Gå til innhold

Tråden min blir slettet, så da åpner jeg en generell tråd om abort.


Gjest auroravictoria

Anbefalte innlegg

Du har rett til å ha en mening, men du valgte et helt feil tidspunkt og sted å gjøre det på. Det er det de fleste reagerte på i den tråden. Det var regelrett frekt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er det som har sagt at du har rett til å blande deg, og dine meninger, bort i andre menneskers liv; og prakke på samfunnet din egen moral?

Det lurer jeg på: Hvorfor mener abortmotstanderne at deres definisjoner og moral skal få styre utviklingen av omstendigheter i andres liv? Mennesker de ikke en gang kjenner eller vet noe om.

Please explain?

Hvem har sagt at du har rett til å blande deg og dine meninger bort i andre menneskers liv og prakke din egen moral på samfunnet da?

Hvorfor mener du og andre aborttilhengere at deres definisjoner og moral skal få styre utviklingen av omstendigheter i andres liv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at du har rett til å blande deg og dine meninger bort i andre menneskers liv og prakke din egen moral på samfunnet da?

Hvorfor mener du og andre aborttilhengere at deres definisjoner og moral skal få styre utviklingen av omstendigheter i andres liv?

Jeg prakker ikke.

Av den enkle grunn at de som IKKE ønsker abort står helt frie til å IKKE ta dette.

Mens abortmotstanderne vil gjøre det så vanskelig og følelsesmessig betent for alle andre å IKKE gjøre som dem selv.

Derfor vil ikke min mening komme til å innvirke på andres liv.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere som er motstandere skal holde dere for gode til å komme trekkende med deres egen etikk og/eller deres egne religiøse forestillinger og forsøke å påvirke hvilke rettigheter andre kvinner skal ha i forbindelse med sin graviditet.

Dere kan la være å presse deres normer og holdninger over på resten av samfunnet, også, ved å forsøke å manipulere og bruke hersketeknikker aktivt overfor mennesker som velger anneredes enn dere selv.

Takk, det var det jeg hadde å melde.

Endret av Tøytigern
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurgemeie

Hahaha, for et drama. Uten like, virkelig.

Men seriøst, burde ikke en kvinne ha rett til å bestemme over sin egen kropp? Jeg har ei venninne, og kjenner flere, som har tatt abort. Jeg har pratet med venninnen min om det, og hun er overbevist om at hun tok det rette valget, for henne. Og jeg som venninne, kan bare støtte hennes valg, uavhengig hva min mening er.

Og 12 uker i Norge er faktisk ingenting i forhold til hva grensa iUSA er. Der kan man ta abort frem til 21. uke (har jeg i det minste hørt). Det er jeg uten tvil i mot, at man kan vente så lenge med abort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurgemeie

Men TS, for å spørre deg om et (legitimt) spørsmål.

Sett at alle som tok abort, ikke hadde tatt det. Hvor mange snakker vi om hver dag? Jeg mener, vi er 7 milliarder mennesker på jorda! Mener du virkelig at vi hadde hatt ressurser uansett om absolutt alle fikk barn i hytt og pine? Noe vi i utgangspunktet får. Det er mye dødsfall i denne verdenen, men det er også mye liv. Det må du huske på. Kvinner har faktisk retten til å bestemme over sin egen kropp, så du mener i utgangspunktet at vi ikke skal ha fri vilje. Og dét er feil, syns jeg.

Når det gjelder overbefolkning, så er det noe vi sliter med som menneskerase allerede. Uten død og liv, ville vi ikke hatt "oss". Så jeg er litt nysgjerrig på hva du mener vi skulle gjort om abort var ulovlig, og ingen tok abort. At absolutt alle, i alle land fikk barn de i utgangspunktet skulle abortere.

Og jeg forstår at det er rart, at noen vil fjerne et foster, noe du selv prøver å oppnå, men hva om man skulle gjort dét ulovlig da? Å få barn, liksom. Hadde ikke du følt deg sviktet som kvinne til å bestemme over egen kropp? Nå setter jeg det veldig på spissen her, men du skjønner hva jeg mener (håper jeg).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prakker ikke.

Av den enkle grunn at de som IKKE ønsker abort står helt frie til å IKKE ta dette.

Mens abortmotstanderne vil gjøre det så vanskelig og følelsesmessig betent for alle andre å IKKE gjøre som dem selv.

Derfor vil ikke min mening komme til å innvirke på andres liv.

Det blir som å si at hvorfor skal barnemishandling være forbudt? Foreldre som ikke ønsker å mishandle barna sine, står helt fritt til å ikke gjøre dette, så hvorfor skal dere som er imot barnemishandling, drive å prakke på deres moral og meninger på andre mennesker? Hvorfor skal dere gjøre det så vanskelig og følelsesmessig betent for alle andre å ikke gjøre som dere selv? Kan dere ikke la oss barnemishandlere få lov til å mishandle barna våre uten at dere skal komme å gi oss dårlig samvittighet?

Din mening om abort innvirker på andres liv, nemlig det ufødte barnets liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som å si at hvorfor skal barnemishandling være forbudt? Foreldre som ikke ønsker å mishandle barna sine, står helt fritt til å ikke gjøre dette, så hvorfor skal dere som er imot barnemishandling, drive å prakke på deres moral og meninger på andre mennesker? Hvorfor skal dere gjøre det så vanskelig og følelsesmessig betent for alle andre å ikke gjøre som dere selv? Kan dere ikke la oss barnemishandlere få lov til å mishandle barna våre uten at dere skal komme å gi oss dårlig samvittighet?

Din mening om abort innvirker på andres liv, nemlig det ufødte barnets liv.

Her kommer du trekkende med etikken, moralen og livvssynet ditt igjen. Med rikelige forsøk både på hersketeknikker og manipulasjon.

Slutt på prakke det på oss andre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriøst, burde ikke en kvinne ha rett til å bestemme over sin egen kropp? Jeg har ei venninne, og kjenner flere, som har tatt abort. Jeg har pratet med venninnen min om det, og hun er overbevist om at hun tok det rette valget, for henne. Og jeg som venninne, kan bare støtte hennes valg, uavhengig hva min mening er.

Og 12 uker i Norge er faktisk ingenting i forhold til hva grensa iUSA er. Der kan man ta abort frem til 21. uke (har jeg i det minste hørt). Det er jeg uten tvil i mot, at man kan vente så lenge med abort.

Hvorfor bør ikke kvinner ha rett til å bestemme over kroppen sin helt fram til 21. uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Se bort i fra selve aborten nå folkens.

Tenk handlinger.

Vi tar for lett på det å lage liv. Vi tar angrepiller og tar aborter som om det er den mest normale ting i verden. Det er feil utvikling.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min liker ikke tomater, men jeg liker det.



Anonymous poster hash: 89c4a...7f6
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Hadde vi vært litt mer forsiktige og klar over at det faktisk blir laga et liv om vi ikke er forsiktige og det livet MÅ vi faktisk oppdra og ha, hadde det ikke vært like mange aborter. Jeg skjønner jo at vi blir overbefolka. That's the clue! Vi må stoppe opp å spørre oss selv, hva det er vi driver med. Tenke FØR man handler?

Aborter skjer naturlig hele tiden. Det som er naturlig skal skje og det er meningen at ikke alle svangerskap skal gjennomføres. Men er det riktig å "knulle rundt" ubeskytta å ikke tenke konsekvenser, og dermed bare fjerne livet til ens egen fordel? Skjønner dere ikke at når det blir så enkelt, så blir det flere useriøse handliger, og igjen flere aborter. Ond sirkel

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi vært litt mer forsiktige og klar over at det faktisk blir laga et liv om vi ikke er forsiktige og det livet MÅ vi faktisk oppdra og ha, hadde det ikke vært like mange aborter. Jeg skjønner jo at vi blir overbefolka. That's the clue! Vi må stoppe opp å spørre oss selv, hva det er vi driver med. Tenke FØR man handler?

Aborter skjer naturlig hele tiden. Det som er naturlig skal skje og det er meningen at ikke alle svangerskap skal gjennomføres. Men er det riktig å "knulle rundt" ubeskytta å ikke tenke konsekvenser, og dermed bare fjerne livet til ens egen fordel? Skjønner dere ikke at når det blir så enkelt, så blir det flere useriøse handliger, og igjen flere aborter. Ond sirkel

If you hate abortion, don't get one

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vi vært litt mer forsiktige og klar over at det faktisk blir laga et liv om vi ikke er forsiktige og det livet MÅ vi faktisk oppdra og ha, hadde det ikke vært like mange aborter. Jeg skjønner jo at vi blir overbefolka. That's the clue! Vi må stoppe opp å spørre oss selv, hva det er vi driver med. Tenke FØR man handler?

Aborter skjer naturlig hele tiden. Det som er naturlig skal skje og det er meningen at ikke alle svangerskap skal gjennomføres. Men er det riktig å "knulle rundt" ubeskytta å ikke tenke konsekvenser, og dermed bare fjerne livet til ens egen fordel? Skjønner dere ikke at når det blir så enkelt, så blir det flere useriøse handliger, og igjen flere aborter. Ond sirkel

Nei, vi får vel bare leve i sølibat hele gjengen. Frem til vi føler oss klare for barn, selvsagt :) For du har vel fått med deg at uønskede graviditeter ikke bare skyldes slurv med prevensjon?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurgemeie

Hvorfor bør ikke kvinner ha rett til å bestemme over kroppen sin helt fram til 21. uke?

Ordla meg sikkert litt feil. Jeg mener at kvinner skal ha en grunnleggende rett til å bestemme over sin egen kropp, men i utgangspunktet så er man klar over at man er gravid når det har gått 12 uker. Det er faktisk snakk om 3 mnd uten menstruasjon og/eller andre symptomer. Jeg er ikke helt hjerteløs heller. Også kommer det an på hva man anser som "liv", om livet starter ved unnfangelsen eller fødsel.

Jeg mener at i 21. uke, er man langt på vei. Det er faktisk snakk om halvveis i graviditeten, og da har barnet utviklet en god del, så akkurat den grensen syns jeg er litt drøy. Men jo, jeg står for det jeg sier, at kvinner skal ha rett til å bestemme om de vil ha abort eller ikke, men om man skal ta mest mulig hensyn til kvinnen som går gjennom abort, så mener i det minste jeg at jo tidligere, jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke voldtektsoffere heller få lov til å ta abort? Hvem vil liksom bære fram et barn, etter en så grusom handling f.eks? Å ta abort fram til 12 uke burde være opptil hver enkelt kvinne å bestemme. Jeg har selv tatt angrepille etter en uheldig episode med for mye innabords. Gjør det meg til et dårligere menneske?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest auroravictoria

Skal ikke voldtektsoffere heller få lov til å ta abort? Hvem vil liksom bære fram et barn, etter en så grusom handling f.eks? Å ta abort fram til 12 uke burde være opptil hver enkelt kvinne å bestemme. Jeg har selv tatt angrepille etter en uheldig episode med for mye innabords. Gjør det meg til et dårligere menneske?

Jeg har skrevet flere ganger, at jeg er den første til å støtte aborter som gjennomføres av slike årsaker. Denne problemstillingen er ikke svart/hvitt har jeg sagt. Er du ikke enig i at det er svært mange aborter som utføres på feil grunnlag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det "greit" og når er det ikke greit/akseptabelt?
Det er alltid greit så lenge hun som er gravid ønsker det.

Er det for enkelt nå til dags og gjennomføre eller er det bare bra at det har blitt enklere?
Det er ikke for enkelt. Det er bare bra at det har blitt enklere.

Hvorfor utføres så mange aborter? Slurver vi kanskje generelt mer med prevensjon?
Fordi folk som ikke ønsker å bli gravide har blitt gravide.



Happy to help. Håper du har lært noe.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet flere ganger, at jeg er den første til å støtte aborter som gjennomføres av slike årsaker.

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...