Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Jeg er så LYKKELIG, vi hadde en perfekt liten baby som sparket og sprellet! Hun målte meg til 12+4, men tror jeg er litt mindre. Men uansett, en fantastisk følelse!!! Mannen satt med tårer i øynene og tok et godt tak i hånden min. =)

Vi fikk utrolig bra bilder, legger ved et her, om jeg klarer det da...

For en nydelig liten :rodmer:

Gleder meg bare så utrolig mye nååå!! Lurer på om jeg skal høre om jeg kan forskyve frem ul-en litt siden jeg har fått ny time i uke 16 :)

Ble så "syk" etter å se min også, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:strix: HURRA! :strix:

Du er jammen meg heldig! :) Bittelitt misunnelig, for er så redd for at jeg ikke skal oppleve det samme på fredag, men må bare tenke positivt. Nå kan du virkelig bare sette i gang og fortelle til de du ønsker å fortelle, handle inn, planlegge og drømme :blomst: .

Jeg forstår deg veldig godt. Jeg tenkte også sånn. Men det er veldig liten sannsynlighet for at det ikke skal stå bra til med den lille i magen din. Godt at det ikke er lenge til du får se den! Jeg vet at det å se den er det eneste som beroliger.

Moro å kunne planlegge litt framover nå ja. Jeg hadde tenkt til å kjøpe en ting igår, men det ble det ikke tid til. Men snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt. Jeg tenkte også sånn. Men det er veldig liten sannsynlighet for at det ikke skal stå bra til med den lille i magen din. Godt at det ikke er lenge til du får se den! Jeg vet at det å se den er det eneste som beroliger.

Moro å kunne planlegge litt framover nå ja. Jeg hadde tenkt til å kjøpe en ting igår, men det ble det ikke tid til. Men snart :)

Ja, vi får se i morgen ettermiddag. Virkelig spennende blir det. Kommer til å være sykt nervøs, men det er jo som du sier veldig store sjanser for at alt er bra! :)

Du får snart legge ut magebilde, hihihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal legge ut magebilde etterhvert :) Mulig jeg kommer til å få en del blåmerker på magen etterhvert siden jeg nå har begynt på blodfortynnende. Dvs at jeg må sette sprøyte i magen hver dag. Det svir litt, men da er det redusert sjans for blodpropp så jeg skal nok klare det :)

Jeg merker hvor mye bedre humør jeg er i nå, etter å ha sett babyen! Kvalmen er ikke så ille heller, så det ser lysere ut fremover :)

Legen mente jeg ikke burde jobbe i det hele tatt i svangerskapet fordi det blir for tungt for meg. Men det vil jeg ikke helt være med på! Det er jo så tidlig at jeg kan da bli bedre enda! Hvis ikke får jeg begynne å strikke til babyen. Men hvordan skal jeg begynne? Er ikke så god på sånt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 13+0 i følge min gynokolog. Usikker selv på om det stemmer, men går utifra det. Så mye hyggeligere å være to dager mer på vei, enn å bli satt tilbake, hehe.

Du jobber ikke fullt da, når du er så dårlig? Må passe på deg selv :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 13+0 i følge min gynokolog. Usikker selv på om det stemmer, men går utifra det. Så mye hyggeligere å være to dager mer på vei, enn å bli satt tilbake, hehe.

Du jobber ikke fullt da, når du er så dårlig? Må passe på deg selv :kose:

Det er veldig fint å bli satt frem ja :) Jeg tror ikke jeg er så langt som jordmor sa, har veldig stabil syklus og kjenner når jeg har eggløsning. Men jeg får vel en mer riktig termindato på neste ultralyd.

Jeg jobber ikke nå nei. Veldig kjedelig, men jeg må jo passe på meg og babyen og sjefen forstår veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag kjente jeg livmoren veldig godt før jeg sto opp. Trengte ikke klemme hardt heller. Det var veldig gøy:) Mannen kjente det også. Gleder meg til magen vokser mer og vi bare kan kose oss med forberedelser.

Jeg passer ikke inn i noen bukser lenger så nå må jeg handle meg noe med strikk i magen. Det er så deilig å gå med! Jeg fikk noe av søster, men trenger noe mer. Også trenger jeg en ny kjole til jul og bryllupet til søsteren min i januar. Da må det bli en kjole jeg kan bruke etter graviditeten også for det koster jo endel for sånne kjoler. Men satser på jeg ikke legger på meg så mye. Har ikke gåttopp noe enda og både mamma og søsteren min la på seg 8-10 kilo under graviditetene. Vet ikke om dette er genetisk betinget da.

Gleder meg til jul jeg! Har gjort det siden oktober :) Jeg er veldig glad i jul, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg mammabukse igår jeg, haha! Syns det er ubehagelig å gå i vanlige bukser, har bare en igjen som passet og den gnager rundt magen når jeg sitter osv.

Kjøpte den på H&M, ganske fine bukser, satt fint på uten å sige og deilig med strikk rundt mangen som var ganske tøyelig, så kan gå med den en stund tipper jeg :)

Mannen fikk litt lattis, for jeg såg ganske gravid ut i den.

Allerede :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig godt med mammabukse. Da er det bare å slippe magen ut og ikke kjenne det er trangt. Blir nok en tur på h&m til uka :)

Idag har vi laget deilig hjemmelaget mat med masse hvitløk! Deilig å ha tilbake matlysten :)

Det ble hjemmelagde kjøttkaker med ratatouille, potetmos og aioli. Det tok tid, men vi lagde stor porsjon så vi fryste ned :) Det var utrolig godt, men jeg ble HELT utslitt etter å ha stått en stund. Nå ligger jeg i sofaen helt ferdig. Kjipt å være sånn. Men jeg er jo blitt bedre da :)

Etterpå blir det kanskje sjokoladefondant hvis jeg orker å lage :) Moro å lage mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kjøpte jeg de første klærne til babyen. Det var litt uvirkelig at det er til min egen! Vi så også litt på annet utstyr vi trenger etterhvert. Gleder meg til å kjøpe inn mer:) Og nå begynner magen å komme også, så nå begynner det å bli mer virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg syns det er så vanskelig å finne noe godt å spise til frokost og kvelds, føler jeg bare dytter i meg noe fordi jeg må. Har noen noen gode forslag til frokost og kveldsmat når man ikke har så veldig med matlyst. Gjerne noe varmt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg syns det er så vanskelig å finne noe godt å spise til frokost og kvelds, føler jeg bare dytter i meg noe fordi jeg må. Har noen noen gode forslag til frokost og kveldsmat når man ikke har så veldig med matlyst. Gjerne noe varmt :)

HAHA! Har nøyaktig samme problemet!!! Ender opp med havregrøt atter en gang....

Hater brød.... Grøss.

Frokost og kvelds er vanskelig altså!! Spesielt uten matlyst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! Har nøyaktig samme problemet!!! Ender opp med havregrøt atter en gang....

Hater brød.... Grøss.

Frokost og kvelds er vanskelig altså!! Spesielt uten matlyst....

Ja æsj, jeg bare stapper i meg litt forskjellig for å ikke være sulten. Middagen går det som regel greit med, men verre er det med frokost og kvelds. Her om dagen ble det nudler liksom! Uff, jeg vet jo at det ikke er noe næring i det, men nå for tiden er det viktigere å få noe i magen.

Havregrøt spiser jeg endel til lunsj, men ganske kjedelig i lengden.

Nå har jeg faktisk begynt å legge på meg litt da, er veldig fornøyd med det :) Er ikke redd for å legge på meg siden jeg tror det kommer til å gå bort etter fødsel siden det ligger i familien og jeg aldri har hatt noe særlig ekstra vekt. Kanskje jeg er litt naiv, men pytt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja æsj, jeg bare stapper i meg litt forskjellig for å ikke være sulten. Middagen går det som regel greit med, men verre er det med frokost og kvelds. Her om dagen ble det nudler liksom! Uff, jeg vet jo at det ikke er noe næring i det, men nå for tiden er det viktigere å få noe i magen.

Havregrøt spiser jeg endel til lunsj, men ganske kjedelig i lengden.

Nå har jeg faktisk begynt å legge på meg litt da, er veldig fornøyd med det :) Er ikke redd for å legge på meg siden jeg tror det kommer til å gå bort etter fødsel siden det ligger i familien og jeg aldri har hatt noe særlig ekstra vekt. Kanskje jeg er litt naiv, men pytt :fnise:

Hihi, så morsomt. Jeg spiste nudler her om dagen jeg også, var så lenge til vi skulle ha middag.

Håper jeg går opp snart jeg også :)

Har veldig samme innstilling som deg, mamma mistet alt når hun ammet. Magen gikk tilbake bare noen dager etter og hun hadde ikke et eneste strekkmerke, samme med bestemor.

Håper det går i arv til meg også ;) Hihi!!

Jeg har alltid vært liten og lett og ligger ikke på meg av noe særlig. Ikke usunn mat engang...

Er jo fornøyd med det, men blir jo fort et slapt kosthold når man ikke merker forskjell, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp opplevd hvordan hormoner virkelig kan styre over alle følelser.

Jeg satt på filmen Marley and me siste halvtimen den gikk på tv fordi det er en av yndlingsfilmene mine. Jeg begynte å grine med en gang jeg satt den på og det siste kvarteret satt jeg og hylgrinte og klarte ikke å stoppe! Mannen min prøvde å trøste meg men begynte å le fordi han syntes det var komisk at jeg grein sånn av en film :fnise:

Jeg er helt enig med han, syns det er komisk selv at jeg ikke klarer å styre følelsene.

Jeg må nok bare regne med dette fremover ;-)

Noen andre som har sett den filmen,?

Tips om andre gode filmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skulle jeg finne fram kassen med julepynt i boden og måtte da løfte litt og strekke meg. Etter dette fikk jeg en ubehagelig slags mensmurring som flyttet seg til å bli holdaktig i siden og i halebeinet. Det gjør vondt i siden når jeg flytter på meg, men er blitt bedre nå.

Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På tirsdag er det ultralyd igjen! Ordinær. Jeg får så tidlig fordi jeg skal ha en til i uke 22 for å sjekke at veksten til barnet er som det skal. Er så spent på tirsdag, håper jeg er litt lenger på vei enn jeg tror. Selvom det ikke kan være mye da.

Jeg har så høy puls for tiden jeg. Hvilepuls på 100, vanligvis er den på 60. Men jeg har et hjerte som jobber ekstra fra før, så det er nok at det er mye jobb for hjertet :) Men er nok ikke farlig, men er nok derfor jeg er så sliten hele tiden.

Men jeg er så glad for at kvalmen nesten er helt borte! Det kommer noen ganger, men det går fort over igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, det betyr visst ulykke å si at kvalmen endelig er borte! Både frokosten og middagen kom opp igjen, rett etter at den var inntatt. Æsj så ekkelt det er! Også skjedde det så plutselig, ble kvalm og kastet opp på bare sekunder etter å ha vært i god form. Får håpe det bare var idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel oppdatere litt her. Jeg var på ultralyd på tirsdag og så den lille skjønne igjen! Men det gikk fort unna fordi de hadde visst bommet på datoen og gitt meg for tidlig ordinær ultralyd så jeg fikk en ny time i januar. Da får vi sett vår lille flere ganger:)

Ellers har jeg fått endel vondt i ryggen i det siste. Sliter med å sove fordi det brenner nede i korsryggen når jeg ligger rett ned. Jeg merker det litt ut i hoftene også. Jeg skal høre med legen i neste uke om dette.

Kvalmen har gått litt over igjen. Jeg hadde noen episoder med oppkast tidligere i uken, men det har roet seg :) Må jo bli bra til julematen skal inntas :)

Apropos jul, jeg syns den kommer overraskende fort på meg hvert år jeg. Jeg som følte jeg hadde så god tid. Jaja, idag skal vi på senteret og kjøpe noen gaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt artig å få to UL-er, weee. Hvor langt er du på vei nå igjen? :)

Ja, jul på mandag. Er jo under en uke til og jeg har begynt å slite med mat og kvalme. Eller, kvalme når jeg spiser. I uke 16! Dette kan jo ikke fortsette frem til jul, jeg vil ha masse, masse pinnekjøøøøtt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...