Gå til innhold

ønsker ikke å gifte meg på papiret


elliena

Anbefalte innlegg

Vi har et lite dilemma her, grunnet personlige problemer kan vi ikke gifte oss på papiret, men vi ønsker og gifte oss. Vi har planlagt bryllupet lenge nå, ordnet klær, ringer og alt. Til og med prøvingsattesten er i orden. Jeg føler ikke at papiret er så viktig uansett, så lenge vi lover hverandre ditt og datt og kan bli kone og mann så synes jeg vi blir like mye gift som ellers. Men jeg lurer altså da på om noen vet hvor vi kan finne en vigsler som ønsker å gjøre dette for oss?,vi trenger jo ikke en som har lov til å vie oss heller, bare noen som kan de liksom, som vi ikke kjenner fra før, he-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke hvordan det kan ha seg at dere ikke kan gifte dere på papiret, men at prøvingsattesten er i orden?



Anonymous poster hash: 90499...c19
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi har full mulighet for og bli gift på papiret, men grunnet økonomiske problemer så lønner det seg absolutt ikke😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jo, vi har full mulighet for og bli gift på papiret, men grunnet økonomiske problemer så lønner det seg absolutt ikke

Hvordan lønner det seg ikke da? Om noen av dere har økonomiske problemer i den grad bør dere kanskje utsette giftermålet litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, forloveden blir trekt et skyhøyt beløp av nav hver mnd som nå har vokst til å bli enda høyere fordi de fant ut at vi er samboere. Så for at ting skal lønne seg for oss må jeg endre adresse "flytte ut" slik at vi ikke lenger er samboere, da tror jeg heller ikke det fungerer om vi er gift.. Om vi skal utsette det pga dette blir det ca 15 år, det ønsker ikke vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vell, forloveden blir trekt et skyhøyt beløp av nav hver mnd som nå har vokst til å bli enda høyere fordi de fant ut at vi er samboere. Så for at ting skal lønne seg for oss må jeg endre adresse "flytte ut" slik at vi ikke lenger er samboere, da tror jeg heller ikke det fungerer om vi er gift.. Om vi skal utsette det pga dette blir det ca 15 år, det ønsker ikke vi :P

Lykke til med å gifte deg med en mann uten styring på egen økonomi.

Anonymous poster hash: 42628...c7a

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har grei styring han, de trekker barnebidrag

Haha. Ja, han der høres himmelsk ut.

Anonymous poster hash: 42628...c7a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så barnet hans skal få minimalt med penger altså? Dette burde han tenkt på før han lagde unger.......

Anonymous poster hash: 6fb8c...d08

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har grei styring han, de trekker barnebidrag

Du vil gifte deg med en som ikke frivillig betaler barnebidrag?

Hvordan er forholdet til barnet/barna?

Hva er poenget med dette "ekteskapet"? Dere kan jo ha fest for å feire at dere er sammen, uten å late som dere gifter dere.

Anonymous poster hash: 42386...89e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis beløpet er skyhøyt har han god bidragsevne, han har også råd til å gjennomføre bryllup, og likevel vil han ikke avse noe til sitt mindreårige barn?

Og dere har familie og venner som vil sette av tid, reise, dresse seg opp og feire et fake bryllup for noen som ikke blir gift, for å hjelpe ham å være gnien mot barnet sitt?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Vell, forloveden blir trekt et skyhøyt beløp av nav hver mnd som nå har vokst til å bli enda høyere fordi de fant ut at vi er samboere. Så for at ting skal lønne seg for oss må jeg endre adresse "flytte ut" slik at vi ikke lenger er samboere, da tror jeg heller ikke det fungerer om vi er gift.. Om vi skal utsette det pga dette blir det ca 15 år, det ønsker ikke vi :P

Det du beskriver her er ikke lovlig...

Er vel bare å spørre en kompis om å late som han vier dere? Husk å være ærlige til gjestene da, om at det ikke er et bryllup de er invitert i, men en sær fest for to voksne mennesker som så godt de kan ønsker å unngå å ta ansvar.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det du beskriver her er ikke lovlig...

Er vel bare å spørre en kompis om å late som han vier dere? Husk å være ærlige til gjestene da, om at det ikke er et bryllup de er invitert i, men en sær fest for to voksne mennesker som så godt de kan ønsker å unngå å ta ansvar.

Enig.

Skikkelig tragisk opplegg. Hadde ikke kommet i dette "bryllupet" om det så var broren min som giftet seg. Folk som både svikter ungen sin og svindler fellesskapet, er virkelig #%#$+$#7@&£<§¿>>

Anonymous poster hash: 42386...89e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil lage et wannabe bryllup med en mann som ønsker å betale minst mulig for en unge han har?

Da vet du hva du går til. Om 5 år sitter du der selv med en unge som faren er for gnien til å ville betale for.

Håper noen melder dere.

Anonymous poster hash: 4e34e...8f2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et lite dilemma her, grunnet personlige problemer kan vi ikke gifte oss på papiret, men vi ønsker og gifte oss. Vi har planlagt bryllupet lenge nå, ordnet klær, ringer og alt. Til og med prøvingsattesten er i orden. Jeg føler ikke at papiret er så viktig uansett, så lenge vi lover hverandre ditt og datt og kan bli kone og mann så synes jeg vi blir like mye gift som ellers. Men jeg lurer altså da på om noen vet hvor vi kan finne en vigsler som ønsker å gjøre dette for oss?,vi trenger jo ikke en som har lov til å vie oss heller, bare noen som kan de liksom, som vi ikke kjenner fra før, he-he.

Dere kan ganske enkelt ikke gifte dere uten papirene. Da blir det i så fall en slags troskap sermoni. Dere er ikke "like gift som ellers" for dere vil ikke få de samme rettighetene som ektefeller automatisk får. Hvis dere ikke har felles barn, må alt ordnes med avtaler og testamenter.

Dersom du syntes dette er en ok løsning, så for all del kjør på, men ville det ikke føles bedre og faktisk gifte seg på ordentlig? Uansett hvor lenge man må vente?

Anonymous poster hash: c425d...64a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg sliter litt med å forstå dette. Dere kan dra på Tinghuset og gifte dere gratis, trenger ikke å ha stor fest, men dere vil ikke pga ett eller annet problem. Men du vil at noen skal lure alle til å tro at dere er gift, når dere ikke er det?

Nei, dette blir litt dumt rett og slett, mye bedre å ikke være gift og være ærlig om det, enn å lyve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...