Gå til innhold

Farge brudekjolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst å bruke brudekjolen min flere ganger og ønsker å farge den.

Kan renseri gjøre det, eller må jeg gjøre det selv?

Er takknemlig for svar:)

Anonymous poster hash: 89543...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det komme helt an på hva slags stoff det er, ikke alt lar seg farge.



Anonymous poster hash: bbafd...6ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok helt an på hvilken type stoff den er laget av. Veldig mange kunst-stoffer trekker ikke til seg farge på vanlig måte. Er det for eksempel i et "blankt" stoff, tror jeg det er vanskelig å få den farget.

Vær også obs på at ved farging kan "usynlige" flekker komme frem. Flekker som du ikke kan se før du farger den.



Anonymous poster hash: fbdaa...17e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok helt an på hvilken type stoff den er laget av. Veldig mange kunst-stoffer trekker ikke til seg farge på vanlig måte. Er det for eksempel i et "blankt" stoff, tror jeg det er vanskelig å få den farget. Vær også obs på at ved farging kan "usynlige" flekker komme frem. Flekker som du ikke kan se før du farger den. Anonymous poster hash: fbdaa...17e

Stoffet kalles chiffon (tror jeg). Det er ingen flekker på kjolen. Den brukte jeg kun i toppen 2 timer, så jeg rakk heldigvis ikke å få noen flekker på den:)

Anonymous poster hash: 89543...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiffon kan være laget av forskjellige materialer, det står kanskje en lapp inni (som det gjør på vanlige klær)?

En annen utfordring med farging er at selv om stoffet tar til seg farge er det ikke sikkert tråden det er sydd med gjør det. Er det mange synlige sømmer? Ev. blonder/annen pynt kan også være laget i et annet materiale enn resten av kjolen, og tar kanskje til seg mer eller mindre farge enn resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...