Gå til innhold

Kjæresten min takler ikke angstanfallene mine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått mye behandling for angsten, og klarer nå å godta den. Jeg blir ikke redd anfallene, og dette året har jeg bare hatt to anfall (før kunne jeg ha 3-4 i måneden).

Uansett.. Jeg drakk litt alkohol i helgen (delte en flaske vin med søsteren min, og to cider). Visste egentlig at jeg ikke burde, da de siste fem ukene har vært harde, men det skjedde.

Jeg kom hjem og da slapp angsten seg løs.

Det verste som skjer er at jeg begynner å gråte, så hyperventilerer jeg og babler non stop om det som plager meg.

Jeg lå på sengen, og taklet det greit og holdt roen på en måte.

Men så kom kjæresten min hjem fra byen, midt oppi det her. Han ble ildsint, han truet med å knuse mac'en min om jeg ikke skjerpa meg. Da ble jeg jo stressa og hyperventilerte hyppigere... Han reagerte med å stå over meg og hyle, til slutt la han seg på meg og holdt meg fast mens han skreik inn i øret mitt.

Jeg fikk panikk, nesten klaustrofobi, så jeg sparket og vrei han vekk. Han fallt ut av sengen. Da gikk jeg på badet og roet meg i dusjen. Når jeg kom tilbake lå han og sov. Morningen etter var alt greit..

Han er klar over angsten min, og har vært med til psykolog og sosionom på infomøter osv.. Vi har vært sammen i fem år.

Men han reagerer med å bli aggressiv hver gang, en gang har han til og med slått meg så hardt at jeg besvimte..

Vi har snakket om oppførselen hans før, at det best om han bare trøster når jeg er sånn, at jeg bare trenger litt kjærlighet. Han vet ikke slev hvorfor han reagerer sånn. Jeg lurte på om vi kunne snakke om episoden i kveld, men det er deadlineday såh..

Hvorfor tror dere han blir så sint, og så voldelig?

Til vanlig er han en ganske rolig og behersket fyr. Det er noe av grunnen for st jeg elsker han, fordi han er så trygg til vanlig.

Anonymous poster hash: c6991...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han blir nok redd når du blir sånn og så blir han sint i stedenfor å vise at han blir redd. Du må slutte å drikke, så løser du en del av problemene dine. Skal du ikke drikke, så skal du ikke drikke bare litt heller. Det er ditt ansvar å la det være.



Anonymous poster hash: 659c2...5d5
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mye behandling for angsten, og klarer nå å godta den. Jeg blir ikke redd anfallene, og dette året har jeg bare hatt to anfall (før kunne jeg ha 3-4 i måneden).

Uansett.. Jeg drakk litt alkohol i helgen (delte en flaske vin med søsteren min, og to cider). Visste egentlig at jeg ikke burde, da de siste fem ukene har vært harde, men det skjedde.

Jeg kom hjem og da slapp angsten seg løs.

Det verste som skjer er at jeg begynner å gråte, så hyperventilerer jeg og babler non stop om det som plager meg.

Jeg lå på sengen, og taklet det greit og holdt roen på en måte.

Men så kom kjæresten min hjem fra byen, midt oppi det her. Han ble ildsint, han truet med å knuse mac'en min om jeg ikke skjerpa meg. Da ble jeg jo stressa og hyperventilerte hyppigere... Han reagerte med å stå over meg og hyle, til slutt la han seg på meg og holdt meg fast mens han skreik inn i øret mitt.

Jeg fikk panikk, nesten klaustrofobi, så jeg sparket og vrei han vekk. Han fallt ut av sengen. Da gikk jeg på badet og roet meg i dusjen. Når jeg kom tilbake lå han og sov. Morningen etter var alt greit..

Han er klar over angsten min, og har vært med til psykolog og sosionom på infomøter osv.. Vi har vært sammen i fem år.

Men han reagerer med å bli aggressiv hver gang, en gang har han til og med slått meg så hardt at jeg besvimte..

Vi har snakket om oppførselen hans før, at det best om han bare trøster når jeg er sånn, at jeg bare trenger litt kjærlighet. Han vet ikke slev hvorfor han reagerer sånn. Jeg lurte på om vi kunne snakke om episoden i kveld, men det er deadlineday såh..

Hvorfor tror dere han blir så sint, og så voldelig?

Til vanlig er han en ganske rolig og behersket fyr. Det er noe av grunnen for st jeg elsker han, fordi han er så trygg til vanlig.

Anonymous poster hash: c6991...23d

Jeg ville slått opp og kommet meg vekk fra han om jeg var deg. Han er tydeligvis en du ikke kan stole på.

At du sliter med angst og får anfall er nok til at han klikker og slår er et tegn du ikke bør se lett på. Hva skjer om dere blir mer seriøse og får barn? Hva om du har en dårlig periode da?

Du har lært deg å leve med angsten og det er vel og bra. Ikke alle som greier det. Men du kan bli værre om du lever med en fyr som klikker bare du er dårlig.

Som jeg skrev over er det her et tegn du ikke bør se lett på. Du vet han kan være voldelig og at angsten din er det som får det til å komme frem nå. Men du kan ikke vite om det en annen gang er noe annet som utløser den voldelige siden hans.

Greit at du elsker den "snille" siden hans. Men greier du virkelig å være trygg sammen med en mann som du i teorien aldri kan vite når det klikker for? En som blir sur og forbannet fordi du lever med en sykdom du ikke alltid kan kontrollere?

Dette forholdet høres ut for meg som noe du bør tenke flere ganger over og finne en løsning. Ingen kan leve slik du gjør.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du elsker ham fordi han er trygg??!!

Herregud, jente! Hva med å passe på seg selv litt, blant annet ved å ikke være sammen med en som blir sint og slår deg når du har angstanfall..... :sjokkert:



Anonymous poster hash: 98fd3...cee
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir nok redd når du blir sånn og så blir han sint i stedenfor å vise at han blir redd. Du må slutte å drikke, så løser du en del av problemene dine. Skal du ikke drikke, så skal du ikke drikke bare litt heller. Det er ditt ansvar å la det være.

Anonymous poster hash: 659c2...5d5

Det anfallet hadde kommet en gang uavhengig om jeg hadde drukket den kvelden eller ikke. Det er ikke pga alkoholen anfallet kommer, jeg har et normalt forhold til alkohol og jeg har tenkt til å leve med et normalt forhold til alkohol fremover også.

Angsten min skal ikke styre hva jeg kan og ikke kan.

Anonymous poster hash: c6991...23d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anfallet hadde kommet en gang uavhengig om jeg hadde drukket den kvelden eller ikke. Det er ikke pga alkoholen anfallet kommer, jeg har et normalt forhold til alkohol og jeg har tenkt til å leve med et normalt forhold til alkohol fremover også.

Angsten min skal ikke styre hva jeg kan og ikke kan.

Anonymous poster hash: c6991...23d

Men du burde kanskje tenke litt på hvem du kan og ikke kan leve med i og med at du har angst?

Du sier du elsker typen din fordi han er trygg. Men kan ikke fatte at du føler deg trygg hos en fyr som klikker fordi du har et anfall! Samma fanken om han er redd. Han er ikke god

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør i hvertfall et barn en tjeneste og ALDRI la det bli født inn i det forholdet. Typen din er skrudd i hodet og voldelig. Og du burde forlate han i dag. Før han gjør noe mer skade enn "bare" å slå deg i svime.

Anonymous poster hash: 2bab7...7ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anfallet hadde kommet en gang uavhengig om jeg hadde drukket den kvelden eller ikke. Det er ikke pga alkoholen anfallet kommer, jeg har et normalt forhold til alkohol og jeg har tenkt til å leve med et normalt forhold til alkohol fremover også.

Angsten min skal ikke styre hva jeg kan og ikke kan.

Anonymous poster hash: c6991...23d

Hvorfor slipper du løs angsten da? Om du fortsetter med det så blir du aldri kvitt den. Angsten kontrollerer deg nå, det riktige er at du kontrollerer angsten.

Anonymous poster hash: 8f119...3d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo helt sykt ut..

"Men han reagerer med å bli aggressiv hver gang, en gang har han til og med slått meg så hardt at jeg besvimte.."

Det finnes mennesker der ute som holder hånden din og kommer gjennom angsten med deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Hvorfor du velger å bli hos typen din fatter jeg ikke. Denne tråden burde mye heller het "kjæresten min er gal, hjelp meg å komme vekk". For det er akkurat det du burde. Han gjør ikke situasjonen noe bedre ved å holde deg nede, skrike og slå deg ned uansett hvor ille anfallet ditt er. Du trenger noen som forstår deg, ett familiemedlem eller en venn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir nok redd når du blir sånn og så blir han sint i stedenfor å vise at han blir redd. Du må slutte å drikke, så løser du en del av problemene dine. Skal du ikke drikke, så skal du ikke drikke bare litt heller. Det er ditt ansvar å la det være.

Anonymous poster hash: 659c2...5d5

Hjelp!! For et svar, også to likes?!

Problemet her er da ikke at TS drakk alkohol, fikk angstanfall eller hva det måtte være!

Problemet er jo kjæresten som holder henne fast og hyler og skriker og slår!

TS; vet at "gå fra ham" er veeeldig lettere sakt enn gjort, men håper du revurderer forholdet sterkt.

Det hører ikke hjemme noe sted å behandle andre mennesker slik han gjør med deg! Og hvertfall ikke på grunn av at du har angstanfall!

Forstår godt at du tar noe å drikke i blandt fordi du ikke vil at angsten skal bestemme.

Om det var lurt i dette tilfellet her eller ikke er jo ikke viktig i det hele tatt, det som er viktig er at han behandler deg dårlig!

Lykke til videre, håper det ordner seg for deg <3

Anonymous poster hash: 3dba8...f08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg var ikke ute etter å bli snakket til som en undervurdert krøpling da jeg skrev denne tråden. Mitt valg ang alkohol denne kvelden, det å være i et forhold med denne mannen og hvordan jeg takler mine problemer -er mitt., hold dere unna det.

Jeg trenger hjelp til å forstå oppførselen hans, og vil gjerne ha flere innspill på dette.

Anonymous poster hash: c6991...23d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør i hvertfall et barn en tjeneste og ALDRI la det bli født inn i det forholdet. Typen din er skrudd i hodet og voldelig. Og du burde forlate han i dag. Før han gjør noe mer skade enn "bare" å slå deg i svime. Anonymous poster hash: 2bab7...7ea

Jeg er infertil, så takk , den kommentaren der smalt godt på morgenkvisten. Da slipper hvertfall du å bekymre deg mer over min fremtid med barn (som jeg godt kan forstå ikke vil ha det noe bra med en tilsynelatende dum og svak mor)

Anonymous poster hash: c6991...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da bare å fortsette da til han slår deg ihjæl.

Anonymous poster hash: 56027...00c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne til nød ha akseptert en slik oppførsel, hvis det var snakk om et første angstanfall. At han ikke forsto hva som skjedde, og ble redd. Men, når du har snakket med han, og forklart hva han bør/ikke bør gjøre. Da synes jeg slik oppførsel er direkte skremmende. Jeg ville ikke fortsatt å bo med han.

Det som skjer er vel at han går inn i en eller annen form for "psykose" når du får anfall, han handler helt ute av kontroll. Muligens av redsel, for det han ikke forstår, eller i sinne for det han ikke vil ha i huset.

Hadde han drukket når han oppførte seg slik? Er det forskjell på hvordan han takler anfall i edru kontra beruset tilstand?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kunne til nød ha akseptert en slik oppførsel, hvis det var snakk om et første angstanfall. At han ikke forsto hva som skjedde, og ble redd. Men, når du har snakket med han, og forklart hva han bør/ikke bør gjøre. Da synes jeg slik oppførsel er direkte skremmende. Jeg ville ikke fortsatt å bo med han.

Det som skjer er vel at han går inn i en eller annen form for "psykose" når du får anfall, han handler helt ute av kontroll. Muligens av redsel, for det han ikke forstår, eller i sinne for det han ikke vil ha i huset.

Hadde han drukket når han oppførte seg slik? Er det forskjell på hvordan han takler anfall i edru kontra beruset tilstand?[/]

Han hadde drukket, og han takler annerledes når han er edru. Han reagerer ikke optimalt når han er edru, han blir redd, men får gjort det som skal gjøres og holder hodet kaldt.

Anonymous poster hash: c6991...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur samboeren din bør få hjelp med å takle angsten din. Jeg vil tru han reagerer med sinne fordi han blir redd og ikke vet helt hvordan han skal takle det. Så da blir han sint istedet. Så jeg hadde tatt en prat med han og sagt hvis dere skal fortsette å være et par og ha en framtid sammen så må han skaffe hjelp til å takle anfallene dine. For det er ikke unormalt å reagere med sinne hvis man blir redd og ikke vet helt hva man skal gjøre. Men det er absolutt ikke greit at han gjør det heller. Bare nevner at med noen så kan man reagere med sinne når man ikke helt vet hva man skal gjøre eller blir redd. Virker som det kan være tilfelle med din samboer siden han selv ikke vet hvorfor han blir sånn.

Han bør få hjelp til å takle anfallene dine og ikke bli sint. For det gjør det jo bare enda værre for deg.

Ta det opp neste gang du er med lege, psykolog eller hva du nå går til pga anfallene dine. Fortelle om reakjonen hans. Så kanskje de kan hjelpe dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde drukket, og han takler annerledes når han er edru. Han reagerer ikke optimalt når han er edru, han blir redd, men får gjort det som skal gjøres og holder hodet kaldt.

Anonymous poster hash: c6991...23d

Da bør han kutte ut drikking, til han har lært å kontrollere seg. Hvis dere skal fortsette å bo sammen. Evnt at han har forbud mot å komme hjem/være hjemme i alkoholpåvirket tilstand.

Tross alt, en dag kan han klare å drepe deg, så dette bør bli tatt på alvor, av dere begge.

Han må i alle fall ta kontakt emd ekspertise, som kan hjelpe han å takle dette på en god måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg var ikke ute etter å bli snakket til som en undervurdert krøpling da jeg skrev denne tråden. Mitt valg ang alkohol denne kvelden, det å være i et forhold med denne mannen og hvordan jeg takler mine problemer -er mitt., hold dere unna det.

Anonymous poster hash: c6991...23d

Hør på deg selv, du er jo sint. Føler du deg dum og svak når han slår deg? Rett sinnet ditt mot den som fortjener det - typen din - i stedet for folk som gir deg fornuftige råd. Å bli avhengig av en mann som mishandler deg er det verste du kan gjøre for angsten din.

Anonymous poster hash: 98fd3...cee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...