Gå til innhold

Sambo klager sånn på frokosten min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nøtter er kjempemessig frokost, mørk sjokolade har heller ingen vondt av i små mengder. Håper du greier å heve deg over fjotten du bor sammen med.



Anonymous poster hash: 8bd31...61d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, man må lære seg å hoppe til innlegg nr 22 før man er kvalifisert til å svare!! Kritiser heller TS for å oppgi mangelfull informasjon i HI, ikke oss som faktisk gidder å sitte her og svare!! :lillesky:

Nei, det holder å lese HI. :jepp:

Nei du spiser ikke som en dass. Men hvorfor i alle dager spiser du en plate sjokolade til frokost? Bland nøttene med litt cottage cheese = bingo!

HUN. GJØR. IKKE. DET.

Det sier seg ikke selv at kaffikoppen er en sånn pjokkliten kopp som bestemoren din bruker nei!! Som tidligere nevnt, så har jeg en design- kaffikopp som rommer 0.54 l. Det er ikke meningen å fylle hele koppen, men skal brukes mer som et vinglass der man fyller i 1/3- del. Gjør at duftaromaene fra kaffien blir tilgjengelige i større grad, og man får en bedre smaksopplevelse!!! Så har man jo de store koppene som man får kjøpt på universitetet og statoil. De er svære!! Men dere som kverulerer har vel aldri stukket nesen deres innenfor et universitet!!?

Nok en gang: ufattelig teit at det skal bli sur stemning over nøtter i en kaffikopp!! :Gjesp: Men slutt å kritisere noe vi har "misforstått", for vi har ikke misforstått en damn shit! Saken er at TS ikke har gitt utfyllende nok informasjon i hovedinnlegg!! Kommer langt ut i tråden før vi får oppklart at nøtteblandingen blir spist over flere dager, yo biatch!!

Jo, du og enkelte andre har misforstått. Du har nevnt det med at vi ikke skal kritisere deg 4 ganger nå. I motsetning til deg (og enkelte andre) klarer vi å lese og få med oss det som står i innleggene. Du trenger virkelig ikke gjenta det flere ganger. Og det at du har en stor kaffekopp som gir en bedre smaksopplevelse er fullstendig irrelevant. Du trenger heller ikke å ta helt av med utropstegn. Som sagt klarer vi å lese innleggene utmerket.

Anonymous poster hash: 62efe...911

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk sakene dine og kom deg bort nå. Menn eller kvinner som lager problemer utav mat og vekt er ikke noe kjæresteemne. Du har din fulle og hele rett til å spise den maten du vil. Du blir ikke syk av den frokosten.



Anonymous poster hash: 87352...3d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler2: og :ler2:

Jeg oppfattet også raskt i HI at dette var en blanding som ble fordelt. Ja, kraftig kost men ser virkelig ikke problemet og grunn til å hisse seg opp... Hahahahaha!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker. Samme hvor f.. mye kalorier man stapper i seg. Då lenge ts ikke har lagt på seg så langt, hva er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det ble en morsom tråd, men veldig OT :)

Egentlig viser vel forskning at en håndfull nøtter daglig gjør at mennesker som trenger det lettere mister litt vekt (spesielt hos de med metabolt syndrom om jeg har forstått det rett) og at det forebygger vektøkning hos mennesker som har en mer passe vekt. I tillegg til at det er til en viss grad forebyggende i alle fall til i forhold til hjertesykdom.

Det eneste jeg ville prøvd å unngå eller begrense inntaket av i den blandingen, er rosiner :)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20199999



Anonymous poster hash: 940b9...a80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dama veier 55 kg hvis jeg har forstått det riktig, hun trener flere ganger i uka og skeier ut en gang i blant.. ser ikke helt problemet jeg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan i alle dager greier du å spise SÅ mye nøtter til frokost? Ja da er det klart at det blir mye kalorier.

Herregud,dumme mennesker. Frokosten hun spiser er ca 1.25 dl av en nøttebland/rosin/sjokoladeblanding - Ikke flere hundre gram nøtterog 100 gram sjokolade!

Det er på ingen måte snakk om sykt store mengder kalorier her.

Anonymous poster hash: 99c70...4d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 g mørk sjokolade er selvfølgelig ikke sunt. Hadde du sagt det samme om det var 100 g melkesjokolade?

Anonymous poster hash: 13e2c...738

100 g melkesjokolade er nesten bare sukker (og type 30% kakao). 70% sjokolade er nettopp 70% ... sjokolade (30% annet - ingen her har spurt ts om kvalitet, så ingen vet hvor mye av de 30 som er sukker). Selvsagt, om dette er snakk om den billige, fettreduserte kokesjokolade-versjonen så er det ikke sunt. Men det er heller ikke usunt.

Er det snakk om versjonen med kakaofett? Da er dette like sunt som et eple. Kakaofett er nemlig sunnere enn kokosfett, som "helseopptatte" folk friker helt ut etter å få tak på.

Men problemet her er ikke om frokosten er sunn eller usunn. ts er faktisk en voksen dame og kan spise mcdonaldsburger til frokost om hun har lyst. Og det kan hun gjøre UTEN at noen som helst har rett til å kalle henne noe som helst stygt eller bruke ekle hersketeknikker og ty til ufinheter. Som (av alle) typen hennes har valgt å gjøre. Altså: dette er ikke en fremmed dame på butikken som har kalt henne "tjukka". Dette er en person som gir seg ut for å være i det minste bittelitt glad i henne. Om han er det er nok tvilsomt: en kaller ikke folk en bryr seg om for stygge ting.

Status er altså at du, ts, må sette ned foten. Gjøre det klinkende klart at å si stygge ting til deg (eller tenke stygge ting OM deg) ikke er ok. Dessuten ville jeg revurdert forholdet til kropp og helse. Å trene 5-6 ganger i uka er ikke særlig mye trening, selvsagt. Helt ok-isj om en har tid og lyst. Men å drive å dra frem seg selv som "lever sunt" og "trener mye" er ikke bra. Det vitner om noen komplekser som bør bearbeides.

Lev godt. Tren fordi du har lyst. Spis hva søren du liker. Vi får bare ett liv: lev det til fulle.

Anonymous poster hash: 04827...131

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom i en krangel i dag når sambo poengterte at jeg "eter som en dass" til frokost. Greia var at de dagene jeg har dårlig tid på morgenen har jeg en ferdig krukke med litt blanding av nøtter (mandler, cashew, valnøtter, alle uten salt), rosiner og 1plate mørk sjokolade (70% med appelsin) som jeg heller i en kaffekopp og spiser i bilen på veien til jobb.

Vet så klart det ikke er ideelt å glemme å spise ordentlig frokost, men jeg føler i allefall det er bedre å spise det enn å "vente til lunsj". Derimot mener sambo at jeg kommer til å bli til en "feit bolle" (quote on quote her altså) om jeg fortsetter å spise sånn.

Ellers spiser vi sunt.

Dette skjer vel ca 3 ganger i uka, at det blir sånn med frokosten altså..

Er dette virkelig så ille? Jeg er målløs faktisk. Så virkelig ikke for meg at dette skulle i det hele tatt være et problem, eller noe han gikk å tenkte på...

Anonymous poster hash: f678f...17c

400 g. nøtter: ca 600 kcal x 4 = 2400 kcal

100 g. mørk sjokolade = ca 600 kcal

Frokosten din inneholder hele 3000 kcal!! + Rosinene.. :overrasket::klo:

Si at hele krukken med nøtteblanding inneholder 3000 kcal, og at kjæresten din småspiser ca 25% av blandingen i løpet av uken, da står du igjen med følgende:

3000 kcal - 30% = 2100 kcal

Fordeler du disse 2100 kcal utover 3 frokoster i uka betyr det at en slik frokost tilsvarer ca 700 kcal. Og som en hverdagsfrokost vil jeg si at det er en svært kaloririk frokost. Typisk blir det litt ekstra god frokost i helgene også, så da står du igjen med to dager med normal frokost i løpet av en uke.

Det er akkurat sånne kaloribomber som gjør at man går opp i vekt over tid.

Om kjæresten din har noe med hva du spiser er en annen sak, men jeg kan jo forstå at han reagerer. Om han bør si noe, er som sagt en annen sak.

Jeg elsker kjæresten min av hele mitt hjerte, og vil gjøre det om han legger på seg 10 kg også, men jeg ønsker jo ikke at han skal legge på seg 10 kg.

Anonymous poster hash: 50482...356

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mat er sunn betyr forresten ikke automatisk at det er mant mat man bør spise hver dag.

Nøtter feks. er svært kaloririkt, og bør ikke spises hver dag dersom man ikke er svært aktiv i hverdagen. Iallefall ikke en hel kaffekopp med nøtter.



Anonymous poster hash: 50482...356
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en tjukking?

Er 165 cm og 59 kg, bruker str 38 i klær. Helt normal mao.

Anonymous poster hash: 37e23...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 165 cm og 59 kg, bruker str 38 i klær. Helt normal mao.

Anonymous poster hash: 37e23...a87

Litt tjukk, med de målene der vil jeg påstå. Dvs ikke akkurat sylslank.

Anonymous poster hash: 46754...7f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tjukk, med de målene der vil jeg påstå. Dvs ikke akkurat sylslank.

Anonymous poster hash: 46754...7f1

Jeg vil heller påstå at du er litt tjukk i hue.

59 kg fordelt over 165 cm er ikke tjukk, men slank og normalvektig.

Det er ikke sånn at alle som ikke er sylslanke er litt tjukke.

Anonymous poster hash: 50482...356

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Litt tjukk, med de målene der vil jeg påstå. Dvs ikke akkurat sylslank.

Anonymous poster hash: 46754...7f1

Er du seriøs? DU vet jo ikke hvordan hun ser ut eller noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AllisHagtorn

Snakket med sambo etter han kom ut av dusjen og sa hva jeg syntes om saken. Han la seg forsåvidt langflat over hva han hadde sagt, men sa han var opprørt fra noe han hadde sett tidligere. På butikken hadde han visst møtt på et par han var venner med i studietiden, som vi pleide å trene med. "Lise", damen i dette paret, var visst blitt god og rund, og han fikk visst et "panikkanfall" i følge seg selv når han tenkte på at jeg kunne ende opp å se sånn ut. Det var visst derfor han eksploderte ang. frokosten, og sa det egenltig var fordi han var redd jeg skulle forfalle.

Da jeg sa at jeg kunne ikke garantere jeg kom til å veie 55 kilo og være "ung og sprek" resten av mitt liv, så sa han at joda, han visste jo det, men jeg kunne jo prøve...

Jaja. Jeg orker ikke krangle om det mer. Derimot sier han noe sånt igjen skal han få så hatten passer.

Anonymous poster hash: f678f...17c

Ehm.................ja.

Er du sikker på at dette er en fyr du vil være sammen med?

Dette er ikke å legge seg langflat - men å bare fortsette med komplett idiotiske utsagn.

Fyren har jo et ekstremt fokus på vekt og kropp og kan åpenbart ingenting om helse eller kosthold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men uansett anser jeg nøtter som sunnere enn hveteboller. Og, når ble kalorier farlig? Vi trenger mange kalorier i løpet av en dag, og det beste er jo å få dem fra sunne ting, som feks usaltet nøtter.

Man får lett i seg alle kaloriene man skal og vel så det i løpet av en dag. Man trenger ikke å supplere med særdeles kaloriholdige varer for å hjelpe på.

Anonymous poster hash: ecd4d...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får lett i seg alle kaloriene man skal og vel så det i løpet av en dag. Man trenger ikke å supplere med særdeles kaloriholdige varer for å hjelpe på.

Anonymous poster hash: ecd4d...c02

Når TS ikke har gått opp i vekt i løpet av de par årene hun har hatt dette til frokost 3-4 dager i uka, hva tror du hadde skjedd dersom hun hadde droppet denne "særdeles kaloriholdige" frokosten?

3-4 dager i uka, kanskje 400 kalorier per gang, ganger med 104 uker (2 år) år. Hun trener 5-6 dager i uka og veier 55 kilo. Tror du det hadde vært lurt? Da hadde TS nemlig mista 8 til 10 kilo. Og hvis denne grusomme frokosten har mer kalorier, mer vektnedgang. Jeg tviler på at TS er så lav at det hadde gitt henne en sunn vekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrondrops

Herregud,dumme mennesker. Frokosten hun spiser er ca 1.25 dl av en nøttebland/rosin/sjokoladeblanding - Ikke flere hundre gram nøtterog 100 gram sjokolade!

Det er på ingen måte snakk om sykt store mengder kalorier her.Anonymous poster hash: 99c70...4d8

Vet ikke hvem som er uintelligent eller uten antenner her jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...