Gå til innhold

Jobb og utdannelse det viktigste i livet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det? Man får inntrykk av at en god og spennende jobb er det viktigste i livet, både mtp personlig og faglig utvikling, økonomi osv. Er det slik for deg? Har utdannelsen din stor betydning for ditt liv og din livsglede?

Anonymous poster hash: 92f7d...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke det aller viktigste, nei. Men fortsatt utrolig viktig for at jeg skal ha det bra og trives. Ikke bare lønnsmessig, men personlig også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig for meg å ha en jobb jeg trives i å gå til daglig. Hvorfor? Jeg hadde ikke trivdes med en hjemmetilværelse. Jeg er også akademisk interessert og har studert masse, og studerer fortsatt ved siden av jobben. Det er morsomt å studere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre ufør (vært det siden jeg var ung).
Kjenner jo at noe stort mangler i livet mitt...
Men jeg har da noen andre ting som opptar meg, men det vil jo aldri erstatte det å kunne drive med noe jeg ønsker å drive med.



Anonymous poster hash: 97045...7c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihade

For meg er det viktig å ha meningsfylt å gjøre om dagene. Plikter og ting man ikke kan ta for lett på. Da setter man også mye større pris på fritiden man får etterpå, enn om all vår tid var fritid.

Samtidig bør dette være en jobb man trives i. Ikke noe som suger livslysten ut av deg og alt du vil er å komme hjem igjen og du gruer deg til neste dag. Det bør kreve litt av deg, være litt tungt men samtidig være en glede.

Jeg tror ikke jeg kunne levd et langt liv med å drive dank. Det er godt å slite litt. Å få prøvd seg litt. Utfordre seg selv og hjernen. Plages litt før man får fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også ufør. For meg var det omvendt, ville ikke jobbe. Jeg orket ikke tanken på å bruke 66000 timer av livet på å "måtte " gjøre noe. Jeg ville være fri. Jobb var noe jeg overhodet ikke ville ha.

Så nå er jeg ufør og styrer dagene 100% selv. Det er dette jeg trivest best med. Har det superbra.



Anonymous poster hash: 411b4...c2a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er også ufør. For meg var det omvendt, ville ikke jobbe. Jeg orket ikke tanken på å bruke 66000 timer av livet på å "måtte " gjøre noe. Jeg ville være fri. Jobb var noe jeg overhodet ikke ville ha.

Så nå er jeg ufør og styrer dagene 100% selv. Det er dette jeg trivest best med. Har det superbra.

Anonymous poster hash: 411b4...c2a

Det er ikke rart i vi andre uføre blir glodd rart på når vi henter posten på dagtid.

Blir KVALM!!!!! Hadde jeg vært god å hacke hadde du vært rapportert til nav på flekken.

Anonymous poster hash: 97045...7c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart i vi andre uføre blir glodd rart på når vi henter posten på dagtid.

Blir KVALM!!!!! Hadde jeg vært god å hacke hadde du vært rapportert til nav på flekken.

Anonymous poster hash: 97045...7c3

Kvalm? Er det noe å bli kvalm av?? Min ting er at jeg ikke vil jobbe. Veldig enkelt.

Du har sikkert dine egne grunner til å hente posten på dagtid.

Hack i vei du. Dette er et åpent nettverk.

Anonymous poster hash: 411b4...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm? Er det noe å bli kvalm av?? Min ting er at jeg ikke vil jobbe. Veldig enkelt.

Du har sikkert dine egne grunner til å hente posten på dagtid.

Hack i vei du. Dette er et åpent nettverk.

Anonymous poster hash: 411b4...c2a

Greit nok det, men du bruker fortsatt VÅRE penger fordi du er lat. Sånne som deg skulle ikke fått tildelt en dritt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm? Er det noe å bli kvalm av?? Min ting er at jeg ikke vil jobbe. Veldig enkelt.

Du har sikkert dine egne grunner til å hente posten på dagtid.

Hack i vei du. Dette er et åpent nettverk.

Anonymous poster hash: 411b4...c2a

Ja, så ABSOLUTT! Det er ikke noe som heter å "ikke ville" jobbe. Da får du klare deg uten penger (ANDRES SKATTEPENGER) og bo på gaten og det som medfølger å ikke gidde å være en del av samfunnet uten at det er noe som taler for det.

Ja, jeg er faktisk syk og har fått beskjed om at jeg ikke KAN jobbe. Og det forstår jeg jo, fordi jeg er fullstendig ubrukelig til det meste som er mulig å få av jobber med min helsetilstand.

Kan som sagt ikke hacke.

Anonymous poster hash: 97045...7c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guilty

Jobb og utdannelse er ikke det viktigste i livet for min del, men det er dessverre ganske viktig for meg. Jeg sier dessverre da jeg ikke har mulighet til å jobbe eller få en utdanning pga. sykdom. Hverken jeg eller legene vet om jeg noensinne blir frisk nok til det men jeg gjør alt jeg kan selv og "jobber" med å nå målet. Er faglig sterk og ønsker meg virkelig en høyere utdannelse og en god jobb så det er ganske vanskelig at det er såpass viktig for meg. Virker som om det er viktig for andre også, hvertfall blant de jeg kjenner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så ABSOLUTT! Det er ikke noe som heter å "ikke ville" jobbe. Da får du klare deg uten penger (ANDRES SKATTEPENGER) og bo på gaten og det som medfølger å ikke gidde å være en del av samfunnet uten at det er noe som taler for det.

Ja, jeg er faktisk syk og har fått beskjed om at jeg ikke KAN jobbe. Og det forstår jeg jo, fordi jeg er fullstendig ubrukelig til det meste som er mulig å få av jobber med min helsetilstand.

Kan som sagt ikke hacke.

Anonymous poster hash: 97045...7c3

Men jeg vil slett ikke jobbe. Dette er noe av det viktigste i livet for meg. Jeg må være helt fri og ha mulighet til å gjøre hva jeg vil, når jeg vil.

Jeg fulgte bare drømmen og nå har jeg det utrolig bra.

Greit nok det, men du bruker fortsatt VÅRE penger fordi du er lat. Sånne som deg skulle ikke fått tildelt en dritt.

Det er ikke DERES penger. Det er staten sine som de gjør hva de vil med.

Anonymous poster hash: 411b4...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobb og utdannelse er absolutt IKKE det viktigste i livet. For meg er det kun penger til å leve fritt og reise dit jeg vil.



Anonymous poster hash: f10c1...89e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil slett ikke jobbe. Dette er noe av det viktigste i livet for meg. Jeg må være helt fri og ha mulighet til å gjøre hva jeg vil, når jeg vil.

Jeg fulgte bare drømmen og nå har jeg det utrolig bra.

Det er ikke DERES penger. Det er staten sine som de gjør hva de vil med.

Anonymous poster hash: 411b4...c2a

Du er dum, du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det viktigste, men for meg er det en forutsetning å ha en jobb jeg trives med der jeg opplever utfordringer, mestring og personlig utvikling for å ha det bra. Man skal jo tjene til livets opphold, og da kan man like gjerne gjøre det med en jobb man trives med. Status og slikt er derimot ikke så viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men jeg vil slett ikke jobbe. Dette er noe av det viktigste i livet for meg. Jeg må være helt fri og ha mulighet til å gjøre hva jeg vil, når jeg vil.

Jeg fulgte bare drømmen og nå har jeg det utrolig bra.

Det er ikke DERES penger. Det er staten sine som de gjør hva de vil med.

Anonymous poster hash: 411b4...c2a

Ehm.. Hvor tror du de pengene kommer fra? Velferdssystemet vårt er nesten i ferd med å veltes på grunn av at enkelte utnytter det. Det er et system basert på tillit. At man skal være syk for å fortjene midler, og at vi må tro at ingen utnytter dette. Det er det som er velferdsstaten.

For min egen del, er jobb og utdanning veldig viktig. Ikke med tanke på lønn, men fordi jeg vil gjøre en forskjell. Jeg kunne sikkert gjort det med lavere utdanning også, men samtidig bruker man såpass mye tid på jobb at det er viktig å ha noe meningsfylt å drive med.

Anonymous poster hash: 1c2ed...dcc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke det viktigste. Min plan er å få en utdannelse, tjene penger mens jeg føler lidenskapen min og tilslutt skal jeg leve av det jeg elsker mest i livet :)



Anonymous poster hash: 53316...303
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil slett ikke jobbe. Dette er noe av det viktigste i livet for meg. Jeg må være helt fri og ha mulighet til å gjøre hva jeg vil, når jeg vil.

Jeg fulgte bare drømmen og nå har jeg det utrolig bra.

Det er ikke DERES penger. Det er staten sine som de gjør hva de vil med.

Anonymous poster hash: 411b4...c2a

Jeg blir mer kvalm. Håper faen ikke du har sagt dette høyt til noen andre eller at noen du kjenner syns dette er ok? Fy faen altså.

Det er VÅRE penger jo, som vi betaler inn til staten (ja, jeg betaler også skatt selvom jeg er ufør) fordi vi (iallefall jeg) ønsker å bo i et land der man ikke skal stå hjemløs fordi man har en sykdom eller et handicap som gjør at man ikke er arbeidsdyktig. IKKE fordi vi ønsker at folk skal trumfe gjennom livet uten å løfte en finger og nyte det andre må jobbe for eller være for syk for.

Anonymous poster hash: 97045...7c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mer kvalm. Håper faen ikke du har sagt dette høyt til noen andre eller at noen du kjenner syns dette er ok? Fy faen altså.

Det er VÅRE penger jo, som vi betaler inn til staten (ja, jeg betaler også skatt selvom jeg er ufør) fordi vi (iallefall jeg) ønsker å bo i et land der man ikke skal stå hjemløs fordi man har en sykdom eller et handicap som gjør at man ikke er arbeidsdyktig. IKKE fordi vi ønsker at folk skal trumfe gjennom livet uten å løfte en finger og nyte det andre må jobbe for eller være for syk for.

Anonymous poster hash: 97045...7c3

Det er mange grunner til at jeg ikke vil jobbe, men de mest tungtveiende må være at jeg har problemer med å forholde meg til folk jeg ikke selv får velge å forholde meg til. Pluss store problemer med sjefer og autoritetspersoner.

Har vurdert å starte opp noe eget som jeg kan holde på med selv, men har bare blitt med tanken ennå. Men tror jeg kommer til å gjøre det. Jeg har da friheten til det, å starte opp om og når det passer meg.

I disse dager med alt det gode været er jeg iallefall sjeleglad jeg har det som jeg har det.

Anonymous poster hash: 411b4...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...