Gå til innhold

Sliter med at jeg er så lukket!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig en veldig lukket person. Så det å fortelle om mitt daglige privat, samboeren min eller andre ting. Bare hva jeg liker og ikke liker til f.eks folk på jobb syns jeg er ubehagelig på en måte. Når jeg er på jobb snakker jeg kun om jobb og det som foregår der. Er det noen som kommer med noe mer privat, eller at jeg vet at de som snakker ekstremt privat har pause likt som meg så setter jeg meg et annet sted.
Hjemme, som privat person så forteller jeg aldri noe særlig om meg selv til venner og familie heller. Der deles morsomme historier, eller så lytter jeg til de. Deler aldri noe selv.
Har fått klager av kjæresten på at jeg aldri deler noe med han til og med. F.eks at jeg en uke følte meg små deprimert pga noe på jobb. Syns ikke det er noe å dele for da drar jeg ned andre på en måte. Har jeg dårlig råd, så holder jeg det for meg selv. Kjæresten min vil vite om sånt for da kan jeg låne av han, men liker ikke låne penger heller.
Skjer det noe i familien så holder jeg det for meg selv, uansett hvor stort eller lite det er.

Jeg er bare kjempe lukket. Nå jobber jeg med meg selv for å dele litt mer. Og må si at det ikke er kjempe lett. Er det noe rart med meg liksom?

Har opplevd at når jeg først har delt noe i det siste så har jeg fått så positiv feedback. En utrolig merkelig følelse. Til og med på jobb, åpner jeg meg bittelitt så er det øspøs fra andre igjen, eller at de blir ekstremt mye mer hyggelige.

Bare jeg som deler lite av seg selv og syns det er helt vanlig?
Er det noe galt med meg, evt hva?



Anonymous poster hash: b4bf9...23e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er introvert. Helt normal med andre ord.



Anonymous poster hash: 01d1a...e0e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er introvert. Helt normal med andre ord.

Anonymous poster hash: 01d1a...e0e

Dette stemmer ikke. Introverte trenger ikke å være lukket i den forstand som TS beskriver. Å være lukket har bare med det å gjøre, nemlig å være lukket. Det er ikke en positiv egenskap, da det kan gå utover en selv i negativ forstand. Fortsett å trene deg til å åpne deg mer og dele mer, TS! :) Det er ikke slik at man må dele alt mellom himmel og jord, men de fleste relasjoner, og disse kommer man sjeldent unna,\ her i livet, krever at man må gi og ta. Disse lukkede menneskene som aldri deler noe personlig ender som oftest opp alene til slutt.

Er selv introvert, men har ingen problemer med å dele min personlighet, meninger og holdninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det mye på samme måte...

Men i tillegg det at det er vanskelig å sette ord på hva det er noen ganger....

Jeg klarer ikke alltid å sette fingeren på hva som egentlig plager meg ved en ting f.eks eller bekymrer meg... Da blir det også vanskeligere å dele med andre, når jeg ikke alltid vet hva jeg skal dele...

Vanskelig å dele følelsen....



Anonymous poster hash: eabaf...957
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta her. Jeg klarer heller ikke sette ned foten så bra når noen gjør noe galt. Evt noe som irriterer meg i forholdet eller noe å reagere på i jobbsituasjon. Føler ofte at folk slipper unna med for mye. Så klarer jeg heller ikke gi uttrykk for om jeg er såret etterpå, bare lukker meg mer.

Anonymous poster hash: 57927...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er introvert. Helt normal med andre ord.

Anonymous poster hash: 01d1a...e0e

Skremmende hvor mange som ikke aner hva 'introvert' betyr. Det handler aldeles ikke om å være lukket overfor sine nærmeste. Mange ganger heller tvert i mot. De inteoverte skyr ofte småprat, men liker å snakke om dype og personlige tema.

Anonymous poster hash: 3ae23...a5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta her. Jeg klarer heller ikke sette ned foten så bra når noen gjør noe galt. Evt noe som irriterer meg i forholdet eller noe å reagere på i jobbsituasjon. Føler ofte at folk slipper unna med for mye. Så klarer jeg heller ikke gi uttrykk for om jeg er såret etterpå, bare lukker meg mer.

Anonymous poster hash: 57927...945

Ble du mobbet som barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke mobbet. Omsorgssvikt både fysisk og psykisk derimot.

Ts.

Anonymous poster hash: 57927...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...