Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.


Mann 42

Anbefalte innlegg

Hurra hurra, den sleipe ålen er død!!!!!!! Hvem skal vi hate nå, da? Det blir nok Ramsay Snow/Bolton det! (Er det noen som lurer på om GRRM liker Michael Bolton sin musikk......?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra hurra, den sleipe ålen er død!!!!!!! Hvem skal vi hate nå, da? Det blir nok Ramsay Snow/Bolton det! (Er det noen som lurer på om GRRM liker Michael Bolton sin musikk......?)

Lol!

Joda, jeg må si jeg gleder meg vilt til den dagen Ramsay Snow dør, og jeg håper det blir smertefullt!

Jeg gråt nesten da jeg leste om hvordan Mance & the spearwives finner Jeyne Poole i Winterfell.....

Endret av Anoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra, den sleipe ålen er død!!!!!!! Hvem skal vi hate nå, da? Det blir nok Ramsay Snow/Bolton det! (Er det noen som lurer på om GRRM liker Michael Bolton sin musikk......?)

Hmm....merkelig sammenligning, musikken til Michael Bolton har liksom

ikke så mye med Herren over Dreadfortet å gjøre, selv om den sikkert

kan fortone seg som tortur for enkelte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir Jon Snow som til slutt knerter Ramsey. Brevet han fikk som liksom var fra Ramsey tror jeg egentlig at det var Stannis som sendte, og som på den måten ville lure Jon Snow til å angripe Winterfell og på den måten få hjelp til å innta stedet. Ikke så mange andre måter for Stannis å få Jon Snow til å hjelpe seg enn ved å provosere Jon Snow kraftig, og det var jo det brevet gjorde...

Eller kanskje det blir Reek som til slutt får æren av å drepe han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråt nesten da jeg leste om hvordan Mance & the spearwives finner Jeyne Poole i Winterfell.....

Samme her. :grine:

Alt i alt så syntes jeg alle kapitler som omhandler Theon/Reek, og dermed Ramsay, har vært grunnleggende fæle å lese, noe av det verste jeg har lest tror jeg. Jeg har omtrent grudd meg til hver eneste nye setning. Skildringene og antyfningene om hvordan Jeyne ble behandlet var også forferdelige. Men jeg har en guffen følelese av at Ramsay får holde på med sitt litt for lenge. :grine:

Jeg leser forøvrig serien gang nummer to nå. Anbefales på det varmeste! Jeg får med meg så enormt mange flere detaljer siden jeg slipper å bruke tankekraft og tid på å lure på og slå opp hvem som er hvem osv. Har dog bare kommet litt over midtveis i GoT, men spesielt kapitlene om Ned står frem på en litt annen måte for meg nå.

Endret av -Englefjes-
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som har lagt merke til at flere av "barna"/de yngre i serien har vost siden i fjor? Spesielt Joffrey og Bran. Nå løser det seg jo ift. Joffrey, men det er begrenset hvor mange sesonger de klarer å få folk til å tro at Bran er et barn....



Anonymous poster hash: 00e73...57d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva synes folket om den nye episoden? Jeg synes det var bra, særlig at Oberyn hintet til R+L=J. Arya er en tøffing!

Dette er noe jeg alltid lurer på, hvorfor tror bokleserne at de kan tilføre denne tråden noe? Bokleserne VET ALT, så hvorfor da bry seg om hva andre som ikke har lest bøkene tror? Hvorfor kommer man trekkende med tips, hint, kryddring, en slags "jeg vet hva som skjer derfor er jeg spesiell"-dustete ting?

Tips: Hold dere unna, la de som kun følger TV-serien få ha sin ting.

Anonymous poster hash: bfa70...fdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som har lagt merke til at flere av "barna"/de yngre i serien har vost siden i fjor? Spesielt Joffrey og Bran. Nå løser det seg jo ift. Joffrey, men det er begrenset hvor mange sesonger de klarer å få folk til å tro at Bran er et barn....

Anonymous poster hash: 00e73...57d

Barn som vokser fra år til år? Den var ny!

Anonymous poster hash: bfa70...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg alltid lurer på, hvorfor tror bokleserne at de kan tilføre denne tråden noe? Bokleserne VET ALT, så hvorfor da bry seg om hva andre som ikke har lest bøkene tror? Hvorfor kommer man trekkende med tips, hint, kryddring, en slags "jeg vet hva som skjer derfor er jeg spesiell"-dustete ting?

Tips: Hold dere unna, la de som kun følger TV-serien få ha sin ting.

Anonymous poster hash: bfa70...fdf

Det finnes en egen tråd som kun går på TV-serien her, hvor det ikke skal spoiles fra bøkene.

Denne tråden er for spoiling av både bøker og TV-serie. Om du ikke vil ha spoiling fra bøkene er det kanskje greit å kun holde seg til den andre tråden. :blomst:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg alltid lurer på, hvorfor tror bokleserne at de kan tilføre denne tråden noe? Bokleserne VET ALT, så hvorfor da bry seg om hva andre som ikke har lest bøkene tror? Hvorfor kommer man trekkende med tips, hint, kryddring, en slags "jeg vet hva som skjer derfor er jeg spesiell"-dustete ting?

Tips: Hold dere unna, la de som kun følger TV-serien få ha sin ting.

Anonymous poster hash: bfa70...fdf

Umm, har du lest overskriften på tråden? :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg alltid lurer på, hvorfor tror bokleserne at de kan tilføre denne tråden noe? Bokleserne VET ALT, så hvorfor da bry seg om hva andre som ikke har lest bøkene tror? Hvorfor kommer man trekkende med tips, hint, kryddring, en slags "jeg vet hva som skjer derfor er jeg spesiell"-dustete ting?

Tips: Hold dere unna, la de som kun følger TV-serien få ha sin ting.

Anonymous poster hash: bfa70...fdf

Helt enig med deg. Jeg har lest bøkene, men kommenterer minimalt her inne. Det er altfor lett å spoile selv om det ikke er meningen i utg. punktet. Grunnen til at jeg leser her er imidlertid at jeg synes det er artig å se hvordan de som ikke har lest reagerer på det som skjer etter hvert i tv-serien. Lurer jo også hvordan jeg selv hadde reagert på for eksempel red wedding dersom jeg ikke visste det fra før.

Peace. Jeg skal iaf.holde kjeft om hva som skjer videre.

Anonymous poster hash: 00e73...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det finnes en enkelttråd både for bøkene og for tv-serien og denne heter "ettertrykkelig spoila", så synes jeg vi alle kan spoile så mye vi vil i DENNE tråden!!! Tråden ble i sin tid laget som en reaksjon på at ingen ville ha spoiling i de andre trådene. Skal man lage enda en tråd for spoilere? Hva skal man kalle den da? "Enda mer og definitiv spoling tillatt"?? Det blir bare dumt. De som ikke vil snakke om det som skjer i fremtiden, for holde seg langt unna denne tråden, eller la være å klage.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det finnes en enkelttråd både for bøkene og for tv-serien og denne heter "ettertrykkelig spoila", så synes jeg vi alle kan spoile så mye vi vil i DENNE tråden!!! Tråden ble i sin tid laget som en reaksjon på at ingen ville ha spoiling i de andre trådene. Skal man lage enda en tråd for spoilere? Hva skal man kalle den da? "Enda mer og definitiv spoling tillatt"?? Det blir bare dumt. De som ikke vil snakke om det som skjer i fremtiden, for holde seg langt unna denne tråden, eller la være å klage.

Enig med deg - denne tråden må jo være den ultimate spoilertråden.

Det er jeg som skrev innlegget over deg, og jeg henviste til den andre tråden, ser at det kom litt dårlig frem ;)

Anonymous poster hash: 00e73...57d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg - denne tråden må jo være den ultimate spoilertråden.

Det er jeg som skrev innlegget over deg, og jeg henviste til den andre tråden, ser at det kom litt dårlig frem ;)

Anonymous poster hash: 00e73...57d

Denne tråden er startet av meg for at de som vil, skal kunne skrive hva faen de vil, og drite i om de spoiler. Derfor heter den også det den heter, og den er for dem som har lest bøkene og sett det de kan komme over av filmer og andre ting, og som vil diskutere fritt. Take it or leave it.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er startet av meg for at de som vil, skal kunne skrive hva faen de vil, og drite i om de spoiler. Derfor heter den også det den heter, og den er for dem som har lest bøkene og sett det de kan komme over av filmer og andre ting, og som vil diskutere fritt. Take it or leave it.

Ja... ??? Er vel i grunn det jeg sier over også... Ingen grunn til å være utrivelig. Angrer på at jeg åpna kjeften i det hele tatt. Takk for meg.

Anonymous poster hash: 00e73...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg alltid lurer på, hvorfor tror bokleserne at de kan tilføre denne tråden noe? Bokleserne VET ALT, så hvorfor da bry seg om hva andre som ikke har lest bøkene tror? Hvorfor kommer man trekkende med tips, hint, kryddring, en slags "jeg vet hva som skjer derfor er jeg spesiell"-dustete ting?

Tips: Hold dere unna, la de som kun følger TV-serien få ha sin ting.

Anonymous poster hash: bfa70...fdf

Du trodde tydeligvis at du var i den ANDRE tråden. Dette er tråden FOR spoiling. Den er LAGET for spoiling. Hele Poenget med denne tråden er spoiling og diskusjon av mer eller mindre begrunnede tanker om hva som kommer til å skje videre utover i serien, både i TV-serien og bøkene som enda ikke er skrevet, diskutere alternative historielinjer og betydningen av hint og hendelser som kan ha virket ubetydelige men som kan vise seg å være helt avgjørende på et senere tidspkt. Mao, her er ordet fritt, og hvis du ikke liker det, så bør du heller holde deg unna denne tråden, og lese i den andre tråden, der spoiling er strengt forbudt.

A Song of Ice and Fire er et ganske bredt anlagt litterært prosjekt som forfatteren og fansen har holdt levende i 20 år snart, og det fascinerer mange dypt. De ønsker å diskutere det. Og på KG er dette foreløpig tråden der det kan skje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flere enn meg som har lagt merke til at flere av "barna"/de yngre i serien har vost siden i fjor? Spesielt Joffrey og Bran. Nå løser det seg jo ift. Joffrey, men det er begrenset hvor mange sesonger de klarer å få folk til å tro at Bran er et barn....

Anonymous poster hash: 00e73...57d

Ja, og noen vokser VELDIG raskt. Arya er i ferd med å få helt ukarakteristiske former, og Brandon har blitt en ung mann. Det er problemet med at pausene mellom sesongene blir så lange. Selvsagt går jo tida i Westeros også, men ikke SÅ raskt. I denne farta kommer Brandon til å ha skjegg før de kommer seg gjennom muren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... ??? Er vel i grunn det jeg sier over også... Ingen grunn til å være utrivelig. Angrer på at jeg åpna kjeften i det hele tatt. Takk for meg.

Anonymous poster hash: 00e73...57d

Er det bare meg, eller går det en bølge av hårsårhet over forumet for tida? Hvis man ikke pakker alt inn i smileys og hugs-emotikoner så blir folk tydeligvis på gråten og vil ikke leke mer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. :grine:

Alt i alt så syntes jeg alle kapitler som omhandler Theon/Reek, og dermed Ramsay, har vært grunnleggende fæle å lese, noe av det verste jeg har lest tror jeg. Jeg har omtrent grudd meg til hver eneste nye setning. Skildringene og antyfningene om hvordan Jeyne ble behandlet var også forferdelige. Men jeg har en guffen følelese av at Ramsay får holde på med sitt litt for lenge. :grine:

Jeg leser forøvrig serien gang nummer to nå. Anbefales på det varmeste! Jeg får med meg så enormt mange flere detaljer siden jeg slipper å bruke tankekraft og tid på å lure på og slå opp hvem som er hvem osv. Har dog bare kommet litt over midtveis i GoT, men spesielt kapitlene om Ned står frem på en litt annen måte for meg nå.

Ja, Ramsay er en så grotesk skikkelse. Han er den ultimate ondskapen, og måten han knekker Theon på, får det til å vende seg i sjelen. Barberings-scenen i forrige episode, der Ramsay lar Reek barbere ham for å demonstrere hvor total kontrollen hans er over ham, er ganske karakteristisk. Jeg kan ikke huske det fra bøkene, så jeg tror at det må være en scene som er skrevet inn, men i person-perspektiv-avsnittene, der Reeks tanker skildres, så er han jo akkurat så underdanig og redd for Ramsay at det utmerket godt kunne ha gått an.

Scenen er forøvrig velspilt, og du kan se den indre konflikten i Theon der han står med kniven over Ramsays halspulsåre. Et kjapt snitt er alt som skal til, og hans plager er over, enten sånn eller slik. Men hva om Ramsay overlever? "My name is Reek. Reek, it rhymes with weak", kunne han utmerket godt ha tenkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...