Gå til innhold

Du er fattig, og han hjelper deg ikke...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du var en fattig alenemor med mange års studier foran deg... Og du hadde en far som sitter på åtte mill i banken, og aldri hjelper deg økonomisk og aldri bryr seg. Aldri satt inn penger til barnebarnet sitt på kontoen til barnebarnet og aldri hjulpet til på noe vis økonomisk. Behandlet deg som søppel hele barndommen men vold og psykisk terror, MEN behandler barnebarnet ditt veldig bra når dere møtes... Jeg trenger hjelp økonomisk til å få vekk kredittkortgjeld på tyve tusen, har ingen sjans med den økonomien jeg har. Har ingen egen bolig, og sliter med å komme meg inn på boligmarkedet, og vi bor dårlig. Hva ville du ha gjort i denne situasjonen? Det er så bittert å tenke på at min egen far ikke vil hjelpe meg i kniper, når han kunne ha gjort det... Jeg har knapt råd til sko til ungen min. Jeg sier ikke at jeg har rett på noe her, men vanligvis ville vel en far ha hjulpet til? Jeg studerer for en bedre fremtid for ungen min, men en barndom er kort, og vi bor veldig dårlig med gammelt strømnett, lite isolert, rotter i huset vi leier, og ingen vask på toalettet for å nevne noe... Har ikke råd til annet. Hvordan har dere andre alenemødre det, som har foreldre med god råd, får dere noen hjelp? Jeg har ikke fått ei krone.

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noen gang spurt han om penger da? Er ikke sikkert han har tenkt så langt, menn kan være litt korttenkte av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vold og psykisk terror" er den delen av innlegget ditt som skremmer meg mest her. Det er ingen garanti for at han ikke gjør det samme mot ungen senere. Selv om ungen blir behandlet bra nå kan det fort endre seg.

Du får forsøke å tenke på det positive oppi alt dette. Jeg skjønner det er en fortvilet situasjon, men man kan fort føle at man havner i takknemlighetsgjeld dersom man mottar hjelp. Og å konstant føle at man er i takknemlighetsgjeld til en mann som bedriver psykisk og fysisk vold, det vil jeg på mange måter tro vil føles verre.

Kommer det til et punkt hvor du rett og slett blir nødt til å bryte med ham, kan han ikke bruke krokodilletåredryppende argumenter som "HVORDAN kan du gjøre dette mot MEG, som har hjulpet deg økonomisk og betalte gjelda di og hjalp deg inn på boligmarkedet, du er FRYKTELIG utakknemlig, du burde kysse bakken jeg går på, og hele slekta er enig med meg, jeg er såra og vorbroten, STAKKARS meg som har en så utakknemlig datter osv osv



Anonymous poster hash: 34941...523
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha pengene hans hvis han har utsatt deg for vold og psykisk terror, og hvorfor vil du ha noe med ham å gjøre overhodet? Men siden du vil det blir neste spørsmål: Har du spurt om å få hjelp av ham?



Anonymous poster hash: 3fce2...874
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ganske idiotisk å starte med kredittkortgjeld av deg da



Anonymous poster hash: 87d09...dbb
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ganske idiotisk å starte med kredittkortgjeld av deg da Anonymous poster hash: 87d09...dbb

Når man har ingen sparepenger, trenger både møbler, babyutstyr og pc ja, så må man bare da. Dumt å kommentere på den måten uten å begripe hvordan det kan være å være fattig og alene. Når man har INGENTING så må man av og til ty til nødløsninger...

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor vil du ha pengene hans hvis han har utsatt deg for vold og psykisk terror, og hvorfor vil du ha noe med ham å gjøre overhodet? Men siden du vil det blir neste spørsmål: Har du spurt om å få hjelp av ham? Anonymous poster hash: 3fce2...874

Hver gang jeg spør om hjelp, legger han det døve øret til, og later som at han ikke hører. Litt vanskelig å kutte kontakten helt, når han fortsatt er gift med min mor.

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt maken til sutring. I stedet for å få penger så får du bare leve slik du gjør til du får bedre råd. Så enkelt er det. DU valgte å få barn. DU valgte å ta opp kredittkortgjeld. DU får ordne opp.



Anonymous poster hash: 913bd...426
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Beklager, dette virker høyst usannsynlig. Jeg sier ikke at dette ikke er sant, men jeg lurer på ditt, ts, sitt reaksjonsmønster.

Dersom man er vokst opp med en slik far, vold og psykisk terror så kan du banne på at jeg hadde levd livet med min datter uten kontakt med en slik far/bestefar.

Du er voksen nå, og kan styre livet ditt akkurat slik du selv ønsker. Du velger selv å studere, du velger selv å ikke jobbe 100%, du velger selv å håpe på å motta penger fra en mann som du beskriver på en grusom måte.

I dette tilfellet ville jeg gått videre. Skap noe positivt for deg og datteren din. Om du velger at det skjer i fattigdom så la det bli sånn. Du kan når som helst foreta nye valg og strategier om hvordan du ønsker å leve.

I verste fall kan du gå på sosialen og gjøre ingenting. Er ikke det bedre enn feks å skulle ta penger fra en sånn mann ?

Jeg forstår ikke at du vil ha penger av denne mannen. Kan du forklare det ? Er det ikke bedre å få seg en jobb ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Hvis du var en fattig alenemor med mange års studier foran deg... Og du hadde en far som sitter på åtte mill i banken, og aldri hjelper deg økonomisk og aldri bryr seg. Aldri satt inn penger til barnebarnet sitt på kontoen til barnebarnet og aldri hjulpet til på noe vis økonomisk. Behandlet deg som søppel hele barndommen men vold og psykisk terror, MEN behandler barnebarnet ditt veldig bra når dere møtes... Jeg trenger hjelp økonomisk til å få vekk kredittkortgjeld på tyve tusen, har ingen sjans med den økonomien jeg har. Har ingen egen bolig, og sliter med å komme meg inn på boligmarkedet, og vi bor dårlig. Hva ville du ha gjort i denne situasjonen? Det er så bittert å tenke på at min egen far ikke vil hjelpe meg i kniper, når han kunne ha gjort det... Jeg har knapt råd til sko til ungen min. Jeg sier ikke at jeg har rett på noe her, men vanligvis ville vel en far ha hjulpet til? Jeg studerer for en bedre fremtid for ungen min, men en barndom er kort, og vi bor veldig dårlig med gammelt strømnett, lite isolert, rotter i huset vi leier, og ingen vask på toalettet for å nevne noe... Har ikke råd til annet. Hvordan har dere andre alenemødre det, som har foreldre med god råd, får dere noen hjelp? Jeg har ikke fått ei krone.

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

Har aldri fått noe av foreldrene mine jeg heller. Har alltid måttet klart meg selv, så du er ikke alene. Har vært alenemor selv og vet hvor hardt det er med en madrass på gulvet og en lånt tv. Har vært der jeg og.

Klem til deg :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt maken til sutring. I stedet for å få penger så får du bare leve slik du gjør til du får bedre råd. Så enkelt er det. DU valgte å få barn. DU valgte å ta opp kredittkortgjeld. DU får ordne opp. Anonymous poster hash: 913bd...426

Man velger ikke å bli alenemor. Skal heller ikke gå inn på årsaken, men det er faktisk mange grunner til at man blir alenemor. Dødsfall f eks....

Søker her om råd, ikke fordømmelse og empatiløst pjatt...

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh seriøst føler så med deg gniene onde fauxfolks til foreldre. grusom ond skjebne.



Anonymous poster hash: 08f8c...368
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, dette virker høyst usannsynlig. Jeg sier ikke at dette ikke er sant, men jeg lurer på ditt, ts, sitt reaksjonsmønster.

Dersom man er vokst opp med en slik far, vold og psykisk terror så kan du banne på at jeg hadde levd livet med min datter uten kontakt med en slik far/bestefar.

Du er voksen nå, og kan styre livet ditt akkurat slik du selv ønsker. Du velger selv å studere, du velger selv å ikke jobbe 100%, du velger selv å håpe på å motta penger fra en mann som du beskriver på en grusom måte.

I dette tilfellet ville jeg gått videre. Skap noe positivt for deg og datteren din. Om du velger at det skjer i fattigdom så la det bli sånn. Du kan når som helst foreta nye valg og strategier om hvordan du ønsker å leve.

I verste fall kan du gå på sosialen og gjøre ingenting. Er ikke det bedre enn feks å skulle ta penger fra en sånn mann ?

Jeg forstår ikke at du vil ha penger av denne mannen. Kan du forklare det ? Er det ikke bedre å få seg en jobb ?

Som skrevet i startinnlegget, studerer jeg et lengre løp... For å skape en bedre fremtid for barnet mitt.

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

.... og dersom du har et normalt forhold til din mor, som også mest sannsynlig har penger, er det vel ikke vanskelig å få økonomisk hjelp ? Gå gjennom din mor...

Hva er det du ikke forteller oss om relasjonen til dine foreldre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt det 100 ganger selv, du er voksen og må klare deg selv. er grusomt.



Anonymous poster hash: 08f8c...368
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke moren din hjelpe deg?

Hun har ingen egne penger, og de har delt økonomi, så hun har fått klar beskjed at om hun røre kontoen hans, får hun bank... Galskap, ja... Så hun får heller ikke hjulpet meg på noe vis.

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ingen egne penger, og de har delt økonomi, så hun har fått klar beskjed at om hun røre kontoen hans, får hun bank... Galskap, ja... Så hun får heller ikke hjulpet meg på noe vis.Anonymous poster hash: 1bbcd...391

IKKE delt økonomi skulle det stå.

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man velger ikke å bli alenemor. Skal heller ikke gå inn på årsaken, men det er faktisk mange grunner til at man blir alenemor. Dødsfall f eks....

Søker her om råd, ikke fordømmelse og empatiløst pjatt...

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

Råd? Dropp studiet, jobb 100%. Problem solved.

Anonymous poster hash: 913bd...426

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

å grusomt ts helt grusomt har du noen funksjonhemninger som gjør at du ikke kan jobbe? det jeg tenker litt i sånne situ er at det er så ille at man må være sånn eller sånn for å fortjene sin fars respekt eller kjærlighet, og hvis han ikke er fornøyd så er man outcast god knows for how long. man blir jo sprø av å måtte leve på andres nåde også. klikket for meg ihvertfall. huff, er så mange triste familiesaker rundt om i landet jeg ligger og vrir meg i åpne sår for å forstå hva de her menneskene kunne trengt. jeg kan virkelig ikke tro det han har 8 mill på bok og sunes ikke du er verdt en krone i hjelp. nei du må prøve å skaffe jobb da eller gå på nav rett og slett. hvis du ikke har noen funksjonshemning altså.



Anonymous poster hash: 08f8c...368
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...