Gå til innhold

Dere som tar lett på abort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som tar abort fordi dere ikke fikk igjen på skatten, fordi forholdet til mannen er usikkert, fordi dere ikke føler dere klare mentalt, fordi dere ønsker å feste mer og "leve livet" før dere får barn, fordi dere ønsker å ta en lang utdanning uten å måtte ta vare på et barn eller lignende:

Skjønner dere at det er et barn i magen?

Skjønner dere at vitenskapen støtter opp under det faktumet?

Skjønner dere at det ike er riktig, uansett hvor mye andre forsøker å rasjonalisere det ved å dikte opp forklaringer på hvordan naturen og vitenskapen er?

Du er mamma, det er en unge i magen din. Du har ikke, selvom norsk lov (som forresten ikke er verdt noenting i det store og det hele) sier at du har rett, til å drepe andre mennesker, uansett hvor smarte de er eller uansett hvilket utviklingsstadie de er på i livet.

Du kan overbevise deg selv om at du ikke har gjort noe galt, vedå rasjonalisere og fantasere, du kan klare det! Tusenvis av andre gjør det, hver dag. Det går helt fint an.

Men jeg håper det en dag går opp for deg hva du egentlig har gjort, at du ligger der som gammelt menneske og virkelig angrer! Mye for din egen del. Du er vel ikke egentlig ond, bare forvirret og hjernevasket, eller hva?

Som sagt: håper du en dag angrer. Hvis ikke er du vel fortapt.

Anonymous poster hash: ba001...0bb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke du at ingen ØNSKER en abort? For de som velger det, er det det beste alternativet. For noen er det et vanskelig valg, for andre er det ikke det. Jeg respekterer deg for meningene dine, men du må forstå at dine meninger ikke er universelle.

Mener du også at de som opplever en tidlig spontanabort skal sørge resten av livet, fordi det er det man gjør når man mister et barn?

Anonymous poster hash: 69b0a...b41

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å ta abort, enn å føde ett barn man ikke ønsker fordi livssituasjonen ikke passer der og da.

Nei, jeg tar ikke sånne moralpreken fra en bibeltilhenger. Ikke at jeg har tatt abort, men har venninner som har gjort det fordi barnet hadde downs. Skulle jeg liksom dømme de for de valget de har tatt? Uff!

Anonymous poster hash: f8d65...91a

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som virker veldig hjernevasket. Det er også veldig ironisk at du trekker frem vitenskap inn i synet ditt. Vitenskapen motsier ditt syn. Du virker veldig uvitende. En uke gammel celleklump blir ikke definert som et menneske. Det er en grunn til at det finnes en abortgrense - og vet du hva? Vitenskapen støtter denne abortgrensen.

Helt OK at du har dette synet på abort, jeg ser bare ikke hvorfor du må prøve å omvende alle andre. Jeg håper virkelig ikke at du blir lege.



Anonymous poster hash: 9b85b...113
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesp, trollene har blitt kjedelige, gitt..Men bra forsøk TS.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er svært få som tar lett på abort. De fleste tenker nøye igjennom valget sitt.

Skjønner du ikke at den gravide kvinnekroppen tilhører et individ, nemlig kvinnen? Er fosterets rettigheter viktigere enn hennes? Er hun ikke mer enn en oppdrettsku i dine øyne? Skjønner du ikke at svangerskap kan føre med seg alvorlige bivirkninger og fødselsskader og er frihetsberøvende mens det foregår? Har noen rettigheter til å bestemme over andres kropp til egen fordel? Bør det være obligatorisk å donere lunge/nyre fordi man selv kan overleve på en? Hvorfor er det verre å ta abort enn at kvinnen gjennofører et svangerskap hun absolutt ikke vil, hvor den ene parten ikke er i stand til å føle/tenke mens den andre parten går gjennom store fysiske og psykiske smerter som kan få varige negative følger?

Anonymous poster hash: 5d3eb...eb9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imaginary

At et hjerte slår er ikke synonymt med et menneskeliv.

Og grunnen til at jeg har tatt abort er at jeg ikke vil ha unger. Det er ikke praktisk, jeg vil "leve livet" som du så misfornøyd uttrykker det, alle disse tingene kan oppsummeres med: Jeg vil ikke ha unger.

Og dersom du setter en potensiell unges liv høyere enn et allerede eksisterende liv, altså mitt, er du et rasshøl og jeg håper for din skyld at du aldri kommer i nærheten av meg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et barn i magen i de ukene du kan ta abort. Det er et foster som utvikler seg til å bli et barn. Det er heller ikke et barn ved unnfangelsen, ja det er liv, men ikke en BABY! Er så lei alle kristne argumenterer for det. Virker som det er deres beste argument



Anonymous poster hash: b08b7...37b
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt morsomt er at ingen synder er for stor. At du dømmer andre for å ta abort er like ille som de som tar abort. Håper du angrer, ellers kommer du til helvete.....



Anonymous poster hash: b08b7...37b
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er greit at de som tar abort gjør det, istedenfor at barnet blir født av uansvarlige foreldre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt 2 aborter i ung alder. Det var flere årsaker til at jeg tok abort uten at jeg har lyst til å fortelle mer om bakgrunnen.

Nå i dag har jeg barn, disse barna elsker jeg over alt på denne jord. Hvis jeg ikke hadde tatt disse abortene ville jeg ikke hatt det livet eller de barna jeg har nå. Så jeg kommer ALDRI til å angre på de.

Hvis jeg i dag ville blitt gravid (jeg går på prevensjon og tar alle forholdsregler), ville jeg tatt abort. Jeg vil ikke ha fler barn og det passer ikke min livssituasjon på nåværende tidspunkt å få flere barn.



Anonymous poster hash: 73efa...a02
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Bla bla bla.

Anonymous poster hash: ba001...0bb

Du er en ekte fanatiker. Argumentene dine baserer seg utelukkende på selvkonstruerte konsepter, som du prøver og forkle som vitenskap og logikk. Samtidig som du uriktig anklager andre for og gjøre det du selv gjør. Flott gjort! :sarkasme:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner dere at vitenskapen støtter opp under det faktumet?

...

Hvis ikke er du vel fortapt.

Anonymous poster hash: ba001...0bb

Vet du forskjellen på en baby, et foster, et embryo, en morula og zygote? Og en celle?

Vi starter med en celle som møter en annet. Egget som møter sperm. Disse danner en zygote. Celledelingen starter og etter en stund har vi noe som ser ut som et multebær (morula) men som ikke kan sees med det blotte øyne. Celledelingen fortsette og vi har et embryo. Embryoet har anlegg for DNA og anlegg for utvikling av organer, hjerne, nervesystem osv, men ingenting er ferdig. Embryoet har faktisk ikke hud engang. Etter fullførte 8 uker, i niende svangerskapsuke, så sies det at embryoet blir til et foster. Ennå er ikke alle organer utviklet, heller ikke anlegg for alle organer er på plass. Det at organene ennå ikke er dannet er årsaken til at faren for spontan abort er høy frem til ca 12 uke.

I 12 uke har man et ferdig, men veldig umodent foster i magen. Det er ikke levedyktig, men nå er alt på plass, det skal bare vokse, hjerne og nervesystem skal utvikle seg, øyenlokk skal dannes, ørene skal fullføres (med alle krummelurene i, som Lina fra Emil er så imponert over at Gud klarer å skape) osv.

Før uke 12 er det lov med selvbestemt abort i Norge. Det er ikke et tenkende vesen. Det er ikke et vesen i det hele tatt. Det er et biprodukt av mor, med arvestoff fra far, som KAN bli en baby. Om alt klaffer.

Ikke bland dine personlige meninger inn i andre menneskers valg. Om du synes lovverket er feil og tillater ting som er så blodig urettferdig, så kjemp mot staten. Eller mot noen vindmøller eller noe sånt, det er trolig like fruktbart.

Jeg er helt i mot abort. Helt totalt. Kunne aldri falt meg inn å fjerne verken zygote eller embryo. Eller foster. Aldri i livet.

Men det er MITT valg. I lovverket som bestemmer selvbestemt abort, så kan jeg 100% velge å beholde enhver spire av rufsete DNA-blanding i livmoren min til det faller ut av seg selv.

Samtidig synes jeg det er helt i orden at andre velger noe annet enn jeg gjør. Er det riktig for dem, så må de gjerne gjøre det. Det er et alternativ innenfor selvbestemt abort.

Om du er en kristen, så er du en dårlig kristen, du gjør deg selv til dommer over andres handlinger, og ønsker ondt og ille over din neste. Dette lukter det svovel av, TS.

Anonymous poster hash: a68af...751

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Nå skal ikke jeg si for sikkert, siden jeg ikke har vært i situasjonen, men hvis jeg blir gravid nå, så tar jeg abort. Lett. Er veldig sikker på at jeg ikke ville hatt noen problemer med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men forstår DU at uhell skjer, at prevensjon ikke er 100% sikkert?
Forstår du at noen ganger er det bedre å ta abort, istedenfor å bære fram et uønsket barn man ikke klarer å ta vare på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som tar abort fordi dere ikke fikk igjen på skatten, fordi forholdet til mannen er usikkert, fordi dere ikke føler dere klare mentalt, fordi dere ønsker å feste mer og "leve livet" før dere får barn, fordi dere ønsker å ta en lang utdanning uten å måtte ta vare på et barn eller lignende:

Skjønner dere at det er et barn i magen?

Skjønner dere at vitenskapen støtter opp under det faktumet?

Skjønner dere at det ike er riktig, uansett hvor mye andre forsøker å rasjonalisere det ved å dikte opp forklaringer på hvordan naturen og vitenskapen er?

Du er mamma, det er en unge i magen din. Du har ikke, selvom norsk lov (som forresten ikke er verdt noenting i det store og det hele) sier at du har rett, til å drepe andre mennesker, uansett hvor smarte de er eller uansett hvilket utviklingsstadie de er på i livet.

Du kan overbevise deg selv om at du ikke har gjort noe galt, vedå rasjonalisere og fantasere, du kan klare det! Tusenvis av andre gjør det, hver dag. Det går helt fint an.

Men jeg håper det en dag går opp for deg hva du egentlig har gjort, at du ligger der som gammelt menneske og virkelig angrer! Mye for din egen del. Du er vel ikke egentlig ond, bare forvirret og hjernevasket, eller hva?

Som sagt: håper du en dag angrer. Hvis ikke er du vel fortapt.

Anonymous poster hash: ba001...0bb

Jeg håper en dag du angrer på at du var et slikt sneversynt, dømmende og enkelt menneske.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hi var ment å gi meg dårlig samvittighet virket det mot sin hensikt. Jeg blir heller takknemlig for at jeg ikke har satt et uskyldig menneske til en verden som har mennesker med slike holdninger.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tris

Dette er og blir for dumt ts. Det er slike som deg som står bak nesten all elendighet i verden. Tenk på det du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...