Gå til innhold

Hvordan få han til å angre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sett det er mange tråder hvor folk er i ett brudd eller nettopp har opplevd det og vil ha exen tilbake. For 1 mnd siden, skjedde dette med meg. Jeg og typen har vært sammen i nesten 4 år, vi er begge i slutten av 20 årene. Plutselig en dag sier min samboer at han vil være alene, han er ikke forelsket i meg lengre og vil at vi skal gjøre det slutt. Vi har ikke hatt noen store problemer, krangler ikke unormalt mye og koser oss enda masse når vi er sammen. Følte jeg det som hverfall.

For meg var det helt uforståelig, det kom virkelig som lyn fra bar himmel. Han sier han elsker meg, men ikke er forelsket. Noe jeg ikke klarer å forstå. Forelskelse kommer jo og går i et langvarig forhold? Man kan jo ikke være på topp hele tiden.

Jeg flyttet ut av leiligheten samme dag, og bodde til søsteren min i 2 uker. I denne perioden snakket vi veldig lite sammen, jeg ga han klar beskjed om at jeg trengte tid til å bearbeide det som skjer og at det er best om vi ikke har så mye kontakt. Nå er jeg tilbake i leiligheten med han. Det er en lang prosess, da vi må få solgt leiligheten før vi er helt ferdige med hverandre. Da jeg kom tilbake etter 2 uker, var han overlykkelig av at jeg var hjemme igjen. Han sa han hadde savnet meg grusomt mye, og hadde tårer i øynene. Jeg fikk håp om at han kanskje begynte å angre, men han var enda fast bestemt på at det var slutt. Vi sover enda i samme seng og ligger og koser og holder rundt hverandre. Han sier han elsker meg og at han aldri har møtt noen som meg før. Og at dette er veldig tungt for han også. Dette gjør meg så forvirret!! Hvordan kan han si at han elsker meg så mye og dytte meg vekk. Har hatt tanker på om det kan være en annen kvinne, men han sier at det absolutt ikke er det. Og at faktum er at han trenger å være alene. Og jeg tror han. Men tror også at han savner og være singel og sjekke opp damer med kompisene på byen.

Jeg sliter veldig med å godta det han sier, jeg har funnet mannen i mitt liv og synes det er veldig vanskelig å bare gi slipp på han. Serlig når han sier at han elsker meg, det gir jo meg et håp. Jeg prøver å ikke snakke så mye med han om det. Første reaksjonen min var såklart totalt sammenbrudd med trygling, forsøkelse på å overtale han til at vi må være sammen osv. Men forstår såklart at det ikke er nå vits. Han er virker veldig klar med sin besluttning. Så nå sier jeg minst mulig om hvordan jeg har det og snakker ikke noe om forholdet. Og det virker han tilfreds med. Han vil bare at vi skal lage middag sammen, snakke om dagen og late som om vi bare er venner.

Det jeg lurer på er om noen har noen gode råd til hvordan jeg skal takle denne situasjonen. Jeg vil såklart at vi skal finne tilbake til hverandre og er usikker på hvordan jeg skal bruke situasjonen for å få han til å angre og komme tilbake til meg..


Anonymous poster hash: 81fa6...d7d



Anonymous poster hash: 2436e...c4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skjønner godt at du sliter med å godta det.syns han er umoden og har for høye forventninger til forhold.

Å elske bør vel overgå forelskelse? Men han savner vel spenningen.. nekter å tro at fyren kommer til å klare å holde seg til døden skildre oss med noen.



Anonymous poster hash: 77b20...ff5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid vanskelig å gå gjennom et samlivsbrudd, for alle parter.

Har han bestemt seg (og det høres det ut som han har), så har han bestemt seg, og det må du respektere.

Det er ikke nødvendigvis enklere for ham å gå igjennom det her enn deg, og å få ham til å angre og komme tilbake til deg er en dum ide og sløsing med tiden til dere begge.

Sett deg ned sammen med ham og si at du føler deg forvirret, at du ønsker dere skal slutte å holde rundt hverandre osv og bare leve sammen som venner til dere får solgt leiligheten og dratt hver til dere.

Gi det tid og prøv å se fremover på livet uten han, det blir bra det også skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fasit desverre. Det beste du kan gjøre er å akseptere at det er slutt. Han har valgt å gå fra deg. Jeg skjønner at du håper at han skal ombestemme seg. Jeg har vært der selv de siste 4 mnd, men min eks sier fortsatt at han ikke vet hva han vil men samtidig klarer han ikke gi helt slipp på meg. Jeg føler meg dum som har ventet på han og det har gjort fryktelig vondt, men nå må jeg se fremover og selv få en avslutning på "oss"!

Jeg tenker om de virkelig hadde elsket oss, så hadde det ikke vært et tema at de gikk..

Anonymous poster hash: e4483...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme som deg, lengre forhold, en som ble for opptatt av kompiser og andre jenter. Han presterte faktisk å avlegge sommerferie likt som gutta, noe som var viktigere enn ferie med meg. Dumpet han før sommeren jeg da.
Et halvt år senere ca så kom han med at ting gikk litt for fort og at han kanskje savnet meg litt.

For min del bygget jeg livet mitt videre, lot meg ikke stoppe av han, kvittet meg med alt av følelser og nå vet jeg hva lykke er.
Han sitter ganske alene nå, ei jente han treffer i helgene og ellers vet jeg ikke hva han driver med. Jeg går i hvert fall aldri tilbake. Syns han var utrolig umoden.



Anonymous poster hash: 77540...afd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Opplevde det samme som deg, lengre forhold, en som ble for opptatt av kompiser og andre jenter. Han presterte faktisk å avlegge sommerferie likt som gutta, noe som var viktigere enn ferie med meg. Dumpet han før sommeren jeg da.

Et halvt år senere ca så kom han med at ting gikk litt for fort og at han kanskje savnet meg litt.

For min del bygget jeg livet mitt videre, lot meg ikke stoppe av han, kvittet meg med alt av følelser og nå vet jeg hva lykke er.

Han sitter ganske alene nå, ei jente han treffer i helgene og ellers vet jeg ikke hva han driver med. Jeg går i hvert fall aldri tilbake. Syns han var utrolig umoden.

Anonymous poster hash: 77540...afd

nei huff! han vil ha sommerferie med kompisene sine! så "grusomt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skjønner godt at du sliter med å godta det.syns han er umoden og har for høye forventninger til forhold.

Å elske bør vel overgå forelskelse? Men han savner vel spenningen.. nekter å tro at fyren kommer til å klare å holde seg til døden skildre oss med noen.

Anonymous poster hash: 77b20...ff5

Enig. Forelskelse er noe som alltid går over. Man kan ikke gjøre det slutt bare pga det. Når han fortsatt elsker deg ts er det helt fjernt at han gjør det slutt. Tror ikke han vil klare å bevare noen forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis han vil være "venner" så må det bli slutt på å si "elsker deg....savner deg osv".

Slutt på det å holde rundt hverandre o.l

Vis han ikke vil ha noe forhold med deg, så må han slutte å gi feile signaler. Ta avstand fra det. Det er det beste for deg selv. Det høres nesten ut som om han holder deg på gress. Det er ikke bra! Jeg har vært i samme situasjon, med en som var akkurat samme. Vi skilte lag. Han trodde vel gresset var grønnere på andre siden. Og iløpet av de 2 siste årene har han med jevne mellom bedt om en ny sjanse. Men det toget er godt! :D

Lykke til!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Har sett det er mange tråder hvor folk er i ett brudd eller nettopp har opplevd det og vil ha exen tilbake. For 1 mnd siden, skjedde dette med meg. Jeg og typen har vært sammen i nesten 4 år, vi er begge i slutten av 20 årene. Plutselig en dag sier min samboer at han vil være alene, han er ikke forelsket i meg lengre og vil at vi skal gjøre det slutt. Vi har ikke hatt noen store problemer, krangler ikke unormalt mye og koser oss enda masse når vi er sammen. Følte jeg det som hverfall.

For meg var det helt uforståelig, det kom virkelig som lyn fra bar himmel. Han sier han elsker meg, men ikke er forelsket. Noe jeg ikke klarer å forstå. Forelskelse kommer jo og går i et langvarig forhold? Man kan jo ikke være på topp hele tiden.

Jeg flyttet ut av leiligheten samme dag, og bodde til søsteren min i 2 uker. I denne perioden snakket vi veldig lite sammen, jeg ga han klar beskjed om at jeg trengte tid til å bearbeide det som skjer og at det er best om vi ikke har så mye kontakt. Nå er jeg tilbake i leiligheten med han. Det er en lang prosess, da vi må få solgt leiligheten før vi er helt ferdige med hverandre. Da jeg kom tilbake etter 2 uker, var han overlykkelig av at jeg var hjemme igjen. Han sa han hadde savnet meg grusomt mye, og hadde tårer i øynene. Jeg fikk håp om at han kanskje begynte å angre, men han var enda fast bestemt på at det var slutt. Vi sover enda i samme seng og ligger og koser og holder rundt hverandre. Han sier han elsker meg og at han aldri har møtt noen som meg før. Og at dette er veldig tungt for han også. Dette gjør meg så forvirret!! Hvordan kan han si at han elsker meg så mye og dytte meg vekk. Har hatt tanker på om det kan være en annen kvinne, men han sier at det absolutt ikke er det. Og at faktum er at han trenger å være alene. Og jeg tror han. Men tror også at han savner og være singel og sjekke opp damer med kompisene på byen.

Jeg sliter veldig med å godta det han sier, jeg har funnet mannen i mitt liv og synes det er veldig vanskelig å bare gi slipp på han. Serlig når han sier at han elsker meg, det gir jo meg et håp. Jeg prøver å ikke snakke så mye med han om det. Første reaksjonen min var såklart totalt sammenbrudd med trygling, forsøkelse på å overtale han til at vi må være sammen osv. Men forstår såklart at det ikke er nå vits. Han er virker veldig klar med sin besluttning. Så nå sier jeg minst mulig om hvordan jeg har det og snakker ikke noe om forholdet. Og det virker han tilfreds med. Han vil bare at vi skal lage middag sammen, snakke om dagen og late som om vi bare er venner.

Det jeg lurer på er om noen har noen gode råd til hvordan jeg skal takle denne situasjonen. Jeg vil såklart at vi skal finne tilbake til hverandre og er usikker på hvordan jeg skal bruke situasjonen for å få han til å angre og komme tilbake til meg..

Anonymous poster hash: 81fa6...d7d

Anonymous poster hash: 2436e...c4f

Så utroøig kjedelig situasjon! Det kan umulig være særlig lett for deg,men han har det kanskje ikke bedre tross alt?

Jeg tror du nesten bare må godta at han vil være alene,ikke jobb med å prøve å overtale ham. Vær den du alltid har vært,for han er uten tvil glad i deg.

Jeg tror bare at han må få være alene en stund,og så får du se om han vil angre. Iblant savner en noe,og så vet en ikke helt hva. Det finner han nok ut,og tror ikke du kan gjøre stort med det.

Så kan du jo håpe at han vil tilbake. Hvis ikke,så må du gå videre...vet det ikke er lett i det hele tatt men..

Du kan vel ikke gjøre/si stort for at han skal angre. Bare ikke bli en bitch om han velger å gå.

Han virker jo som en følsom og ærlig kar,så ikke straff ham for ønsker og følelser. Så håper jeg du får oppleve kjærligheten igjen. Med ham eller en ny som dukker opp. Du har all min sympati i din situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Vis han at du aksepterer at det er slutt, begynn å lev ditt eget liv, finn på egne ting og gå på date.

Da kan det hende han angrer seg når han ser at du er sterk og går videre.

Så lenge du trygler og han VET at du tar han tilbake på minste vink, vet han hvor han har deg .

Men har han bestemt seg, er det ikke sikkert han går tilbake .

Lykke til uansett hva utfallet blir :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett at han kom og bad deg komme tilbake, hadde du ikke følt at noe var ødelagt? Tilliten brutt?

Det hadde spist meg innvendig å vite at han jeg elsker valgte meg bort i flere uker, valgte å såre meg og var helt sikker på at vi IKKE hørte sammen... at selv om vi hadde blitt sammen igjen, så hadde det aldri blitt som før. Jeg mistenker at et nytt brudd ville dukke opp o fremtiden og trolig med meg som pågangsdriver.

Han ønsker ikke å være i et forhold med deg. Det er vondt, sårt og grusomt, men en tids kjærlighetssorg er bedre enn å føle deg som andrevalget hans resten av ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får vise han likegyldighet at det gjør deg ikke noe at det ble slutt, det er ingenting som har større effekt på å få noen tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: Fikk vite av en felles venn at han har hatt sex med to andre jenter siden det ble slutt. Begge var ukjente som han hadde funnet seg på byen - og tatt med hjem til VÅR seng mens jeg var borte. Så nå er all interesse av å ha han tilbake drept hvertfall. Føler meg så ufattelig lurt og innser nå at alt han har sakt og gjort de siste ukene er falskt og løgn.

Anonymous poster hash: 2436e...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry men jeg gadd ikke lese hele innlegget ditt.

Grunnen til bruddet er kjedsomhet tror jeg. Man har ikke lenger mulighet til så mye lenger, og han har nok ikke rast fra seg. Å knulle den samme kjedlige dama eller mannen blir for mange helt ulidelig. Du må nok lokke han tilbake med noe spennende vil jeg tro.

Anonymous poster hash: 93ec8...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: Fikk vite av en felles venn at han har hatt sex med to andre jenter siden det ble slutt. Begge var ukjente som han hadde funnet seg på byen - og tatt med hjem til VÅR seng mens jeg var borte. Så nå er all interesse av å ha han tilbake drept hvertfall. Føler meg så ufattelig lurt og innser nå at alt han har sakt og gjort de siste ukene er falskt og løgn.

Anonymous poster hash: 2436e...c4f

Da nekter du at han koser mer på deg ialflall. Og lurer han på hvorfor så iser du at du trenger det for din del. Han er en dust.

Anonymous poster hash: 33aa8...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Update: Fikk vite av en felles venn at han har hatt sex med to andre jenter siden det ble slutt. Begge var ukjente som han hadde funnet seg på byen - og tatt med hjem til VÅR seng mens jeg var borte. Så nå er all interesse av å ha han tilbake drept hvertfall. Føler meg så ufattelig lurt og innser nå at alt han har sakt og gjort de siste ukene er falskt og løgn.

Anonymous poster hash: 2436e...c4f

Kjedelig å høre. Gjør vondt å bli sviktet av den som betyr mest for en..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han har gjort det slutt og da er det slutt i hode hans og han gjør som han vil desverre er de fleste menn enkle sånn sett. Jeg har etter 4 mnd innsett at min eks skal jeg ikke kjempe mer for. Plutselig våknet jeg og det kommer til å skje med deg også. Det er vondt å bry seg så mye om en som bryr seg så lite om deg, men det blir bra igjen. Nå har vi mulighet for å møte en som er mye bedre og som ikke er ustabil og vinglette (som min eks).

Lykke tii:)

Anonymous poster hash: e4483...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har gjort det slutt og da er det slutt i hode hans og han gjør som han vil desverre er de fleste menn enkle sånn sett. Jeg har etter 4 mnd innsett at min eks skal jeg ikke kjempe mer for. Plutselig våknet jeg og det kommer til å skje med deg også. Det er vondt å bry seg så mye om en som bryr seg så lite om deg, men det blir bra igjen. Nå har vi mulighet for å møte en som er mye bedre og som ikke er ustabil og vinglette (som min eks).

Lykke tii:)

Anonymous poster hash: e4483...662

MENN er enkle sånn??? Mennesker er enkle sånn heter det!

Anonymous poster hash: 93ec8...1ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker kun ut i fra min egen erfaring. Jeg klarer ikke rote med andre så lenge jeg har følelser for eksen.

Anonymous poster hash: e4483...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo slutt, så føler jeg ikke kan være sur. Men det er såklart veldig sårende, med tanke på hvordan ting er/var. Jeg har ikke sett han på en uke nå, jeg fikk han til å bo hjemme til foreldrene sine for en stund. Nå har vi null kontakt, ikke engang på sms. Sist gang vi var fra hverandre sendte han meg mld hver dag, men nå er det helt stille. Ser han er å fester og koser seg med kompiser hele tiden, og det er ufattelig tungt å se at han klarer å ha det bra og ikke tenke på meg når jeg sitter her knust. Sinnet jeg fikk da jeg fikk vite at han hadde hadd sex med andre jenter i vår seng har forsvunnet, og nå savner jeg han igjen. Og jeg hater meg selv for å savne han. Jeg aner ikke hvordan jeg skal være mot han når jeg snakker med han neste gang. jeg klarer enda ikke å gi slipp på tanken om at vi kan finne veien tilbake. Selv om jeg ikke vet om jeg ville klart å vært med han etter alt som har sjedd. Savnet er likevell så ufattelig stort. Alle sier at man bare må gi det tid, så kommer man seg over det. Og jeg vet at tid hjelper. Men jeg har mistet min bestevenn, dagene føles så tomme uten å kunne dele de med han. Mitt største problem er vell egentlig at jeg ikke vil gi slipp på han, jeg vil ikke gå videre. Og noe av grunnen til det er fordi han sier han enda elsker meg og at han tror aldri han kommer til å finne noen som er bedre enn meg. Uansett om jeg sier at han ikke trenger å si det for å spare følelsene mine, at deg jeg egentlig trenger er å høre at han mener vi ikke er rett for hverandre, så holder han på ordene. Hvorfor gjør han det? Hvordan kan man ville gi opp på noen man enda elsker og har det bra med? Er han rett og slett bare umoden, rastløs og nysgjerrig på om gresset er grønnere på andre siden?

Anonymous poster hash: 2436e...c4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...