Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Var i et bryllup hvor toastmasteren virkelig hadde misoppfattet sin oppgave.

Hun pratet og pratet og pratet og pratet. Og så avbrøt hun gjerne folk midt i tårevåte taler for å be de snakke høyere, eller for å kommentere hva de sa, og om hun var enig eller uenig.

Tror hun prata i 60% av hele bryllupsfesten jeg.

Totalt munndiarè på dama, og alle så hvor irriterte og oppgitte brudefølget var. Hun prata faktisk om så mye, og gjentok seg selv så ofte, at brudgommens far måtte be henne om å skjerpe seg. Men det gikk ikke inn samma hva.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Da en venninne av meg giftet seg ble det brukt mye tid og penger på smådetaljer som servietter med monogram og den typen ting. Hun var skikkelig bridezilla gjennom hele planleggingsprosessen. Alle hadde inntrykk av at det ikke skulle spares på noe og at de slo skikkelig på stortromma.

Da toastmaster ønsket velkommen ble det gitt beskjed om at det ville bli servert 1 glass vin til hver til for- og hovedrett og dessertvin til desserten. Dersom noen ønsket alkohol utover dette var det mulig å kjøpe fra baren.

Hadde det vært et budsjettbryllup, hvor det virkelig var spart inn på alle unødvendigheter kunne jeg forstått det, men det var ikke tilfelle i det hele tatt. Det var 120 gjester, dyre blomsteroppsatser på bordet, brudekjolen kostet 25000, selskapslokalet var det dyreste i byen, fjonge invitasjoner (og senere takkekort), bryllupsreise til et eksotisk reisemål og det var bra mat. Til tross for at det meste kostet mye penger tok de seg ikke råd til å spandere mer enn tre glass vin på gjestene sine. Det irriterte mange, og det har nok blitt snakket endel om det i ettertid.

Det hadde som sagt ikke vært noe "problem" om hele bryllupet var holdt på budsjett, men når ALT var flott og fancy ble det bare teit å kreve betalt for drikkevarene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et bryllup hvor toastmasteren virkelig hadde misoppfattet sin oppgave.

Hun pratet og pratet og pratet og pratet. Og så avbrøt hun gjerne folk midt i tårevåte taler for å be de snakke høyere, eller for å kommentere hva de sa, og om hun var enig eller uenig.

Tror hun prata i 60% av hele bryllupsfesten jeg.

Totalt munndiarè på dama, og alle så hvor irriterte og oppgitte brudefølget var. Hun prata faktisk om så mye, og gjentok seg selv så ofte, at brudgommens far måtte be henne om å skjerpe seg. Men det gikk ikke inn samma hva.

Der har bruden den for å velge Synnøve Svabø som toastmaster. :P
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har ikke noen drøye egenopplevde ting, men ei venninne var i et bryllup hvor all alkoholen (såvidt jeg forsto også det som ble servert til maten) var spritet opp med hjembrent. Uten at det ble informert om på noen måte. Min venninne ble følgelig rimelig mye fullere enn hun hadde tenkt. Men vet ikke om vertskapet reagerte på det :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest

Vi var bedt til kaffe i bryllupet til et søskenbarn av sambo. Hadde ordnet med barnevakt og virkelig gledet meg siden jeg ytterst sjeldent var ute på noe. Etter kaffen så fikk jeg et glass vin. Da jeg ville ha et glass til så var det tomt for det var bare en rest etter middagen. Alkohol var kun hjemmebrent. Jeg husker jeg var så skuffet. Hadde jeg ant det så hadde jeg vel tatt med ei flaske vin selv. Endte opp med å skjenke samboer jeg da. Var jo greit da søndag morgen for det var ingen problemer med å stå opp med en ettåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Verste jeg hørte var når toastmasteren skulle gi litt info om lokalet festen var i.

" Ettersom bryllup er dyrt og det er brudeparet som selv er vertskap for festen, så ber vi dere tenke fornuftig når dere er på toalettet, slik at ikke det blir unødvendig sløsing økonomisk."

Ehhh.... :sjenert:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I bryllupet til naboene mine døde en av gjestene. Han falt om på dansegulvet, stein dau.

Tragsik hendelse da,men måtte likevel trekke litt på smilebåndet av formuleringen-"stein dau".Må jo være det kjipeste å oppleve i et bryllup vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Da en venninne av meg giftet seg ble det brukt mye tid og penger på smådetaljer som servietter med monogram og den typen ting. Hun var skikkelig bridezilla gjennom hele planleggingsprosessen. Alle hadde inntrykk av at det ikke skulle spares på noe og at de slo skikkelig på stortromma.

Da toastmaster ønsket velkommen ble det gitt beskjed om at det ville bli servert 1 glass vin til hver til for- og hovedrett og dessertvin til desserten. Dersom noen ønsket alkohol utover dette var det mulig å kjøpe fra baren.

Hadde det vært et budsjettbryllup, hvor det virkelig var spart inn på alle unødvendigheter kunne jeg forstått det, men det var ikke tilfelle i det hele tatt. Det var 120 gjester, dyre blomsteroppsatser på bordet, brudekjolen kostet 25000, selskapslokalet var det dyreste i byen, fjonge invitasjoner (og senere takkekort), bryllupsreise til et eksotisk reisemål og det var bra mat. Til tross for at det meste kostet mye penger tok de seg ikke råd til å spandere mer enn tre glass vin på gjestene sine. Det irriterte mange, og det har nok blitt snakket endel om det i ettertid.

,

Det hadde som sagt ikke vært noe "problem" om hele bryllupet var holdt på budsjett, men når ALT var flott og fancy ble det bare teit å kreve betalt for drikkevarene.

Mulig brudaparet hadde noen i nær familie som drikker for mye, og de valgte denne løsningen for å prøve å begrense litt.

Jeg syns ikke dette er horribelt, men drar da ikke i bryllup for alkoholen sin del!

Måtte jeg spare inn på en post, hadde dette også vert mitt valg!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Verste jeg hørte var når toastmasteren skulle gi litt info om lokalet festen var i.

" Ettersom bryllup er dyrt og det er brudeparet som selv er vertskap for festen, så ber vi dere tenke fornuftig når dere er på toalettet, slik at ikke det blir unødvendig sløsing økonomisk."

Ehhh.... :sjenert:

Glemte jo helt å skrive at det var toalettpapiret gjestene ikke måtte sløse med..

*håpløst*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Dette bryllupet var jeg ikke i, men jeg hadde "gleden" av å kjøre brugdom og hans forlover fra en lokal pøbb til kirken. Under denne turen gikk samtalen ikke i annet enn at brugdommen følte at han måtte gifte seg, og forloveren fortalte han at han var idiot som ikke trakk seg fra bryllupet. Vistnok noe som var umulig fordi det ville bli så mye styr og bitching om de ikke giftet seg... Og ja, brudgomen uttrykte flere ganger at han ikke følte noe for bruden.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Dette bryllupet var jeg ikke i, men jeg hadde "gleden" av å kjøre brugdom og hans forlover fra en lokal pøbb til kirken. Under denne turen gikk samtalen ikke i annet enn at brugdommen følte at han måtte gifte seg, og forloveren fortalte han at han var idiot som ikke trakk seg fra bryllupet. Vistnok noe som var umulig fordi det ville bli så mye styr og bitching om de ikke giftet seg... Og ja, brudgomen uttrykte flere ganger at han ikke følte noe for bruden.

Det sier jo en del om brudgommen da, som ikke hadde baller nok til å bryte med en dame han ikke følte for. Enklere å gifte seg, enn å ta litt styr og bitching :eeeh:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Det sier jo en del om brudgommen da, som ikke hadde baller nok til å bryte med en dame han ikke følte for. Enklere å gifte seg, enn å ta litt styr og bitching :eeeh:

Mhm... Fikk inntrykk av at det var et slags shotgun-wedding, der han hadde hatt noen øl på pøbben før vielsen... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der har bruden den for å velge Synnøve Svabø som toastmaster. :P

hehe

Men alvorlig talt! Synnøve Svabø kan ikke måle seg med denne toastmasteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
Det sier jo en del om brudgommen da, som ikke hadde baller nok til å bryte med en dame han ikke følte for. Enklere å gifte seg, enn å ta litt styr og bitching :eeeh:

Og det ble garantert ikke noe mindre bitching fra bruden sin side etter bryllupet...

Brutal_Mann: Tok det lang tid før de skilte lag? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Og det ble garantert ikke noe mindre bitching fra bruden sin side etter bryllupet...

Brutal_Mann: Tok det lang tid før de skilte lag? :klø:

Vet ikke. Jeg kjenner dem ikke :) Jeg var på jobb jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hehe

Men alvorlig talt! Synnøve Svabø kan ikke måle seg med denne toastmasteren!

Det høres egentlig horribelt ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres egentlig horribelt ut. :P

Yes!

Men resten av bryllupet var kjempefint da i allefall=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel strengt tatt være han brudgommen som var så redd for å få mindre oppmerksomhet enn bruden at han laget eget sanghefte. Alle sangene var til ham fra utvalgte gjester, han hadde skrevet alle sangene selv.

Sanger som andre hadde skrevet til bruden ble ikke tatt med i heftet...

:skratte:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loggaut-stut

Det beste bryllupet jeg har vært i var fattern og nykonas. Lite og stille, og langt i fra fancy. Men akkurat det de ville ha.

De gifta seg i en liten steinkirke fordi det var der hun var døpt, men seremonien var fokusert på kjærlighet og familie, gud ble ganske lite nevnt siden fattern ikke er særlig religiøs.

Kjolen hennes var kjøpt uka i forveien og var bare en enkel hvit sak, og de tre døtrene hennes var brudepiker. Kirken var pyntet med villblomster og hageblomster for det meste, døtrene hennes hadde gjort en kjempejobb selv om de var under 10 hele gjengen.

Faren min som aldri har vært noen romantiker (siste gaven han kjøpte til henne var gummistøvler, og "dyre var'em også!"), slo til med egenskrevne løfter og et lite dikt fra favorittforfatteren hennes på slutten. Hun ble så rørt at hun slang fra seg buketten sin for å klemme han, og takke han for at han husket yndlingsdiktet hennes. Han blei så rød og flau av det hele, gammern, og følte for å presisere at han kanskje ikke var så smart, men han hørte da etter når hun snakka!

Selve "festen", ble holdt på gården hennes, på tunet i akkurat passe strålende vær. Alle hadde det kjempeflott, og jeg husker ingenting som gikk galt eller var kjipt på den dagen.

Det verste er uten tvil lillesøsters. Takket være broren vår. Han er litt... spesiell. Jeg pleier å kalle han tilbakestående, men det har jeg gitt meg med ettersom det er slemt mot de som faktisk er det. Han er utrolig umoden, og han klarer ikke tenke seg om. Han strøyk alle fag på videregående og var til og med stolt av det, det er den typen han er.

Han var 20 da det bryllupet ble holdt, og som sin +1 hadde han med seg sin 14 år gamle kjæreste. Skikkelig fjortisberte veldig overbevist over hvor moden og smart hun var, hun var jo tross alt sammen med en 20åring! De satt og slafseklina høylydt ved hver anledning. Det var ikke særlig delikat å dele bord med de for å si det sånn. Hun satt også og kritiserte alle hun ikke likte utseende på høyt (inkludert brudekjolen til lillesøster - "sååånn skal jeg i affal ikke ha når viii gifter oss ass, folk ser bare sjikkelig feite ut i sånne skjoler").

Faren vår ba de holde kjeft opp til flere ganger og til slutt ba dem om og gå. Og det gjorde de. For å komme tilbake en time etterpå for å dele "gode nyheter med oss". De var forlova, og hun var gravid! Hun hadde hatt med seg en test i veska og testa mens de var borte, og planen hadde vært å fortelle det sånn hvis hun var gravid.

:dåne:

De ble drittforbanna når ikke folk falt i staver av glede over dette, og storma ut. Lillesøster har ikke tilgitt de enda.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...