Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt artig å få to UL-er, weee. Hvor langt er du på vei nå igjen? :)

Ja, jul på mandag. Er jo under en uke til og jeg har begynt å slite med mat og kvalme. Eller, kvalme når jeg spiser. I uke 16! Dette kan jo ikke fortsette frem til jul, jeg vil ha masse, masse pinnekjøøøøtt :(

Jeg er 16 uker idag, etter min beregning :)

Det er rart det med kvalme, for jeg har også blitt kvalm igjen. Men det er bare noen dager da. Også har jeg blitt mer svimmel igjen. Men magen vokser og da er jo alt som det skal med den lille :)

Spennende med ultralyd da :) Greit å få pratet med en jordmor også, om plager og sånt.

Jeg sliter fortsatt med ryggen og sover dårlig pga det. Jeg skal ta det opp med legen på fredag så kanskje jeg får henvisning til fysioterapeut eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter fortsatt med ryggen og sover dårlig pga det. Jeg skal ta det opp med legen på fredag så kanskje jeg får henvisning til fysioterapeut eller noe.

Huff, slik er jeg også! :( Kjedelig!

Ikke minst vonde kynnere, esj.

Så spennendes med ultralyd da! :D

Nå nermer det seg ordinær for oss :) Når fikk du ny? Vi har 2 jan. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, slik er jeg også! :( Kjedelig!

Ikke minst vonde kynnere, esj.

Så spennendes med ultralyd da! :D

Nå nermer det seg ordinær for oss :) Når fikk du ny? Vi har 2 jan. :) :)

Gleder meg masse til ny ultralyd. Den er 11 januar :) Vi er spent på hva det er! I januar skal vi begynne å handle litt til den lille også.

Idag har vært en dårlig dag med oppkast og kvalme hele dagen. Sliter også med stiv nakke og tilhørende hodepine. Jeg ønsker meg virkelig bedre form til jul! Folk sier at man skal bli bedre i denne perioden, men det gjelder ikke meg :( Men man tåler det meste så lenge barnet har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen. Hun henviste meg til fysio. og skrev bekkenløsning som diagnose. Tror egentlig ikke det er det siden jeg nesten bare merker det på natten, men jeg sov dårlig i natt også, så det blir godt med litt fysioterapi.

Ellers tok hun blodtrykket mitt to ganger etter hverandre og det var først på normalt og rett etter var det på ganske mye lavere. Er det normalt alt det synker så fort? Jeg hadde også høy puls som legen ikke likte helt siden jeg har mye hjertebank også så jeg er henvist til ultralyd av hjertet. Er godt å bli fulgt opp :)

Igår er jeg ganske sikker på at jeg kjente liv, det føltes som det vibrerte langt nede på magen. Det har jeg merket tidligere i uka også, men det var litt mindre. Jeg velger å tro at det var den lille :) Mannen min holdt på magen min i god tro igår, men jeg fortalte han at det kan ta mange uker før han kjenner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble nesten legevakt på meg tidligere ikveld. Jeg skulle legge meg ned for å prøve å sove litt og når jeg skulle snu meg fikk jeg en intens smerte rett over venstre hofte. Det ble bare verre jo mer jeg beveget meg og når jeg prøvde å ta på stedet var det veldig vondt! Jeg gråt og vrei meg av smerte til mannen min ringte legevakta for å høre om jeg burde komme. Hun sa jeg burde ta en paracet og vente og se om det går over. Det funka med paracet, men liker ikke å bruke det selvom jeg vet det ikke er farlig i små mengder.

Nå begynner jeg å kjenne det igjen. Hva kan dette være??? Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på sølvguttene imorgen og kom plutselig på at jeg ikke har noe å ha på meg! Jeg prøvde både skjørt og svarte bukser, men alt var for lite. Hah, er litt morsomt da;-) Det eneste jeg har er olabukse eller kjole som er litt for fint igjen. What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble olabukse og en fin topp på sølvguttene. Veldig koselig. Vi gikk ut og spiste en gjeng etterpå og fikk høre at jeg har blitt stor :P Jo takk får jeg vel si :) Jeg får legge ut bilde her etterhvert. Er bare jeg som glemmer det.

God jul alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Godt nyttår alle sammen! Nå kjenner jeg endel liv fra lille i magen. Det må jo være det jeg kjenner... Jeg kjenner det som om noen dytter med en finger på magen innenfra. Også har jeg kjent litt vibrasjon. Det er moro! Neste fredag er det ordinær ultralyd. Håper vi får svar på hvilket kjønn det er :) Veldig spennende.

Igår hadde vi et vennepar på besøk med barnet deres på snart halvannet år. De sov her og vi koste oss lenge oppe. Jeg ble sliten og sov lite, men det ble tatt igjen på dagen idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Godt nyttår alle sammen! Nå kjenner jeg endel liv fra lille i magen. Det må jo være det jeg kjenner... Jeg kjenner det som om noen dytter med en finger på magen innenfra. Også har jeg kjent litt vibrasjon. Det er moro! Neste fredag er det ordinær ultralyd. Håper vi får svar på hvilket kjønn det er :) Veldig spennende.

Igår hadde vi et vennepar på besøk med barnet deres på snart halvannet år. De sov her og vi koste oss lenge oppe. Jeg ble sliten og sov lite, men det ble tatt igjen på dagen idag:)

Hihi, det er sååå koselig å kjenne bevegelser. Har kjent "bobling" siden uke 16, men nå er jeg ikke i tvil hva det er. Mye tydligere og små dult :)

Er så koselig!!

Tror du får jente jeg :)

Godt nyttår foresten!

:hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det er sååå koselig å kjenne bevegelser. Har kjent "bobling" siden uke 16, men nå er jeg ikke i tvil hva det er. Mye tydligere og små dult :)

Er så koselig!!

Tror du får jente jeg :)

Godt nyttår foresten!

:hoppendeglad:

Ja, det er fantastisk å få livstegn innenfra! Gleder meg til mannen kan kjenne det.

Jeg tror også jente, så får vi se :)

Imorgen skal jeg ringe fysioterapeut for å få en time. Må få gjort noe med denne vonde ryggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kjempespennende med ordinær ul! :) Håper du får vite kjønn ja!

Vond rygg er ikke noe ålreit, jeg sliter litt med bekken, kjente det godt idag.

Håper du får ordnet det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir kjempespennende med ordinær ul! :) Håper du får vite kjønn ja!

Vond rygg er ikke noe ålreit, jeg sliter litt med bekken, kjente det godt idag.

Håper du får ordnet det!

Kjedelig med vond rygg ja. Legen mener det er bekkenløsning, jeg tror det kan være det siden jeg kjenner det i hoftene og nedover beina når jeg har gått litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kveld da jeg lå og skulle sove kjente jeg et realt spark!! Det var helt fantastisk, jeg kjente det på utsiden også. Mannen hadde typisk sovnet etter å ha holdt hånden på magen lenge :) Nå føler jeg et enda sterkere bånd til babyen min :) Bare elsker den allerede <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! Og tidlig å kjenne utenpå og?

Hehe, han får forhåpentligvis muligheten litt inn i fremtiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er nok ganske tidlig å kjenne utenpå, men er ikke sikkert mannen min vil kjenne det, jeg tror nok jeg kjenner det bedre siden jeg vet hvor det er og hvordan det føles.

Igår var vi og så på vogn og har bestemt oss for en. Det blir så mye mer virkelig når man tenker at om noen måneder skal det faktisk ligge en liten baby oppi der!

Vi skal ha Emmaljunga edge duo i fargen Capri Brown. Både meg og mannen elsker brunt, så det passet fint :) Den vognen er bare så fin, men den er litt tung. Men vi valgte med classic understell som er litt lettere. Og vi bor på et sted med mye snø, så da er det fint med en stødig vogn :)

Også liker jeg at den er romslig. Vi har endel barn i barnehagen som har den vognen og den bestemte jeg meg for før jeg ble gravid ;-)

Vi er så heldige å få vogn av mamma og pappa, og bilsete overtar vi av søster, nesten ubrukt.

Vi tenkte oss en tur til Sverige etter ultralyd en gang og se om vi får handlet inn litt da! Vil bare vite kjønn først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg virkelig ikke skrevet her inne tidligere?? Nå skal jeg følge med fremover hvertfall :nigo:

Velkommen, Dine! :) Det er hyggelig at du vil følge meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...