Gå til innhold

Pirkete mennesker i familien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært på helgebesøk hos bror og svigerinnen min, de har to barn (de ble foreldre for andre gang for 5 måneder siden) og jeg må si jeg ble litt overrasket over hvor pirkete de er.

Jeg har ikke selv barn og vet ikke hva som er vanlig, men da jeg skulle holde datteren fikk jeg beskjed om å ta av en jakke som hadde glidelås, de likte ikke tanken på at barnet skulle være borti glidelåsen. Greit nok det, men da jeg skulle stryke datteren på hodet, fikk jeg spørsmål om jeg hadde vasket hendene, de likte ikke at jeg strøk henne på hodet med hender som ikke hadde blitt vasket. Mens jeg var der, fikk de også besøk av familie som hadde barn med seg, disse barna fikk streng beskjed om å ikke rote og ødelegge noe, og lekene til babyen fikk de ikke lov til å røre.

Jeg ble som sagt litt overrasket og syntes dette var svært pirkete. Får jeg selv gjester kunne jeg aldri diktert de på denne måten, men kanskje det bare er jeg som er "for" snill og konfliktsky?

Foreldrene til svigersøster var også innom en tur og da faren skulle ta litt mat fra kjøleskapet fikk beskjed om hvilken mat som kunne spises. Er dette vanlig? Hjemme hos oss er ikke dette vanlig.



Anonymous poster hash: eb286...838
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker ikke pirkete, bare hysterisk. Denne ungen kommer til å bli desinfisert og ikke kunne bekjempe noen infeksjoner. Stakkars unge....



Anonymous poster hash: bf795...fc3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke pirkete, bare hysterisk. Denne ungen kommer til å bli desinfisert og ikke kunne bekjempe noen infeksjoner. Stakkars unge....

Anonymous poster hash: bf795...fc3

Det er nok ganske hysterisk, men jeg oppfatter det som pirkete, å pirke på at jeg må ta av meg klær for å holde datteren og vaske hender for jeg stryker henne på hodet. Det gjelder heller ikke bare den lille, men mat er de veldig nøye på også. Jeg kunne aldri ha dirigert hva faren min får spise når han er på besøk hos meg.

Anonymous poster hash: eb286...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...