Gå til innhold

Yngling med havmusa


Havmus

Anbefalte innlegg

Svigermor sa at jeg ser godt ut nå, at jeg har fått mer glød i ansiktet framfor begynnelsen av svangerskapet da jeg så litt mer "dratt" ut.

Jeg liker komplimenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigermor sa at jeg ser godt ut nå, at jeg har fått mer glød i ansiktet framfor begynnelsen av svangerskapet da jeg så litt mer "dratt" ut.

Jeg liker komplimenter.

Hehehe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant :P

Dette tegner til å bli en særdeles stressende uke :( Jeg er jo selvsagt et surrehue av dimensjoner og sjekket ikke fronter før i dag og oppdaget da til min store forskrekkelse at jeg har en innleveringsoppgave på 6-10 sider til fredag om motivasjon , en økonomi innlevering til torsdag uka etter og en matteøving til neste mandag.. jeg har attpåtil jobbhelg og må være hjemme med sjuk og grinete 1,5 åring. Jeg vil så fryktelig gjerne være positivt innstilt og si at dette går nok kjempefint, men med ei tulle som nå har tilbragt mesteparten av dagen med å hyle ved siden av meg (og ingenting av det jeg gjør er bra nok) er det vanskelig å ikke ta rennfart med hue først inn i en murvegg :murvegg:

Frykter nok at jeg kommer til å løpe ut av huset når mannen kommer hjem fra arbeid med bok og pc under armen for å søke tilflukt og arbeidsro på jobben i en skarve time før min egen vakt begynner.

Bare litt stressa :bond:

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne!

Jeg burde nå sittet med nesa i fagbøkene, notatblokk og penn i hånda og pc forran meg, men nei... jeg er for trøtt. Så da er det natta på meg og så skal jeg være super flink student i morgen (særlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg virkelig misliker dagene mannen har kveldsvakt og er hjemme på dagtid! Det er så deilig å ha hele leiligheten for megselv, kunne sitte med skolearbeid akkurat der jeg selv vil, kunne lete etter de tingene jeg vil på rommene jeg vil uten å føle at jeg er i veien etc. Nå har mannen okkupert datakottet, jeg er på desperat jakt etter en minnepinne med en psykologibesvarelse jeg skrev på videregående og mannen er bare sur og tverr og lar meg ikke lete på "kontoret".

Æsj altså. For det første er det ille nok at jeg nå er forvist til kjøkkenet for skolearbeidet da jeg så deffinitivt hadde foretrukket kontorstolen for min vonde rygg, men at jeg ikke skal få lete etter mine ting fordi han er så avhengig av dataspill at han ikke ønsker å ta øya vekk fra datamaskina gjør meg sinna :sinna:

Nei, skulle ønske han bare jobbet dagvakter og nattevakter... da får jeg huset for megselv på dagtid og senga alene om natten :hoho: (Han innrømmet selv i dag at han er en snorkende spreller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da. Han hørtes litt vrang ut. Du må jo få lete etter ting du trenger! :regler: Og du som er gravid burde iallefall få sitte ordentlig!

På min side skulle jeg ønske min mann jobbet litt kveldsvakter innimellom, sånn at jeg hadde fått noen flere kvelder for meg selv :fnise: Men jeg får vel være fornøyd, det hender jo at han jobber åtte til åtte f.eks, og jeg er jo ikke fornøyd da heller, for da er han for lite hjemme :rolleyes: Skal ikke være enkelt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da. Han hørtes litt vrang ut. Du må jo få lete etter ting du trenger! :regler: Og du som er gravid burde iallefall få sitte ordentlig!

På min side skulle jeg ønske min mann jobbet litt kveldsvakter innimellom, sånn at jeg hadde fått noen flere kvelder for meg selv :fnise: Men jeg får vel være fornøyd, det hender jo at han jobber åtte til åtte f.eks, og jeg er jo ikke fornøyd da heller, for da er han for lite hjemme :rolleyes: Skal ikke være enkelt!

Ikke sant. Jeg viste i tillegg at jeg hadde sett minnepinnen... bare ikke helt hvor. Jeg fant den på stua :skratte:

Mitt ønske om at han helst ikke skal være hjemme på dagtid er vel skrevet litt i affekt av at jeg er pittelitt stresset med innleveringen jeg har i morgen. For det er virkelig superdeilig å ha kvelden for seg selv når frøkna har sovnet, men når jeg helst burde sitte å lese og skrive fra morgen til kveld uten avbrytelser føles det som om jeg bare utsetter arbeidet - for KG er ikke prokrastinering i det hele tatt :ironi:

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanker i nattemørket.

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg holdt ut intensiv lesing på lesesal i flere timer, dag ut og dag inn før jeg fikk barn. Det er virkelig et lite mysterium for jeg må da ha merket det på kroppen. Sånn energimessig kjenner jeg at jeg faktisk er hakket bedre rustet til å holde uten våkenatt med oppgaveskriving sånn helt på tampen før innlevering, men kroppen skriker NEI! Tre dager har jeg nå sittet med beina på gulvet og jeg kan ikke si annet enn at jeg har fått....

... Hobbit-føtter :bigfoot:

Helt ærlig, jeg har sittet og kjent på at de har hovnet opp. Nå kjennes de ut som klumper og skillet mellom fot og ankel er så og si ikke eksisterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg at det ikke er lett å lese med mannen hjemme på dagtid. Jeg klarte ikke å ha noen rundt meg under eksamenstid. Da fikk jeg aldri gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg at det ikke er lett å lese med mannen hjemme på dagtid. Jeg klarte ikke å ha noen rundt meg under eksamenstid. Da fikk jeg aldri gjort noe.

Helt enig, det funker rett og slett ikke! Han kan gjerne gjemme seg bort i klesskapet, jeg vet likevel at han er der :P For min del blir jeg veldig sosial når jeg jobber med skolearbeid. Så... jeg kunne satt meg i klesskapet sammen med ham bare for å slippe unna boka :ler:

Jeg har ikke akademiahode i det hele tatt som gravid. Det bare går ikke! Så, jeg er imponert over deg!

Hobbitføtter :fnise:

Akademia shmakademia... Jeg er helt på jordet hva angår referanser og kildehenvisningen min er pinlig kort... Tidligere gikk det liksom sport i å ha den lengste og jævligste referanselista på alle hjemmeeksamner. Det store målet var jo å få slengt inn hele pensumlista pluss tilleggslitteratur. Nå har jeg brukt en bok :rodme: Jeg er faktisk flau over det jeg har sendt inn, men målet er jo å få bestått så jeg virkelig kan vise hva jeg er god for på eksamen :ironi:

Nå som dette er ute av verden tror jeg at jeg skal forsøke å hente inn litt tapt søvn. Må legge meg med beina høyt nå... så kanskje jeg får på meg vinterskoene til jeg skal hente frøkna i barnehagen :hoho:

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Telle til til... telle til til!

I dag har mesteparten av dagen gått bort i å frustrere meg over mannen. Det er stort sett jeg som står opp tidlig med Vesla når hun bestemmer seg for at det er morgen, gjerne i 05:30 tiden og det er stort sett jeg som tar hyling og vræling om natten. Pluss at jeg sover dårlig og ligger ved siden av en mann som snorker høylytt og slenger armer og bein i ansiktet mitt (reprise)

I natt var intet unntak, men avtalen nå var at siden jeg faktisk har jobbhelg pluss innlevering av en matteøving på mandag skulle jeg i det minste være den som fikk sove litt lengre sammenhengende på morgenen. Ble det slik? Nei!

Etter en natt hvor han har okket og bært seg over å ha vondt i kroppen mente Vesla at det var morgen kl 0500. Mannen løfter ikke engang på lillefingeren, så da var det opp til meg å inn til henne. Jeg fikk henne heldigvis til å sove en ekstra halvtime. Da hun på ny våkner kl 0530 henter mannen henne til vår seng og lar henne se på nettbrettet. Resultat null søvn på meg. Etter 10 min med Hooplakidz på Youtube og kaving i senga får jeg nok og står opp med jenta. Nå er kl. 11:15. Droget av en mann ligger fremdeles i senga. Jeg har lagt Vesla for dagduppen og prøver nå forgjeves å kanalisere litt energi for å få til derivasjon.

Jeg har virkelig ingen sympati med at han nå mener at han er sjuk, neste helg har han jobbhelg. Jeg har ingenting på agendaen verken hva angår skole eller jobb. Da skal pokker meg han få ansvaret for å stå opp tidlig hver dag, om jeg så må sparke han ut av senga!

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De blir jo sååååå sjuke :fnise: Når han ikke vinner noen medlidenhet på å syte og klage slutter han og begynner å gjøre ting. Han synes nok det er stas å bli dullet med.

Ja, fikk gjort meg nesten ferdig med arbeidet, bare noen oppgaver igjen og de klarer jeg nok å få unna før jeg må ta siste turen til jobben for i kveld.

jeg kan for øvrig meddele at det å ha småbarn er en utfordring for det å vedlikeholde ens egne språkferdigheter... Mens Vesla nærmest er som en svamp å regne hva angår ord er jeg nok jeg mer som en svamp som ligger å tørker i sola.

Var innom kiwi i dag på leting youghurt. Søndagsåpne butikker er aldri spesielt oversiktlige, men til min store overraskelse spurte betjeningen om hva jeg lette etter. Noe forfjamset svarte jeg "Nogge!" og fikk følgelig et like forvirret blikk tilbake fra unggutten i kassa. :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du ferdig med oppgaven?

Jeg ble det :) Nå er det bare ei oppgave igjen så har jeg oppfylt arbeidskravet for å få tatt eksamen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...