Gå til innhold

Mann chauvinist serie? Mad Men


Snakkis

Anbefalte innlegg

Har ikke fulgt med på denne serien, enda.. Føler at det er noe man burde få med seg om man interesserer seg for USA på 60 tallet?

Jeg lurer litt på... siden serien nå beveger seg ut mot slutten av 60 tallet, handler det noe om den store hippie-bevegelsen som kom for fullt på den tiden? Da serien kom trodde jeg det skulle være fra 50-tallet, det hele virker så stivt og formelt.

Nei, serien utspiller seg midt i New York. Kvinner i kjole og drakt og menn i dress. Det er mye røyking, drikking, menn er utro og har seksuelle forhold på si.

En kvinne som er kunstner, bohem og røyker pot er vel det nermeste man kommer hippie. New York er vel ikke akkurat den byen de forbindes med.

Anonymous poster hash: 23b14...759

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 5 måneder senere...

Hæ, er den ikke ferdig?

Jeg har kjøpt alle på DVD, og trodde den var slutt?

Hvis ikke, Jippi!

Anonymous poster hash: 6fb42...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv kvinne og blir nesten litt irritert av å høre at andre ikke liker denne serien fordi den er mannsjåvinistisk. Det er det dummeste jeg har hørt. Forstår selvfølgelig at serien viser at kvinner har andre funksjoner i samfunnet enn de har i dag, men det er en fiktiv tv-serie. En serie som er knyttet til en bestemt tidsepoke.

Litt digresjon: For ikke så lenge siden fortalte jeg en bekjent at jeg ikke synes Orange is the new black var noe særlig. Hun ble nesten litt hysterisk over at jeg uttrykte at jeg ikke fikk noe medfølelse over karakterene og at de ikke er troverdige. For meg virker det som om noen kvinner (absolutt ikke alle, men noen) er veldig opptatt av å se "sterke kvinneroller" på tv og film, og når kvinner blir på en eller måte nedverdiget blir det helt feil. Jeg forstår ikke hva som er greien med dette? Det er jo fiktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt på serien, men blir provosert hvis jeg får for stor dose "ikke tenk for mye med det pene lille hodet ditt". Det var en annen tid, men veldig lykkelig for at jeg lever i 2014. Moten var fin, da..

Anonymous poster hash: bd8aa...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...