Gå til innhold

Noen som er forlovet uten å bli direkte fridd til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har alle som er forlovet her hatt et romantisk frieri, eller er det noen som rett og slett bare har snakket med mannen og blitt enige om å forlove seg? Skjønner nemlig ikke hvordan jeg noen gang skal bli forlovet med kjæresten hvis jeg skal vente på at han skal fri.... :fnise:



Anonymous poster hash: f620e...e8e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde et romantisk frieri, men det var jeg som fridde til mannen. Så det er jo alltids en mulighet. :)

Anonymous poster hash: 192f5...910

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlovelse er jo et løfte/enighet om at en skal gifte seg innen rimelig tid.

Vi ble enige om å gifte oss, kjøpte forlovelseringer neste gangen vi møttes (avstandsforhold) og kalte oss forlovet fra den dagen jeg fikk ring på fingeren :)

Hadde et lite håp om at mannen skulle kjøpe ring og overraske meg med et romantisk frieri, men mannen min er ikke typen til det. Om jeg skulle ha venta på det hadde vi aldri blitt gift :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Vi ble enige om at nå var det på tide å gifte seg, og bestemte oss dermed for at vi var forlovet :) Var veldig romantisk for oss, var i utlandet på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble enige om at tida for ekteskap var kommet. Vi betegnet oss kanskje ikke som forlovet heller da.. Men vi giftet oss 4 uker etterpå ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..ja. Forloveden min spurte flere ganger om jjeg hadde sagt ja om han fridde, jeg sa ja selvfølgelig.

Så begynte han å si at han skal skaffe ring til meg neste gang vi treffes (avstandsforhold), og sa at han hadde tenkt at vi kan gifte oss neste år og spurte hva jeg synes om det :P

Så ja..er ikke direkte fridd til. Så håper at han gjør noe romantisk når vi ses igjen..bare 25 timer til jeg ser han igjen forøvrig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde ikke noe frieri, men vi kom over tid fram til at vi skulle gifte oss på et omtrentlig tidspunkt i framtiden. Det nærmeste vi kom et frieri var noe så uromantisk som en samtale i en buss, og "kan du ringe kirkekontoret og spørre når kirka er ledig neste høst?"

På en måte var det jeg som fridde, siden det var jeg som insisterte på at vi giftet oss før vi flyttet sammen, men på en annen måte var det han som fridde da han senere spurte om vi skulle få leiligheten beboelig og flytte inn før neste jul. (Leiligheten var familiens oppussingsobjekt som skulle leies ut når de bare hadde pusset den opp. Det hadde den vært siden siste leietaker flyttet derfra ti år tidligere)



Anonymous poster hash: 1804a...e6f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i så mange år, at ekteskap ble en naturlig del av foholdet vårt. Vi ble enige om å gifte oss. Vi kom til det punktet at et frieri hadde blitt veldig tilgjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Piiiip

Hehe ja jeg har blitt forlovet uten å ha blitt fridd til. Verken jeg eller min mann er av det romantiske slaget så vi var på ferie og fant ut at hey vi forlover oss. Har vært gift i 12 år nå så det går så det suser :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble også enige om å gifte oss, over en periode hvor det rett og slett vokste frem som riktig å gjøre. Vi regnet oss som forlovet, uten at vi betegnet oss som det, fra den kvelden vi ble enige om dato for bryllupet.



Anonymous poster hash: 7acb6...890
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble enige, men så på bursdagen min fikk jeg en flott rosebukett med et kort hvor det stod "vil du bli min lille kone"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fridd til i parken. Ville vært unaturlig for meg å ta opp tema selv.



Anonymous poster hash: a2701...5a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fridd til i parken. Ville vært unaturlig for meg å ta opp tema selv.

Anonymous poster hash: a2701...5a3

Jeg tipper dere ikke har vært i lag så lenge. Hvis man ikke kan snakke om bryllup med partneren sin, er det noe galt med kommunikasjonen.

Anonymous poster hash: 67fb4...acc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi snakka om framtida og hvordan vi ville hatt bryllupet vårt osv, så fant vi ut av at hvis vi snakka om hvordan vi skulle gifte oss da var vi vel like greit forlova =)

Så, ikke noe frieri her nei.



Anonymous poster hash: 72401...aa5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..ja. Forloveden min spurte flere ganger om jjeg hadde sagt ja om han fridde, jeg sa ja selvfølgelig.

Så begynte han å si at han skal skaffe ring til meg neste gang vi treffes (avstandsforhold), og sa at han hadde tenkt at vi kan gifte oss neste år og spurte hva jeg synes om det :P

Så ja..er ikke direkte fridd til. Så håper at han gjør noe romantisk når vi ses igjen..bare 25 timer til jeg ser han igjen forøvrig! ;)

Hvordan gikk det? Ble det et romantisk frieri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle som er forlovet her hatt et romantisk frieri, eller er det noen som rett og slett bare har snakket med mannen og blitt enige om å forlove seg? Skjønner nemlig ikke hvordan jeg noen gang skal bli forlovet med kjæresten hvis jeg skal vente på at han skal fri.... :fnise:

Anonymous poster hash: f620e...e8e

Vi har vært sammen i over 5 år, og har de siste par årene med jevne mellomrom snakket om hvordan vi vil ha et evt. bryllup o.l. Sist vi var på ferie var det på et utrolig romantisk sted, og vi snakket litt løst om at "her hadde det vært perfekt å gifte seg"! 24 timer senere var vi gift=)

Anonymous poster hash: 0e617...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble fridd til i parken. Ville vært unaturlig for meg å ta opp tema selv.

Anonymous poster hash: a2701...5a3

Unaturlig å snakke seriøst om framtiden før man er forlovet? Høres ikke bra ut...

Anonymous poster hash: 5f52b...4da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan gikk det? Ble det et romantisk frieri?

Etter å ha lagt fra meg tanken på et romantisk frieri, så overrasket han meg fullstendig da vi var i en slags botanisk hage :)

Kan fortsatt ikke tro det! Utrolig merkelig, men herlig fantastisk følelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble enige om å gifte oss, ingen av oss som fridde - så på oss selv som forlovet fra vi bestemte oss? Gikk sammen for å kjøpe ringer som vi tok på rundt to måneder på (da de var klare for å hentes og vi hjemme fra ferie). Hadde bestemt dato og bestilt kirke før vi sa det til noen som var ca en og en halv til to måneder som forlovet. (Var noen som mente vi ventet for lenge med å fortelle nyheten til familie og venner) Giftet oss etter ca et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aboslutt ikke noe romantisk frieri her. Når seks(!) bryllupsinvitasjoner dumpet ned i postkassen vår i løpet av en et par uker i april sa samboeren min noe sånt som at det kanskje er på tide at vi også gifter oss - jeg svarte at jeg var enig i det, men at vi kanskje burde vente til neste år siden 'alle' vennene våre giftet seg i sommer. Det var han enig i og avsluttet samtalen med "Ja, da er vi vel forlovet da" før han grabbet en øl i kjøleskapet og rigget seg til foran TV'n for å se fotball. Menn! :fnise:

Dagen etter kom han hjem fra jobb med en stor bukett røde roser til meg :smilyblomst: , for å kompensere litt for den 'uromantiske' måten vi ble enige om å gifte oss på (hans ord). Helgen etter dro vi sammen for å kjøpe ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...