Gå til innhold

Sanger og tekster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Vi skal i samtale med presten snart og jeg må finne musikk,tekster og salmer. Jeg har virkelig ikke peiling. Det må være tekster og salmer som er kjente som folk kan synge med og som selvfølgelig passer i et bryllup :)

Er det noen som har noen ideer, for jeg står uten noe for øyeblikket:/

Takker for alle ideer :)



Anonymous poster hash: 4e5df...a85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The rose av Bette Midler



Du är allt av Sonja Alden

Kjærlighetsvisa av Halvdan Sivertsen



Ang samler så har jeg ikke peiling, men det finnes mye om du googler litt. Er dere religiøse, og ønsker stort fokus på Guds og Jesus kjærlighet i seremonien deres, eller ønsker dere et mer sekulært preg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The rose av Bette Midler

Du är allt av Sonja Alden

Kjærlighetsvisa av Halvdan Sivertsen

Ang samler så har jeg ikke peiling, men det finnes mye om du googler litt. Er dere religiøse, og ønsker stort fokus på Guds og Jesus kjærlighet i seremonien deres, eller ønsker dere et mer sekulært preg?

ååå fine eksempler :D Nei vi er ikke veldig religiøse, men har opplevd i et bryllup at ingen sang med pga ingen kunne sangene eller tekstene og da ble det rart:/ men de sangene du nevnte kan jo de fleste og de er fine sanger :)

Anonymous poster hash: 4e5df...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne hopper jeg på :-)

Skal du gifte deg snart? :)

Anonymous poster hash: 4e5df...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha soloinnslag med "the story". Ei venninne skal ha instrumentalinnslag med "Gje meg handa di, ven". Av salmer har vi "Å leva det er å elska" og "Guds godhet sang i sinnet". Man må ha 3 salmer, men kan slippe unna med 2 hvis man bytter ut en salme med musikkinnslag (det valgt vi).

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av solo sang fins det mange fine! - beklageligvis er rolige kjærlighetslåter ofte ispedd en og annen tekstlinje som ikke passer(for eksempel omhandler hjertesmerte, brudd osv) Selv slet jeg med å finne sanger som ikke var "oppbrukt" og sunget i annethvert bryllup. (You raise me up o.l) Men vi endte opp med "av langtan till dig" av Åsa Jinder. Den er helt nydelig, ærlig og romantisk :rodmer: Og skjønn melodi.

Salmer føler jeg få kan uansett!!! Jeg valgte en ut fra melodi og tekst- MEN organisten spilte den med en helt annen melodi enn den versjonen jeg hadde hørt! :hakeslepp: og jeg sendte han til og med noteark. He he. Så sikkert lurt å ta en av de gode gamle for sikker hetsskyld( denne var en "moderne" salme, ååå irriterer meg enda for den var så utrolig fin... i den versjonen jeg hadde hørt :rolleyes: )

Ellers er jo "Kjærlighet fra Gud springer like ut" en klassiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mye fine forslag:D

Men tenkte på tekster. hva kan man velge der som er fine? :/ TS



Anonymous poster hash: 4e5df...a85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmer: her hadde vi "deg å få skoda" og "å leva det er å elska"

Solo: the story av brandi carlisle og du er alt som er nevnt ovenfor her:)

Tekster:

H Det står skrevet i Salomos høysang, i kapittel 8:

Sett meg som et segl på ditt hjerte,

som et segl på din arm!

For kjærligheten er sterk som døden,

lidenskapen mektig som dødsriket.

Den flammer opp som ild,

som en mektig flamme.

Ingen vannflom slokker kjærligheten,

elver kan ikke skylle den bort.

Høys 8,6-7a

O Det står skrevet i Paulus’ første brev til menigheten i Korint i det 13. kapittel:

Kapitlet kan leses i sin helhet eller i utdrag.

Jeg vil vise dere den vei som er den aller beste: Om jeg taler med menneskers og englers tunger, men ikke har kjærlighet, da er jeg bare drønnende malm eller en klingende bjelle. Om jeg har profetisk gave, kjenner alle hemmeligheter og eier all kunnskap, om jeg har all tro så jeg kan flytte fjell, men ikke har kjærlighet, da er jeg intet. Om jeg gir alt jeg eier til brød for de fattige, ja, om jeg gir meg selv til å brennes, men ikke har kjærlighet, da gagner det meg intet.

​Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.

​Kjærligheten faller aldri bort.

De profetiske gaver skal opphøre, tungene skal tie, og kunnskapen skal ta slutt. For vi forstår stykkevis, og vi taler profetisk stykkevis. Men når det fullkomne kommer, skal det som er stykkevis, forsvinne. Da jeg var barn, talte jeg som et barn, tenkte jeg som et barn, dømte jeg som et barn. Men da jeg ble mann, la jeg av det barnslige. Nå ser vi som i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt. Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg forstå fullt ut, slik Gud kjenner meg fullt ut. Så blir de stående, disse tre: Tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten. 1 Kor 13

Den siste er ganske lang, så vi valgte å ha andre avsnitt og de to siste setningene:)

Anonymous poster hash: 687e7...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er - Arvid Pettersen



Anonymous poster hash: faf34...e08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhill

Jeg syntes "sommernatt ved fjorden" er nydelig. Det er jo ikke en salme, men mange kan den.

Vet at sangen egentlig handler om at Oda og Jæger er utro, men den handler jo og om en stor tiltrekning mellom to mennesker. En meget romantisk sang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du gifte deg snart? :)

Anonymous poster hash: 4e5df...a85

Ikke før 06.06.15 :-) men vil gjerne planlegge det som Jeg kan i god tid :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke før 06.06.15 :-) men vil gjerne planlegge det som Jeg kan i god tid :-D

Okai :) Det er greit å være ute i god tid. Man kan aldri begynne for tidlig :P TS

Anonymous poster hash: 4e5df...a85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt "sett meg som et segl på ditt hjerte" men mannen syntes det ble litt mye " død og dødsrike" i teksten... Det ble visst litt dystert.

Vi ble enige om denne teksten fra "forkynneren"

Det er bedre å være to enn én;
de får god lønn for sitt strev.

10 For om de faller, kan den ene
hjelpe den andre opp.
Men stakkars den som er alene!
Faller han, er det ingen
som kan reise ham opp.

11 Når to ligger sammen, blir de varme,
men hvordan kan den som ligger alene, holde seg varm?

12 Om én blir overvunnet,
kan to holde stand.
En tretvinnet tråd
ryker ikke så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...