Gå til innhold

Kjæresten min takler ikke angstanfallene mine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest constance90

Såklart du får anfall når du drikker alkohol. Du mister kontrollen fysisk og psykisk og det er lettere at tankene får kontroll enn når du er edru. Du bør absolutt ikke drikke alkohol så lenge du får angstanfall.

Ang kjæresten din, kanskje han blir redd når du får slike anfall eller kanskje han bare er drittlei. Det er stygt å si det men kanskje har han lyst på en "normal" kjæreste. Jeg ville dratt med han tilbake til psykologen og spurt hvorfor han blir så sint. Du bør ikke kjefte på han, han kan heller ikke styre sine tanker og følelser alltid på lik linje som du ikke kan.

Stresser han deg for mye er det gjerne best for deg om du takler og kommer over angsten som singel.

Det anfallet hadde kommet en gang uavhengig om jeg hadde drukket den kvelden eller ikke. Det er ikke pga alkoholen anfallet kommer, jeg har et normalt forhold til alkohol og jeg har tenkt til å leve med et normalt forhold til alkohol fremover også.

Angsten min skal ikke styre hva jeg kan og ikke kan.

Anonymous poster hash: c6991...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei TS,

Har noe av det samme som deg, noe som hjelper for meg er hvis jeg stiller meg foran speilet eller iallefall får sett meg selv hvis jeg har anfall, så hjelper det til å roe meg ned.



Anonymous poster hash: 29a2f...91f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skriver her er noe med det ekleste jeg noen gang har lest. - gikk kaldt med ryggen av historien din. Du må regne med at folk responderer på hele innlegget ditt, og heller ta deg til deg rolig. Er vel en grunn til at du søker råd på kg? Har du noen gang vært medisinert for angsten? Jeg gikk på zoloft i litt over ett år mot panikkangst og depresjoner. Hjalp veldig, det er 12 år siden, har ikke angst lengre. Når dere har vært sammen så lenge og han har vært med på timer for å lære seg å hjelpe deg i slike situasjoner, og han behandler deg slik som nå, er mitt råd og å forlate han. Denne mannen har vanskelig for å beherske seg og det finnes ingen unnskyldning for å være voldelig i hjemmet. Han er ikke trygg, han er farlig. Om han utstråler trygge sider når dere er blant folk, men hyler, slår og roper når dere er alene - har han muligens psykopatiske tendenser. Han er ikke trygg!

Anonymous poster hash: 34c53...f3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror dere han blir så sint, og så voldelig?

Til vanlig er han en ganske rolig og behersket fyr. Det er noe av grunnen for st jeg elsker han, fordi han er så trygg til vanlig.

Anonymous poster hash: c6991...23d

Det kan jo være at han rett og slett er en voldelig type, og da bør du komme deg bort fra ham.

Men dersom han ikke er slik til vanlig, så kan det være at han oppfører seg slik fordi han blir skremt av angstanfallene dine. Isåfall bør dere snakke sammen om dette, og helst søke profesjonell hjelp, hvis dere ikke allerede har gjort det. Dere bør jo også unngå alkohol begge to, dersom dette utløser angst hos deg og voldelig oppførsel hos han.

Anonymous poster hash: 8a488...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har begge issues her. Du sliter med angst og drikker når du vet du ikke burde (slutt med det)

Han har jo tydeligvis et aggresjonsproblem og her må du faktisk bare komme deg bort. Selv om han er redd etc når du drikker så har han ikke rett til å slå. Det er ingen unnskyldninger for vold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dumpet fyren, dere har vært i sammen i 5 år og så takler han ikke at du får et angstanfall.

Nei, det finnes bedre menn enn denne her. Du slår ikke kjæresten din når hun har det vondt du trøster, prøver å hjelpe så godt du kan. Mannen er en drittsekk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såklart du får anfall når du drikker alkohol. Du mister kontrollen fysisk og psykisk og det er lettere at tankene får kontroll enn når du er edru. Du bør absolutt ikke drikke alkohol så lenge du får angstanfall.

Ang kjæresten din, kanskje han blir redd når du får slike anfall eller kanskje han bare er drittlei. Det er stygt å si det men kanskje har han lyst på en "normal" kjæreste. Jeg ville dratt med han tilbake til psykologen og spurt hvorfor han blir så sint. Du bør ikke kjefte på han, han kan heller ikke styre sine tanker og følelser alltid på lik linje som du ikke kan.

Stresser han deg for mye er det gjerne best for deg om du takler og kommer over angsten som singel.

Jeg er helt klar over hva som skjer når jeg drikker alkohol, men forstå at angstanfallene ikke er skumle eller traumatiske for meg lenger. Jeg har jobbet hardt med å forstå mine egne reaksjoner og med å akseptere anfall, de siste åra, og jeg hadde full kontroll over meg selv. Jeg forstår at det er helt naturlige reaksjoner som etterhvert vil bli sjeldnere. Ila de siste fem årene har jeg gått fra paranoide psykoser, til to angstanfall i året -med han ved min side.

Jeg har ikke kjeftet på han, men det er vanskelig for meg å forstå når han ikke vil fortelle. Jeg vet også at det ikke er lett å behandle et menneske som ikke innser at det har et problem. Hans håndtering av saken er blitt tydeligere nå som jeg tar inn situasjonen på en annen måte enn før også.

Før har han jo fått ut dette ?sinnet? Ved å reagere, men da har jeg vært såppas fjern i hendelsen at jeg ikke har klart å fokusere på hvor ille det er. Jeg ser nå at det ikke er greit, men jeg vil gjerne hjelpe han gjennom det. Han er faktisk kjæresten min, og dette er er problem jeg ikke bare kan knipse vekk.

Anonymous poster hash: c6991...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nå at det ikke er greit, men jeg vil gjerne hjelpe han gjennom det. Han er faktisk kjæresten min, og dette er er problem jeg ikke bare kan knipse vekk.

Anonymous poster hash: c6991...23d

Du har ikke ressurser til å "hjelpe ham gjennom det". Du har din angst å fokusere på. Og man kan ikke bli i et forhold med forbehold å forandre sin partner.

Det er klart at folk ikke kan si annet enn at du skal komme deg ut. En voldelig partner er en voldelig partner. Det er ikke annet å si.

Du kan heller ikke forvente at vi skal psykoanalysere en person uten å vite annet enn at han er voldelig. Det er jo en rekke ulike årsaker til slikt og mange faktorer som spiller inn. Kanskje han generelt er temperementsfull. Kanskje han har noe aggressivitet som kommer til uttrykk når han selv har drukket og/eller du har anfall. Kanskje han er dritt lei av et forhold som er fullstendig enveis og der du har dine anfall og han må takle dem.

Anonymous poster hash: e622d...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har begge issues her. Du sliter med angst og drikker når du vet du ikke burde (slutt med det)

Han har jo tydeligvis et aggresjonsproblem og her må du faktisk bare komme deg bort. Selv om han er redd etc når du drikker så har han ikke rett til å slå. Det er ingen unnskyldninger for vold.

Nei, jeg fortsetter med alkohol på samme måte som før. Og nei, jeg skal ikke komme meg vekk fra han.

Anonymous poster hash: c6991...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykeste. Mitt tips er å få han til å dra til psykolog slik at han kan finne ut hva som feiler ham. Trist at du har så lite respekt for deg at du lar han slå deg til du besvimer.. Blir lei meg av å lese sånt.



Anonymous poster hash: 3a6ab...604
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fortsetter med alkohol på samme måte som før. Og nei, jeg skal ikke komme meg vekk fra han.

Anonymous poster hash: c6991...23d

Vel da nytter det ikke sitte her og syte. Du graver din egen grav for å si det sånn......

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke ressurser til å "hjelpe ham gjennom det". Du har din angst å fokusere på. Og man kan ikke bli i et forhold med forbehold å forandre sin partner. Det er klart at folk ikke kan si annet enn at du skal komme deg ut. En voldelig partner er en voldelig partner. Det er ikke annet å si. Du kan heller ikke forvente at vi skal psykoanalysere en person uten å vite annet enn at han er voldelig. Det er jo en rekke ulike årsaker til slikt og mange faktorer som spiller inn. Kanskje han generelt er temperementsfull. Kanskje han har noe aggressivitet som kommer til uttrykk når han selv har drukket og/eller du har anfall. Kanskje han er dritt lei av et forhold som er fullstendig enveis og der du har dine anfall og han må takle dem. Anonymous poster hash: e622d...9d7

Jeg skriver en tråd, jeg er klar over problemet, og jeg spør om hjelp for å forstå han bedre. Jeg spør for å kanskje klare å se mer nyansert.

Hvordan tror dere at kommentarer som dette styrker selvtilliten min når det gjelder temaet?

Det er sårt at han har slått meg.

Det er jævli at han har måtte se meg ødelagt.

Det er forferdelig at han ikke har fått ordentlig hjelp tidligere.

Jeg hater at jeg ikke har klart å se dette før NÅ.

Det er grusomt at det har gått for langt.

Men jeg har jobbet meg gjennom noen ganske tøffe år, han har vært vitne til et fåtall anfall. Og nå står vi her, med en ganske bra hverdag. Jeg står ved målet mitt, som jeg har jobbet for. Han står her og vi har aldri hatt det så bra. Det var en glipp i helgen, over ett år siden sist. Men det skjedde, og jeg vil at det skal forandres!

Dere blir lei dere av å lese at jeg har så lite respekt for meg selv? Hva faen er det å skrive til et menneske som spør om råd?

Jeg syns det er sterkt gjort å stå i det jeg har stått i, og jeg syns ikke det er kult å skrive en tråd som dette.

Jeg skriver det ikke for at noen skal syns synd på meg.

Anonymous poster hash: c6991...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da nytter det ikke sitte her og syte. Du graver din egen grav for å si det sånn......

Det er vel ikke akkurat det jeg har gjort?

Jeg håper ikke du har et familiemedlem eller en venn som kommer til å trenge din hjelp i en sånn situasjon.

Anonymous poster hash: c6991...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei TS!

Folk takler å se et angstanfall på forskjellig vis. Å slå noen i svime, er en helt uakseptabel måte å reagere på. Når det er sagt, vil jeg gjerne gi deg et tips når du får anfall. Dette er en pusteteknikk som gjør at du får kontroll over pusten din. Veldig mange av de paniske symptomene forsvinner, når du får kontroll over hyperventileringen. Gjør slik:

Tenk at du "puster i en firkant". Slå deg lett på brystet med et par fingre, ca. 1 gang i sekundet mens du teller.

Pust inn, mens du slår lett på brystet, og teller 1, 2, 3, 4.

Hold pusten, mens du slår lett på brystet, og teller 1, 2, 3, 4.

Pust ut, mens du slår lett på brystet, og teller 1, 2, 3, 4.

Holde pusten, mens du slår lett på brystet, og teller 1, 2, 3, 4.

Gjenta til du føler du har kontroll igjen.

Håper dette kan hjelpe deg, eller andre som leser dette, som har problemer med angstanfall.



Anonymous poster hash: 1c17f...219
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Jeg skriver en tråd, jeg er klar over problemet, og jeg spør om hjelp for å forstå han bedre. Jeg spør for å kanskje klare å se mer nyansert.

Hvordan tror dere at kommentarer som dette styrker selvtilliten min når det gjelder temaet?

Det er sårt at han har slått meg.

Det er jævli at han har måtte se meg ødelagt.

Det er forferdelig at han ikke har fått ordentlig hjelp tidligere.

Jeg hater at jeg ikke har klart å se dette før NÅ.

Det er grusomt at det har gått for langt.

Men jeg har jobbet meg gjennom noen ganske tøffe år, han har vært vitne til et fåtall anfall. Og nå står vi her, med en ganske bra hverdag. Jeg står ved målet mitt, som jeg har jobbet for. Han står her og vi har aldri hatt det så bra. Det var en glipp i helgen, over ett år siden sist. Men det skjedde, og jeg vil at det skal forandres!

Dere blir lei dere av å lese at jeg har så lite respekt for meg selv? Hva faen er det å skrive til et menneske som spør om råd?

Jeg syns det er sterkt gjort å stå i det jeg har stått i, og jeg syns ikke det er kult å skrive en tråd som dette.

Jeg skriver det ikke for at noen skal syns synd på meg.Anonymous poster hash: c6991...23d

Det er ikke umulig at han føler seg redd og hjelpesløs og derfor reagerer på den måten. Særlig hvis du sier han kun har sett et fåtall anfall så "glemmer" han nok hvordan han har fått instrukser til å oppføre seg og reagerer på sin naturlige måte. Jeg ville ikke vært for hard med han.

Før denne helgen, når var sist gang du hadde anfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS! Folk takler å se et angstanfall på forskjellig vis. Å slå noen i svime, er en helt uakseptabel måte å reagere på. Når det er sagt, vil jeg gjerne gi deg et tips når du får anfall. Dette er en pusteteknikk som gjør at du får kontroll over pusten din. Veldig mange av de paniske symptomene forsvinner, når du får kontroll over hyperventileringen. Gjør slik: Tenk at du "puster i en firkant". Slå deg lett på brystet med et par fingre, ca. 1 gang i sekundet mens du teller.Pust inn, mens du slår lett på brystet, og teller 1, 2, 3, 4.Hold pusten, mens du slår lett på brystet, og teller 1, 2, 3, 4.Pust ut, mens du slår lett på brystet, og teller 1, 2, 3, 4.Holde pusten, mens du slår lett på brystet, og teller 1, 2, 3, 4. Gjenta til du føler du har kontroll igjen. Håper dette kan hjelpe deg, eller andre som leser dette, som har problemer med angstanfall. Anonymous poster hash: 1c17f...219

Takk, da jeg har lagret det på mobilen og skal prøve å huske det :)

Anonymous poster hash: c6991...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Han slår fordi han mister sine hemninger når han drikker alkohol. Det kan være at han blir veldig skremt av anfallene dine og tror at det er fremprovosert av at du har drukket alkohol og at dette får det til å klikke for han.

Sånn, da har jeg svart deg på nøyaktig det du spurte om.

(Hvis du skal peke på hans forhold til alkohol og bruk av det på tross av at han forandrer personlighet så bør du se godt og nøye på ditt eget alkoholforbruk som kan trigge angstanfall. JEG anbefaler INGEN å fortsette leve sammen med en som er voldelig. Dette rådet vil du ikke høre, men det er nå likevel nødvendig å si det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke umulig at han føler seg redd og hjelpesløs og derfor reagerer på den måten. Særlig hvis du sier han kun har sett et fåtall anfall så "glemmer" han nok hvordan han har fått instrukser til å oppføre seg og reagerer på sin naturlige måte. Jeg ville ikke vært for hard med han.

Før denne helgen, når var sist gang du hadde anfall?

Takk, ja det er kanskje noe sånt jeg har tenkt også. At han blacker ut på en måte?

Jeg klarer ikke fokusere på så veldig mye "utenfor meg selv" under anfallene, så jeg får liksom ikke helt med meg hva som skjer, jeg får bare med meg de mest markante hendelsene.

Sist var 22.desember.

Anonymous poster hash: c6991...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror dere han blir så sint, og så voldelig?

Til vanlig er han en ganske rolig og behersket fyr. Det er noe av grunnen for st jeg elsker han, fordi han er så trygg til vanlig.

Mange voldsmenn er ikke sinte og voldelige hele tiden. De er ofte kjempesnille i hverdagen, og så slipper de løs dyret i enkelte situasjoner (kan være alkohol, vanskelige følelser osv). Så vidt jeg vet, så ligger dette inni personen selv. Men når dyret slippes løs, så kjenner de ikke igjen seg selv, og legger da skylden på offeret sitt; "du provoserte meg", "hvorfor får du meg til å gjøre slike ting". Det gjør det lettere for dem å benekte det de har gjort, og å leve videre som om ingenting har skjedd. I ditt tilfelle, så trigges dyret hans av alkohol og kanskje redsel. Og så legger han skylden for det han har gjort på angsten din, og at du har valgt å drikke alkohol. Hadde han vært sammen med ei annen jente, kan det hende at han hadde funnet en annen unnskyldning. "Han typen så på deg, og jeg så du så flørtende tilbake".

Om du velger å være sammen med denne voldsmannen, så må dere oppsøke hjelp! Og dere må være dønn ærlige med psykologen om at han er voldelig og at dere begge drikker alkohol og ikke har planer om å slutte med det. Vær obs på at det er farlig å være sammen med voldsmenn (og -kvinner), og at det ikke alltid går an å fikse hverandre selv, uten at noen går skadet i fra det.

Anonymous poster hash: 6b33c...283

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du reagerer som så uendelig mange andre og det blir da umulig å hjelpe deg. Noen blir da i overkant krasse, du begynner å banne og så er vi like langt.

Hvis dere "aldri har hatt det så bra" så lurer jeg veldig på hva slags standard du er vant med.

Ingen kan gi deg råd for hvordan man kan forandre en voldelig mann, for det må overlates til en profesjonell.

Og du må begynne å jobbe med hvordan du tar til deg fakta og tilbakemeldinger.



Anonymous poster hash: e622d...9d7
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...