Gå til innhold

Negler til bryllupet? Hva i all verden skal jeg satse på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å fikse neglene til bryllupet, men jeg har aldri gjort der før og aner ikke hva noe er... Hjelp?

Bør jeg ha akryl eller gele? Hvor langt i forveien bør jeg ta de? Bør jeg prøve de en gang før bryllupet også? Trenger jeg manikyr i tillegg, eller er det unødvendig når man får lagt gele-/akrylnegler? Trenger jeg å gjøre noe med de mellom jeg har fått de, og bryllupet?

Viktigst av alt: hvor mye må jeg regne med at det koster?

Anonymous poster hash: 99ee7...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akryl ødelagte neglene mine så jeg gikk over til gelé og er kjempe fornøyd :-D du kommer med neglene slik de er så ordner de resten :-) Koster fra 500 og oppover :-) Kan anbefale å prøve noen mnd før bryllupet så fylle på når datoen nærmer seg så du kan venne deg til å ha negler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha leste Neger i bryllupet, er nok varmen som gjør det

Anonymous poster hash: 25d3b...b3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha leste Neger i bryllupet, er nok varmen som gjør det

Anonymous poster hash: 25d3b...b3c

Godt jeg ikke var den eneste!

Anonymous poster hash: a8ffb...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl ødelagte neglene mine så jeg gikk over til gelé og er kjempe fornøyd :-D du kommer med neglene slik de er så ordner de resten :-) Koster fra 500 og oppover :-) Kan anbefale å prøve noen mnd før bryllupet så fylle på når datoen nærmer seg så du kan venne deg til å ha negler :-)

Ødela, heter det.

Anonymous poster hash: a8ffb...e3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Akryl ødelagte neglene mine så jeg gikk over til gelé og er kjempe fornøyd :-D du kommer med neglene slik de er så ordner de resten :-) Koster fra 500 og oppover :-) Kan anbefale å prøve noen mnd før bryllupet så fylle på når datoen nærmer seg så du kan venne deg til å ha negler :-)

Og jeg har motsatt erfaring. Geleneglene løsnet og falt av hos meg, neglen støtte dem fra seg. Men jeg har ikke hatt noe problem med akrylnegler. Og jeg valgte gele først pga det var det jeg ble anbefalt. Så er litt individuelt. Synes også at akryl ser penest ut.

Endret av Trappetroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ødela, heter det.

Anonymous poster hash: a8ffb...e3f

Hadde du noe problem med å forstå hva jeg skrev siden du følte trang til å rette på meg? Var helt sikker på at jeg svarte på ts sitt spørsmål ang negler, og ikke at jeg stilte et spørsmål om rettskrivning :-o Endret av mille1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Og jeg har motsatt erfaring. Geleneglene løsnet og falt av hos meg, neglen støtte dem fra seg. Men jeg har ikke hatt noe problem med akrylnegler. Og jeg valgte gele først pga det var det jeg ble anbefalt. Så er litt individuelt. Synes også at akryl ser penest ut.

Det har også vært oppe i media at gele-neglelakk kan ødelegge neglene. Så jeg ville ikke tatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv bare manikyr først, TS, en stund før bryllupet. Så kan du tenke på om det klarer seg. Man MÅ ikke få satt på juksenegler til bryllupet. Jeg kan ikke fordra lange negler og måtte uansett filt både akryl og gelé så langt ned at jeg kunne greid meg med mine egne.



Anonymous poster hash: 3a006...064
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har også vært oppe i media at gele-neglelakk kan ødelegge neglene. Så jeg ville ikke tatt det.

Da foreslår jeg at du leser litt mer før du uttaler deg.

Det er snakk om hjemme-kit der folk ikke klarer å treffe kun neglene. Når de da søker på huden, så KAN der oppstå reaksjon. En negldesigner bør være mer profesjonell.. Hvis ikke hadde de frarådet dette også.

Syns forøvrig gele er mye penere.

Anonymous poster hash: 1343c...2f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl ødelagte neglene mine så jeg gikk over til gelé og er kjempe fornøyd :-D du kommer med neglene slik de er så ordner de resten :-) Koster fra 500 og oppover :-) Kan anbefale å prøve noen mnd før bryllupet så fylle på når datoen nærmer seg så du kan venne deg til å ha negler :-)

Takk for svar! Tidenes dummeste spørsmål: hva betyr å fylle på? :) og hvor lenge før bryllupet bør jeg i så fall gjøre det?

Anonymous poster hash: 99ee7...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv bare manikyr først, TS, en stund før bryllupet. Så kan du tenke på om det klarer seg. Man MÅ ikke få satt på juksenegler til bryllupet. Jeg kan ikke fordra lange negler og måtte uansett filt både akryl og gelé så langt ned at jeg kunne greid meg med mine egne.

Anonymous poster hash: 3a006...064

Takk for svar! Jeg vil heller ikke ha så lange negler, men regnet med at lengden kan varieres så mye man vil? Hvor lange negler bør jeg ha for bare manikyr da? Neglene mine blir aldri så veldig lange... Og hva koster det?

Ts (meg i posten over også!)

Anonymous poster hash: 99ee7...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neglene vokser så det blir et område uten gelé :-) Da slipper de av øverste laget og du kan også velge nytt design før de legger ny gelé over :-) Ei uke til noen dager før vil jeg anbefale :-) Det er som regel billigere å fylle på når basisen allerede er lagt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg vil heller ikke ha så lange negler, men regnet med at lengden kan varieres så mye man vil? Hvor lange negler bør jeg ha for bare manikyr da? Neglene mine blir aldri så veldig lange... Og hva koster det?

Ts (meg i posten over også!)

Anonymous poster hash: 99ee7...ad5

Jeg har aldri neglene mine lengre enn et par millimetre utenfor fingertuppen, ellers blir jeg helt funksjonshemmet i tillegg til at jeg ikke synes det er så pent med lange negler. Da jeg giftet meg gjorde jeg ikke så mye jeg ikke pleier å gjøre av sminke og stell, for jeg ville ikke føle meg "fremmed" for meg selv, hvis du skjønner... Jeg har prøvd å ha skikkelig lange negler av og til og føler meg ikke vel med det, så i bryllupet mitt hadde jeg bare velstelte negler med lys lakk i min vanlige lengde.

Manikyr kan du få på hva som helst av negllengde. Det som gjøres er at neglebåndene blir stelt så de blir jevne og pene, neglene blir filt i pen form og lengde, så får du lakk etter eget ønske og kanskje olje massert inn i neglebåndene. Hva det koster varierer. Jeg bor i Oslo og går til en uavhengig manikyrist som tar 300 for manikyr. Lakkbar tok 350 sist jeg var innom en.

Anonymous poster hash: 3a006...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri neglene mine lengre enn et par millimetre utenfor fingertuppen, ellers blir jeg helt funksjonshemmet i tillegg til at jeg ikke synes det er så pent med lange negler. Da jeg giftet meg gjorde jeg ikke så mye jeg ikke pleier å gjøre av sminke og stell, for jeg ville ikke føle meg "fremmed" for meg selv, hvis du skjønner... Jeg har prøvd å ha skikkelig lange negler av og til og føler meg ikke vel med det, så i bryllupet mitt hadde jeg bare velstelte negler med lys lakk i min vanlige lengde.

Manikyr kan du få på hva som helst av negllengde. Det som gjøres er at neglebåndene blir stelt så de blir jevne og pene, neglene blir filt i pen form og lengde, så får du lakk etter eget ønske og kanskje olje massert inn i neglebåndene. Hva det koster varierer. Jeg bor i Oslo og går til en uavhengig manikyrist som tar 300 for manikyr. Lakkbar tok 350 sist jeg var innom en.

Anonymous poster hash: 3a006...064

Jeg bor også i Oslo! Hvem går du hos? Synes det er vanskelig å vite hvem som er flink og ikke.

Ts.

Anonymous poster hash: 99ee7...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynte jeg å lure på om jeg har løyet for deg om prisen, haha! Jeg er nesten sikker på at det var 300 jeg betalte, hos Kim Negler i Kristian Augusts gate. Den salongen er ganske ny, men jeg ble veldig fornøyd og har tenkt å fortsette der når jeg skal ha gjort noe med neglene igjen. Du må bare sjekke om jeg løy så det rant av meg med prisen hvis du går dit ;)

Jeg tror det meste jeg har betalt for full manikyr i Oslo er rundt 500 kroner.

Jeg har vært veldig fornøyd med Lakkbar. De er rimelige og flinke. I Grønland-sentrum øst-området er det mange salonger, men jeg har ikke vært i noen av dem på årevis fordi jeg ordnet neglene mine selv en lang periode, så jeg har ikke noen tips der lenger.



Anonymous poster hash: 3a006...064
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok gel-lack.. funket helt fint det. Hadde ikke spesielt lange negler, og du får ikke noe lengre negler av det.Kostet 400 kr. Ville ikke gjort det før enn et par dager før bryllupet. Nå, litt over en uke etter bryllupet ser du at neglene har vokst, men lakken er like fin forsåvidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...