Gå til innhold

ønsker ikke å gifte meg på papiret


elliena

Anbefalte innlegg

Nav gjør tydeligvis akkuratt som det passer dem. Her har vi sendt med lønnslipper på alt fra 11.000 til 20.000. Alikevell har de fått det for seg at han tjener 32.000 hver mnd. Bidraget gikk oppfra 6000 til 10.000 da de så at han hadde samboer. Selv har ikke jeg noen inntekt.

Men takk for tipset! Da får vi prøve ut det. Leste at for og klage til fylkesmannen så måtte man ha hatt en sånn spesiell klage til nav tidligere?

Det spørs jo hva ligningen sier. Er bare å senge inn ligningen så regner de ut gjennomsnitt. Å sende inn så forskjellige lønnslipper blir jo bare rot. Husk også at det regnes fra brutto, altså før skatt.

Om bidraget er regnet ut fra mottakerens opplysninger er det fordi din mann ikke har sendt inn nødvendige papirer. Det er hans egen feil isåfall. Hvis han har holdt tilbake bidrag før så vil dette nå trekkes i tillegg til vanlig bidrag. Bare gå inn på kalkulatoren til nav så ser man hva han skal betale.

Samværet som oppgis til nav må begge være enig i, lever samværsavtalen. Om avtalen ikke stemmer lenger så kall inn til nytt møte på familievernkontoret og få satt opp ny avtale. Hver gang den ikke holdes så kontakt FVK og ta nytt møte. Evt kontakt barnevernet, det er ikke lov å holde barnet borte fra samvær. (Med mindre barnet er stort og ikke vil selv, da er det ikke så mye man får gjort.)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke at noen kan la seg provosere så veldig over dette. Måten dere ønsker å gifte dere på er akkurat sånn ekteskap burde fungere. Ekteskap burde være en sak mellom de to det gjelder, og ikke ha noe å si for statens - og samfunnets - forhold til dere som individer. Dersom dere ønsker å kjøpe ringer, gå igjennom en eller annen privat "ektepakt" og så kalle dere for "ektepar", så værsågod. Det er akkurat sånn det burde være. Strengt tatt burde man heller ikke ha gunstige skatteordninger for ektepar, da dette er diskriminering av enslige (noen må betale for gildet). Men hvis dere allikevel ønsker dere disse ordningene, og f.eks. ha "felles økonomi" og slippe å tenke på ting som f.eks. det å skrive testamente, kan dere allikevel oppnå akkurat det samme igjennom en samboerkontrakt. Og så kan dere "gifte dere" på McDonalds, putte en løkring på fingeren og bli viet av dama bak kassen for alt noen andre burde bry seg.

Gratulerer med det kommende ekteskapet!

P.S. For 10.000 kroner, samt dekking av reiseutgifter, kan jeg godt sette meg litt inn i skikk og bruk, og så kan jeg vie dere om noen måneder. Bare på pur faen :)

En samboerkontrakt erstatter ikke et testament.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En samboerkontrakt erstatter ikke et testament.

Nei, men det sikrer noen grunnleggende arverettigheter for de som ikke har satt opp noe testament i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et lite dilemma her, grunnet personlige problemer kan vi ikke gifte oss på papiret, men vi ønsker og gifte oss. Vi har planlagt bryllupet lenge nå, ordnet klær, ringer og alt. Til og med prøvingsattesten er i orden. Jeg føler ikke at papiret er så viktig uansett, så lenge vi lover hverandre ditt og datt og kan bli kone og mann så synes jeg vi blir like mye gift som ellers. Men jeg lurer altså da på om noen vet hvor vi kan finne en vigsler som ønsker å gjøre dette for oss?,vi trenger jo ikke en som har lov til å vie oss heller, bare noen som kan de liksom, som vi ikke kjenner fra før, he-he.

Rapportert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det sikrer noen grunnleggende arverettigheter for de som ikke har satt opp noe testament i utgangspunktet.

På hvilken måte? Hvilke rettigheter? Dette må du forklare meg nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå jobber han sikkert mere enn flere av dere. Å vi er ikke trygdesnyltere noen av oss heller, så absolutt ikke.

Han får få seg en jobb som alle andre. Om dere "flytter fra hverandre", en har aldresse en annen stand er det svindel. Og gjør dere det håper jeg dere blir straffet. skattebtalerene i norge skal ikke betale for dere. Forhold dere til reglene.

Anonymous poster hash: 8d003...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frkhumle, vi har gjort alt det der

Da er bidraget riktig regnet ut og dere har ingenting å klage på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bidraget er ikke riktig regnet ut. Ifølge kalkulatoren på nav havner det på litt over 1000.. Men det var jo ikke det som var spørsmålet her heller, jeg lurte på om noen visste om en vigsler som kunne vie oss uten å måtte dele alt med myndighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bidraget er ikke riktig regnet ut. Ifølge kalkulatoren på nav havner det på litt over 1000.. Men det var jo ikke det som var spørsmålet her heller, jeg lurte på om noen visste om en vigsler som kunne vie oss uten å måtte dele alt med myndighetene.

Dere spør om tips til noe ulovlig. Det er ulovlig å svindle på denne måten. Du kan da ikke forvente at folk skal hjelpe deg med det? Og ihvertfall ikke når grunnen er å gi barnet dårligere liv fordi dere vil "spare penger"?

Hvis dere har gjort alt rett med bidraget så er det riktig regnet ut. Det er umulig at noe kan bli så feil. Da har dere levert feil papirer eller din mann har skyhøy inntekt han ikke forteller deg om. Det er for stor forskjell på 1000 kr og 10000 til at dette kan være sant. Bidrag regnes ikke ut etter kun en persons opplysninger. Alt må dokumenteres, og falske dokumenter kan de ikke bruke i en slik sak, siden din mann da vil kunne skaffe originale papirer. Så det er tull at dere betaler for mye. Da er det noe du ikke forteller her inne.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bidraget er ikke riktig regnet ut. Ifølge kalkulatoren på nav havner det på litt over 1000.. Men det var jo ikke det som var spørsmålet her heller, jeg lurte på om noen visste om en vigsler som kunne vie oss uten å måtte dele alt med myndighetene.

Sikker på at mannen ikke har noe grums i bagasjen da? Høres merkelig ut at han betaler såpass mye over om det kun dreide seg om barnebidrag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikker på at mannen ikke har noe grums i bagasjen da? Høres merkelig ut at han betaler såpass mye over om det kun dreide seg om barnebidrag.

Må være noe etterslep på ubetalt bidrag fra før vel? Da trekkes det jo før arbeidsgiver betaler ut. Evt ekstraregning fra nav hver måned sammen med bidraget om det ikke har kommet til statens innkrevningssentral enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at noen kan la seg provosere så veldig over dette. Måten dere ønsker å gifte dere på er akkurat sånn ekteskap burde fungere. Ekteskap burde være en sak mellom de to det gjelder, og ikke ha noe å si for statens - og samfunnets - forhold til dere som individer. Dersom dere ønsker å kjøpe ringer, gå igjennom en eller annen privat "ektepakt" og så kalle dere for "ektepar", så værsågod. Det er akkurat sånn det burde være. Strengt tatt burde man heller ikke ha gunstige skatteordninger for ektepar, da dette er diskriminering av enslige (noen må betale for gildet). Men hvis dere allikevel ønsker dere disse ordningene, og f.eks. ha "felles økonomi" og slippe å tenke på ting som f.eks. det å skrive testamente, kan dere allikevel oppnå akkurat det samme igjennom en samboerkontrakt. Og så kan dere "gifte dere" på McDonalds, putte en løkring på fingeren og bli viet av dama bak kassen for alt noen andre burde bry seg.

Gratulerer med det kommende ekteskapet!

P.S. For 10.000 kroner, samt dekking av reiseutgifter, kan jeg godt sette meg litt inn i skikk og bruk, og så kan jeg vie dere om noen måneder. Bare på pur faen :)

På grunn av hans særkullsbarn og dets pliktdelsarv, kan de ikke opprette noe testamente som sikrer samme rettigheter som i et ekteskap... Noe utvidede muligheter til å testamentere til samboer kommer etter 5 års ekteskap, men siden de skal "bo hver for seg", så får de ingen glede av det heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får ikke helt tak i om han betaler vanlig bidrag eller om han har tvangstrekk for tidligere misligholdt barnebidrag. Det er jo to helt forskjellige ting.

Anonymous poster hash: f5072...e54

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke helt tak i om han betaler vanlig bidrag eller om han har tvangstrekk for tidligere misligholdt barnebidrag. Det er jo to helt forskjellige ting.

Anonymous poster hash: f5072...e54

Tenkte akkurat det samme!

Er det ordinert bidrag, eller skylder han fra tidligere?

Anonymous poster hash: d5ae1...f4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte akkurat det samme!

Er det ordinert bidrag, eller skylder han fra tidligere?

Anonymous poster hash: d5ae1...f4a

Det er jo ikke mulig at nav feilberegner bidraget med 9000 (!) i mnd. Da er det en kraftig saksbehandlingfeil som lett burde ordnes med riktige dokumenter. Enten er det mannen her som holder noe skjult for dama, eller så er det dama som ikke opplyser rett her i tråden.

Svindel er det uansett. (Ts: Vi forsøker bare å hjelpe her, ved å finne ut om bidraget stemmer, for om det stemmer så er det en ørliten sjanse for at vi klarer å få dere bort fra denne ideen om å svindle.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...