Gå til innhold

Dyrevern på fulltid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter flere år som frivillig, aktiv dyreverner har jeg nå lyst til å virkelig satse på dette. Men problemet er at jeg ikke er bosatt i Oslo, og derfor ikke kan få jobb hos f.eks. Dyrevernalliansen som holder til i hovedstaden.

Jeg har en god del ulik erfaring med dyrevern og føler at jeg har noe å komme med. MEN jeg skal jo overleve. Jeg er utdannet lærer, så drømmen er jo å kunne kombinere lærerutdannelsen med dyrevern.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan gå frem, og hva jeg bør/ikke bør satse på? Jeg skjønner jo det at dette ikke er noe jeg kan bli rik på, og det er heller ikke meningen, men jeg må jo overleve, så en normal inntekt bør jeg ha.

All tips tas i mot med takk! Enten det er å starte noe selv, eller å hive seg på noe eksisterende :)



Anonymous poster hash: b2eb8...d43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du allerede er utdannet lærer - hva med å ta utdannelse som hundeinstruktør og derfra spesialisere deg innenfor problematferd? Så kan du både holde kurs i f.eks hverdagslydighet samt ha konsultasjoner innenfor problematferd. Så kan du være med og hjelpe forebyggende og bedre hverdagen for både hunder og hundeeiere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt kontakt med de forskjellige organisasjonene i landet? Og hørt hva de har i ditt område? Hva med å flytte mer sentralt? Lærerjobb får du på Østlandet og.

Anonymous poster hash: 158ff...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du allerede er utdannet lærer - hva med å ta utdannelse som hundeinstruktør og derfra spesialisere deg innenfor problematferd? Så kan du både holde kurs i f.eks hverdagslydighet samt ha konsultasjoner innenfor problematferd. Så kan du være med og hjelpe forebyggende og bedre hverdagen for både hunder og hundeeiere. :)

Jeg har lite erfaring med hund, så vet ikke helt om det er det rette for meg. Uansett et spennende forslag! :)