Gå til innhold

Dyrevern på fulltid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter flere år som frivillig, aktiv dyreverner har jeg nå lyst til å virkelig satse på dette. Men problemet er at jeg ikke er bosatt i Oslo, og derfor ikke kan få jobb hos f.eks. Dyrevernalliansen som holder til i hovedstaden.

Jeg har en god del ulik erfaring med dyrevern og føler at jeg har noe å komme med. MEN jeg skal jo overleve. Jeg er utdannet lærer, så drømmen er jo å kunne kombinere lærerutdannelsen med dyrevern.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan gå frem, og hva jeg bør/ikke bør satse på? Jeg skjønner jo det at dette ikke er noe jeg kan bli rik på, og det er heller ikke meningen, men jeg må jo overleve, så en normal inntekt bør jeg ha.

All tips tas i mot med takk! Enten det er å starte noe selv, eller å hive seg på noe eksisterende :)



Anonymous poster hash: b2eb8...d43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du allerede er utdannet lærer - hva med å ta utdannelse som hundeinstruktør og derfra spesialisere deg innenfor problematferd? Så kan du både holde kurs i f.eks hverdagslydighet samt ha konsultasjoner innenfor problematferd. Så kan du være med og hjelpe forebyggende og bedre hverdagen for både hunder og hundeeiere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt kontakt med de forskjellige organisasjonene i landet? Og hørt hva de har i ditt område? Hva med å flytte mer sentralt? Lærerjobb får du på Østlandet og.

Anonymous poster hash: 158ff...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du allerede er utdannet lærer - hva med å ta utdannelse som hundeinstruktør og derfra spesialisere deg innenfor problematferd? Så kan du både holde kurs i f.eks hverdagslydighet samt ha konsultasjoner innenfor problematferd. Så kan du være med og hjelpe forebyggende og bedre hverdagen for både hunder og hundeeiere. :)

Jeg har lite erfaring med hund, så vet ikke helt om det er det rette for meg. Uansett et spennende forslag! :)

Har du tatt kontakt med de forskjellige organisasjonene i landet? Og hørt hva de har i ditt område? Hva med å flytte mer sentralt? Lærerjobb får du på Østlandet og.

Anonymous poster hash: 158ff...44d

Bare med Dyrevernalliansen. Vi har kjøpt hus i Bergen, så har ikke lyst å flytte vekk. Har alt av familie og venner her.

Anonymous poster hash: b2eb8...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattilsynet? Noah? Dyrebeskyttelsen? Bare forslag, vet ikke om de er i Bergen. Lykke til, håper du finner noe. Dyrevern er kjempeviktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattilsynet? Noah? Dyrebeskyttelsen? Bare forslag, vet ikke om de er i Bergen. Lykke til, håper du finner noe. Dyrevern er kjempeviktig.

Noah har heller ikke kontor i Bergen dessverre. Dyrebeskyttelsen blir vel helst på frivillig basis, med mindre man jobber på hovedkontoret, som også er i Oslo.

Mattilsynet hat jeg tenkt litt på, men har ikke funnet noe jeg kvalifiserer til der. Har 4 årig adjunkt utdannelse og 5 års erfaring innenfor dyrevern. Men ikke noe teoretisk innenfor dyrevern. Så vet ikke helt om de har noen jobber til meg der.

Anonymous poster hash: b2eb8...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mattilsynet trenger vel helst veterinærer og ikke så mange aktivister.

Anonymous poster hash: 92316...e6a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest er det snakk om informasjonsarbeid, så jeg er usikker på hva som kan lønne seg for deg. Videreutdanning innen kommunikasjon eller lignende?



Anonymous poster hash: 5950a...370
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du må gjøre som alle oss andre: få deg en jobb og drive med dyrevern på fritida.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...