Gå til innhold

Hvor lenge nyforelsket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min kjæreste og jeg har nå vært sammen i 3 måneder i avstandsforhold (i Norge), vi er i 30 årene begge to. De første månedene var han kjemperomantisk, sendte meg videoer, gaver, romantiske meldinger ect. På sist "månedsjubileum" fikk jeg en morgenmelding hvor han gratulerte meg med dagen og sa hurra for oss, ikke noe mer, ikke en gang -glad i deg. Han er flink til å skrive til meg hver dag og gir meg oppmerksomhet så er ikke i tvil om at han faktisk er glad i meg. Men tidligere har han skrevet lange kjærlighetserklæringer om hvor glad han er for at vi er sammen og hvor mye jeg betyr for han osv.

Har den nyforelskede fasen begynt å gå over? Er dette et tegn på at det begynner å stabilisere seg? Eller er han ikke så interessert i å investere så mye i forholdet lenger?



Anonymous poster hash: 3d71e...b19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært sammen med typen i to år og noen måneder nå og er hvertfall like forelska enda. Jeg tror ting begynner å forandre seg rundt 3 år, da er det make it or break it for veldig mange.



Anonymous poster hash: 57935...a25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i snart 3 år og er like forelsket enda. Føler meg som en fjortiss (jeg er 30 år).

Anonymous poster hash: 8e074...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også i 30 årene. Har vært sammen i nesten 2 år. Bor på en liten avstand, men sammen i helgene. Føler oss nyforelsket ofte. Det går i bølger.



Anonymous poster hash: daf2d...db3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: Vi har bare kjent hverandre i fire måneder. Vi er nyforelsket ennå, og tviler ikke et sekund på at han er glad i meg. Han sender masse meldinger senest i går skrev vi over 100 meldinger til hverandre, ringer når han får tid (han har barna hos seg annenhver uke), sender bilder og inkluderer meg i det som skjer i hans hverdag ofte er det han som sender meldinger og ringer først.

Mente mer på hvordan man viser det romantisk sett, sånn de første månedene var han veldig på å gi veldig mange bekreftelser i ord. Nå er det mer tonet ned. Så jeg lurte på andres erfaringer den overgangen mellom helt nytt til stabiliseringsperioden og om dette er normalt.



Anonymous poster hash: 3d71e...b19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes kanskje du overdramatiserer og forventer litt mye av kjæresten din?



Anonymous poster hash: 20cd9...c24
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende han føler at han får sagt ofte nok hvor glad han er i deg, at han ikke trenger å sende mld om det hele tiden? Jeg er og i avstandsforhold og fortsatt veldig forelsket i kjæresten selv om vi snart har vært sammen i tre år. Men jeg sendte og mer mld i starten om hvor mye han betød for meg osv. Nå gjør jeg det en gang i blant, og på bursdager. Men han vet jo at jeg elsker han selv om :)



Anonymous poster hash: 79e2d...2e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen: Ja, er jo ikke tvil om at han er glad i meg, som jeg har sagt tidligere, dette viser han tydelig gjennom å vise meg oppmerksomhet, vise omsorg, han har fortalt om meg til barna/foreldrene/vennene sine osv..

Min historie med forhold er sterkt preget av ustabile menn, noe som vil blinde meg litt nå, er derfor jeg spør om det er normal, for at jeg kan bare legge de tankene bak meg. Så mine erfaringer forteller meg at jeg burde være på vakt for han viser mindre av den type romantiske interesse som tidligere, og at jeg burde ta det som et varselsignal. Mens min fornuft sier jo at han viser at han er glad i meg ved alle de små tingene han gjør, og det er jo de som betyr noe, ikke om han sier om han er glad i meg hele tiden.



Anonymous poster hash: 3d71e...b19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg var nyforelsket i nærmere 3 år med exen (synes selv det var litt rart, siden forskerne sier det varer i maks 2 år, men er vel ingen fasit på det).

Kjæresten min nå har jeg vært med i 2.5 år. Det går jo opp og ned i forholdet, som med alt annet. Vi har nettop hatt noen litt kjipe måneder, med mye greier med hus og bil, hvor vi har vært stresset og kommunisert dårlig.
men så fikk vi snakket skikkelig ut om det her hin dagen, og nå føler jeg meg helt nyforelsket igjen! :laugh:



Anonymous poster hash: c8c2e...5da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i avstandsforhold, og jeg var ikke nyforelsket i mer enn et år kanskje, men jeg får følelsen igjen hver gang vi møtes etter å ha gått lenge uten å møtes. Jeg tror ikke det har gått over så fort hos han, men kanskje han bare føler han viser det/sier det nok ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å markere 3 måneders jubileum? Eller månedsjubileum i det hele tatt?

Tror aldri vi pratet om det engang. Det er kun årsjubileum (kanskje halvtår de første par årene) som jeg ser noe vits i å markere egentlig :) Gøy med noe romantikk og litt ekstra selvfølgelig. Men jeg tror jeg hadde blitt stressa av å skulle holde styr på hvert månedtlig jubileum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...