Gå til innhold

Har jeg for store forventninger?


Dora-Di

Anbefalte innlegg

Har nå hatt et langdistanseforhold i 1,5 år og kort oppsummert så er det vel sånn at jeg vil mer enn han. Han er en grubler med stort behov for kontroll på egen tilværelse. Jeg er både spontan og fleksibel, og blir derfor usikker på hvor mye jeg egentlig betyr for han siden han ser store hindringer for oss å møtes der jeg ikke ser noen.

Eksempel 1: han reiser en del til mine hjemtrakter i forbindelse med jobb og familie, men syns det blir for mye stress å da legge inn et par dager ekstra med meg, hvilket ville innebære at jeg henter og bringer han på flyplassen som ligger et par timers kjøretur fra meg.

Eksempel 2: han vil bare være sammen med meg 2-3 døgn av gangen. Etter to dager blir han normalt mer og mer innesluttet og hver gang vi skilles så er det alltid veldig åpent når vi skal ses neste gang.

Jeg er selv introvert, og vet det er fordi han ikke orker å planlegge og binde seg opp, men det er så vanskelig å ikke ta det som personlig avvisning! Jeg tenker at vi siden vi er såpass voksne (40-50 år), så er det helt normalt å ikke legge himmel og jord i bevegelse for å se hverandre. Og heller ikke ha behov for så mye kontakt. Vi meldes eller snakkes ca. 2. hver dag hvis det er opp til meg, og 1-2 ganger i uka hvis det er opp til han. Vi ser hverandre normalt på skype en gang/uke, og treffes fysisk cirka annenhver måned. Hvis det var opp til han ville vi nok kun hatt fysiske møter 2-3 helger i året.

Høres dette veldig avvikende ut, eller ganske så normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres ikke normalt ut, nei. Ikke noe jeg hadde orket.
Men hvis du er OK med å ha det sånn så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Stining

Mulig det har noe med "hulen" til menn å gjøre. Kanskje det blir for mye for han å være med deg HELE tiden over flere dager, og at han rett og slett blir sliten av det.

De fleste menn er slik, men noen bruker lengre tid enn andre før de trenger å være alene.

Spesielt om det har vært mye nærhet og følelsesgreier, da kan menn ha ekstra behov for å trekke seg tilbake og være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som dere ikke helt har de samme forventningene til et forhold. Eksempel 1 høres ikke normalt ut, men eksempel 2 høres egentlig helt normalt ut når det kommer til menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...