Gå til innhold

Sambo klager sånn på frokosten min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom i en krangel i dag når sambo poengterte at jeg "eter som en dass" til frokost. Greia var at de dagene jeg har dårlig tid på morgenen har jeg en ferdig krukke med litt blanding av nøtter (mandler, cashew, valnøtter, alle uten salt), rosiner og 1plate mørk sjokolade (70% med appelsin) som jeg heller i en kaffekopp og spiser i bilen på veien til jobb.

Vet så klart det ikke er ideelt å glemme å spise ordentlig frokost, men jeg føler i allefall det er bedre å spise det enn å "vente til lunsj". Derimot mener sambo at jeg kommer til å bli til en "feit bolle" (quote on quote her altså) om jeg fortsetter å spise sånn.

Ellers spiser vi sunt.

Dette skjer vel ca 3 ganger i uka, at det blir sånn med frokosten altså..

Er dette virkelig så ille? Jeg er målløs faktisk. Så virkelig ikke for meg at dette skulle i det hele tatt være et problem, eller noe han gikk å tenkte på...



Anonymous poster hash: f678f...17c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg her. Det er ikke sunt,men mannen din er overfladisk og er bare redd for å ende opp med feit dame.



Anonymous poster hash: a5234...b22
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe å lage et styr ut av? Hadde bare bedt han passe sine egne saker.



Anonymous poster hash: 13e2c...738
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg her. Det er ikke sunt,men mannen din er overfladisk og er bare redd for å ende opp med feit dame.

Anonymous poster hash: a5234...b22

Er usaltede nøtter, rosiner og mørk sjokolade så ille når man spiser sunt ellers? Er litt forvirret her...

Men ja, ser ikke problemet. Er slank og frisk ellers, spiser sunt og holder oss i aktivitet. Er helt oppgitt av hele greia. Fikk beskjed om at "hvis jeg hørte med andre så ville de være helt enig med han".

Anonymous poster hash: f678f...17c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg, så høres det der ut som en veldig sunn frokost!! Men dersom du har noen ekstra kilo, så kunne du kanskje halvert sjokolademengden? Snakker vi om en 100 g. forresten?? Og byttet ut noen av nøttene med havregryn?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrondrops

Tull, er jo på morgenen man faktisk kan skeie litt ut, da har kroppen bedre tid på å forbrenne kaloriene i løpet av dagen og ikke lagre det som fett. Uansett er jo ikke det du spiser der spesielt usunt! Minus sjokoladen kanskje, men er vel uansett ikke gedigne mengder du hiver i deg av det.

Endret av Sitrondrops
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør du meg, så høres det der ut som en veldig sunn frokost!! Men dersom du har noen ekstra kilo, så kunne du kanskje halvert sjokolademengden? Snakker vi om en 100 g. forresten?? Og byttet ut noen av nøttene med havregryn?

Spør du meg, så høres det der ut som en veldig sunn frokost!! Men dersom du har noen ekstra kilo, så kunne du kanskje halvert sjokolademengden? Snakker vi om en 100 g. forresten?? Og byttet ut noen av nøttene med havregryn?

Skal jeg spise rå havregryn? Det frister ikke helt.

Veier 55 kg selv.

Blander vanligvis ca 100-200g mandler, 250g usaltede cashews, 100g 70% sjokolade med appelsinsmak og en slump rosiner, hender jeg supplementerer med andre nøtter litt etter hva vi har. Vil anta kaffekoppen jeg pleier å ta med (som passer i koppholderen i bilen) rommer ca 2,5dl til sammen, pleier å fylle rundt halve..

Anonymous poster hash: f678f...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det høres usunt ut, men veldig kaloririkt er det. Kommer jo helt an på hvor mye av det du spiser. Er du normalvektig og spiser sunt ellers, som du sier du gjør, ser jeg ikke problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten din har rett. Dette er en meget kaloririk frokost du beskriver.

Men gjør det noe? Vil dette klassifiseres som å "spise som en dass"? Vi trener rundt 5-6 dager i uken i tillegg...

Anonymous poster hash: f678f...17c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usaltede nøtter og frø er faktisk noe av det sunneste og mest nyttige du kan tilføre kroppen din!! De har gode fettsyrer, er proteinrike, har masse vitaminer og sporstoffer, samt fiber. Man blik ikke feit av nøtter så lenge man tilpasser mengden! Mørk sjokolade er også gunstig i begrensede mengder. Ville kanskje holdt meg til 40 g max, men kommer jo an på aktivitetsnivået. Og du skriver du er slank, så da ser jeg ikke hva han tuller seg for!! Hva spiser han selv da??

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 100 gr sjokoladeplate til frokost? Det kan da virkelig ikke være sunt. Eller nødvendig.



Anonymous poster hash: b48c4...79b
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrondrops

Skal jeg spise rå havregryn? Det frister ikke helt. Veier 55 kg selv. Blander vanligvis ca 100-200g mandler, 250g usaltede cashews, 100g 70% sjokolade med appelsinsmak og en slump rosiner, hender jeg supplementerer med andre nøtter litt etter hva vi har. Vil anta kaffekoppen jeg pleier å ta med (som passer i koppholderen i bilen) rommer ca 2,5dl til sammen, pleier å fylle rundt halve.. Anonymous poster hash: f678f...17c

forandret Endret av Sitrondrops
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får be han fikse en frokost til deg da, hvis han har så problemer med hva du spiser



Anonymous poster hash: cbaaf...975
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten din har rett. Dette er en meget kaloririk frokost du beskriver.

Hva så? Kaloririkt betyr ikke nødvendigvis usunt.

Kos deg med frokosten din, ts. :)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får selvsagt spise som du vil, men ville du latt ungen spise en sjokoladeplate og nøtteblanding til frokost?

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du trenger mye konsentrasjon på jobb kan du prøve å smøre noen skiver og ta med, går jo også ganske fort og mye sunnere? Hvor gamle er dere og hva jobber du med? Men han virker jo litt for pirkete og opptatt av kropp, overfladisk, hvor møtte du denne pirkepetteren? :P



Anonymous poster hash: cac83...115
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri lagt meg inn i kjærestens spisevaner med mindre det var noe alvorlig. Kjæresten din mangler litt grunnlegende respekt når han blir så sint for noe han mener er en litt usunnere frokost på ellers en frisk kropp. En minste tegn til at du kanskje kan legge på deg er vist veldig farlig for han da?

Eller så forstår han ikke kropp og kosthold så godt?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull, er jo på morgenen man faktisk kan skeie litt ut, da har kroppen bedre tid på å forbrenne kaloriene i løpet av dagen og ikke lagre det som fett. Uansett er jo ikke det du spiser der spesielt usunt! Minus sjokoladen kanskje, men er vel uansett ikke gedigne mengder du hiver i deg av det.

Det er det samme når man spiser kaloriene. Det har ingenting å si om det er på morgen eller kvelden. Bare sånn at du ikke driver med feilinformasjon.

Anonymous poster hash: 13e2c...738

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 100 gr sjokoladeplate til frokost? Det kan da virkelig ikke være sunt. Eller nødvendig. Anonymous poster hash: b48c4...79b

hvordan i alle dager greier du å spise SÅ mye nøtter til frokost? Ja da er det klart at det blir mye kalorier.

Er 1,25 dl med nøtteblanding så himla mye da?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...