeg detter innom kg i perioder når det passer seg slik.

Spørsmålet er bare:

Hvorfor er du her denne gangen, om du har et så negativt blikk på KG samfunnet?

Med vennlig hilsen og bla bla bla. Jeg kommer ikke til å svare på henvendelser. Beklager :jolie::fnise:

Eh.. okei.. Jeg hadde ikke tenkt å henvende meg, men takk for at du sier i fra.

Anonymous poster hash: ef702...a17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk her inne er mindre smarte enn "folk flest" aner jeg ingenting om, men jeg synes generelt diskusjonene her inne holder et veldig lavt nivå. Jeg tror nok det har mye med moderering å gjøre, slik at når dårlig oppførsel og usaklige innlegg først blir tolerert så baler det på seg. Ønsker man en ryddig diskusjon om politikk og samfunn er det andre sider som egner seg veldig mye bedre, og dette har mange tatt konsekvensen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er på godt og vondt at forumet er veldig simpelt. Det er langt mellom hjerneføde her inne, og selv om temaet er veldig interessant og dypt, så virker det som om mange ikke greier å ta del i dybden. Det er trist, for det hadde blitt veldig interessant å diskutere slike ting saklig. På en annen side, jeg ser på KG som et avbrekk fra en dag med mye hjerneføde. Dagene er fylt med akademiske studier, teorier og generell lære på et mer avansert nivå. Det å lese hvor primitiv noen skriver, er av og til avslappende og underholdende.
Det er flere faktorer som har gjort forumet sånn. Først av alt gjennomsnittpersonen her er relativt ung, de fleste som har oppgitt alderen sin er i 20 årene. Annet: Om en har hengt her en stund. så har en lagt merke til at det er veldig mange uføre, ikke bare uføre, men folk som har blitt ufør unge. Med det sagt så mener jeg ikke at uføre er dumme, tvert om. Men som mange vet så mister en mye læring av å ikke ta del i skole- eller jobbhverdag. Mange mister sosial omgang på grunn av det. Og sosial omgang leder ofte til kunnskap og læring.
Det siste jeg ønsker å påpeke er at mange her har jobber som ikke krever høyere utdannelse. Det kan så klart være feil observasjon, det er kun noe jeg har lagt merke til over tid.
Så det kan være noen av grunnene til at forumet ikke er spesielt givende sett fra perspektiv om kunnskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Ja vi er dumme som brød hele gjengen :fnise: Ikke at resten av befolkninger er så veldig mye smartere. Men finnes nok mange smartinger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver gang noen lurer på om medlemmer her eller andre større grupperinger er mindre smarte så viser de til høy IQ hos seg selv. Er ikke det litt rart? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har Aspergers, and i love it biuutch

Man er ikke dum fordi man har aspergers

Anonymous poster hash: e76c6...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke dum fordi man har aspergers

Anonymous poster hash: e76c6...23f

Nope, men stereotypen sier sikkert noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, men stereotypen sier sikkert noe annet

Som betyr? De som tror på dette er ikke noe særlig smart dem selv

Anonymous poster hash: e76c6...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å holde denne tråden on topic, nei kgere er ikke mindre smartere, hvem som er mindre smartere kan man heller begynne å se på dem som lager slike tråder...................................................



Anonymous poster hash: e76c6...23f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke jeg er mindre smart, men på den annen side så kan det jo tenkes at jeg ikke er smart nok til å se at jeg er mindre smart og dermed er jeg garantert ikke smart.

Og så kan det være jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke bruke KG til å diskutere politikk og verdensproblemer - det styrer jeg langt unna. Umulig å diskutere uten at en eller annen kjerring skal komme med en åndssvak personangrep mot deg. Da oppsøker jeg heller andre arenaer jeg kan diskutere disse tingene.

Samlivskategorien, ja, der er det mye søppel også - men der er det faktisk veldig greit å kunne få andres synspunkter og evt. råd. :)



Anonymous poster hash: db7a1...965
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for personangrep.

Raven Emerald, mod.

since when? :sprettert:

enig med over. burde ikke diskutere politikk på forumer. blir bare krig ut av det.

MEN! Kan være ufattelig underholdende å diskutere alikevel nemlig pga DET.

Morsomt å se alt kaoset det kan starte

Endret av Haru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

since when? :sprettert:

enig med over. burde ikke diskutere politikk på forumer. blir bare krig ut av det.

MEN! Kan være ufattelig underholdende å diskutere alikevel nemlig pga DET.

Morsomt å se alt kaoset det kan starte

Du angrep jo meg

Anonymous poster hash: e76c6...23f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG domineres vel av relativt unge kvinner? Ikke alltid at de mest reflekterte/veloverveide svarene kommer fra den kanten.

KG domineres også av en liten andel brukere som synes det er gøy med diskusjoner på nett? Ikke alltid at de mest reflekterte/veloverveide svarene kommer fra den kanten.

KG domineres vel også av brukere som er her for litt lettvint tidtrøyte? Ikke alltid at de mest reflekterte/veloverveide svarene kommer fra den kanten.

I tillegg synes jeg, som mann, at det er usigelig mange idiot diskusjoner/tråder/tema både i enkelte forum (som Barn og famile), mange helt irrelevante forum (som graviditet og spebarn) og i mange enkelt tråder om Fotballfruer og "hvem er penest - hun til høyre eller hun til venstre".

Disse går det fint an å holde seg unna - om man ikke vil ha påfyll eller bekreftelser på egendefinert dumskap.

Alt det sagt: KG er et, relativt sett, oppegående, høflig og ok nettforum.

www.diskusjon.no (som vel er noe mer preget av unge menn enn hva gjelder for KG)bidrar neppe til mer folkeopplysning, viten eller heving av IQ, for å si det sånn ;)

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...