Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen


Ariel*

Anbefalte innlegg

Her må jeg følge med! :) Fint at alt er bra med den lille. Skjønner godt at du ble lei deg for det jordmor sa, selv om hun helt sikkert mente det godt (for både deg og baby). Det som er litt urettferdig er at hvis det ikke SER ut som man spiser usunt, på vektoppgang eller SF-mål, så sier de ingenting. Jeg skal love deg at jeg spiste akkurat det jeg hadde lyst på da jeg fikk tilbake matlysten i mitt svangerskap. Det ble nok en del usunt... Likevel fikk jeg skryt av legen fordi jeg gikk opp akkurat passe mye. Det var nok bare flaks :sjenert:

Dette ble langt, men poenget mitt er at det er vanskelig å spise supersunt når man har et stort energibehov og rare lyster. :gjeiper: Dette går nok fint :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at det ikke blir noen gigababy på dere, hehe! Og jeg kan se for meg at det er litt vanskelig å se så mye i uke 31. De vokser jo fort nå om dagen. Jeg er uke 27+6 når vi skal ha 3D, så tipper det gir gode bilder.

Skjønner du blir lei deg og slikt. Er jo ikke bare bare å se at man blir større og større uten å klare å kontrollere det noe særlig :klemmer: Uansett så mener nok jordmoren det godt, hun ønsker vel bare at du skal slippe å bli så stor og tung at det blir et slit på slutten, og at det blir vanskelig å få bort det som skal bort etter fødsel. Ikke det at det ikke stikker noe mer av den grunn.

Jeg har lagt på meg 10-11 kg hittil, og jeg er jo kortere på vei enn deg. Så kan ikke akkurat si jeg gjør det særlig mye bedre. Vi får heller bare være heiagjeng til hverandre når nurkene har kommet til verden og prosjekt "bli slank" begynner!

Jeg tror nok bildene på din 3D blir vesentlig bedre enn UL'en vi var på. :fnise: Jeg må nesten le over hvor mye jeg hadde gledet meg til å se det lille nurket vårt, også var det svært lite vi fikk sett.. Men vi fikk sett ansiktet i profil, og der lå h*n og smattet på hender og åpnet og lukket munnen :rodmer: Jeg gleder meg til å høre hvordan UL'en din har vært! :klemmer:

Her er det full skjerpings med mat og drikke fremover. Jeg har alltid vært veldig glad i brus. Men her er det fullt bruskutt! Det er like greit til jeg skal begynne å amme også forsåvidt. Mange babyer kan vel reagere med vondt i magen om mammaen drikker brus. Vekta vil selvfølgelig fortsette å stige, da babyen skal veie mer etterhvert og jeg bare får mer og mer vann i kroppen. Men det trenger i allefall ikke å legge seg som fett :fnise:

Hei hei, jeg titter innom :vinke: Kjekt med statusoppdatering og jeg synes dere er utrolig tålmodig som klarer å vente på å se kjønnet.

Det er vanskeligere å spise sunnere med tanke på all den gode maten som er der ute og i et svangerskap får man gjerne mer søtsug eller plutselig lyst på noe. Jeg vil tro du vil klare det :) Selv spiser jeg ganske sunt (utenom disse 2 ukene :sjenert:) og går en tur på 30 min til 1 time hver eneste dag og jeg har ikke lagt på meg noe særlig i svangerskapet. Det er bare til å ta seg i nakkeskinnet og heller føre et mer nøytralt og varierende kosthold. Mye som er sunt og godt; wok, frukt, fruktsalat, salater, magre pålegg, grovt brød etc. Lykke til

:velkommen: HenLu! Jeg skal titte innom dagboken din også :)

Ja, det er et utrolig søtsug man har som gravid. Men jeg tror nok at om man klarer å holde seg unna søtsaker en ukes tid, så vil nok søtsuget bli dempet også. Her er det som sagt over fullstendig bruskutt. Og godterier og potetgull spiser jeg ikke uante mengder med likevel. Problemet mitt er at jeg har blitt så utrolig sulten, og kan spise mye mer enn vanlig. Så jeg må prøve å kutte ned på matmengden i tillegg :spise:

Får være flinkere til å fylle magesekken med frukt og grønnsaker i stedetfor grovt brød hele tiden.

Skulle virkelig ønske at jeg kunne vært ute og gått turer også. Jeg savner gåturene mine veldig.. :sjenert: Men etter fødsel blir det bra! :)

:klemmer:

Her må jeg følge med! Fint at alt er bra med den lille. Skjønner godt at du ble lei deg for det jordmor sa, selv om hun helt sikkert mente det godt (for både deg og baby). Det som er litt urettferdig er at hvis det ikke SER ut som man spiser usunt, på vektoppgang eller SF-mål, så sier de ingenting. Jeg skal love deg at jeg spiste akkurat det jeg hadde lyst på da jeg fikk tilbake matlysten i mitt svangerskap. Det ble nok en del usunt... Likevel fikk jeg skryt av legen fordi jeg gikk opp akkurat passe mye. Det var nok bare flaks

Dette ble langt, men poenget mitt er at det er vanskelig å spise supersunt når man har et stort energibehov og rare lyster. Dette går nok fint

Ja, det er vanskelig å spise supersunt, Sushi! Men jeg får bare prøve å begrense matinntaket mitt litt :spise: Det største sukkerinntaket mitt har definitivt via brus, og det er det ikke noe mer fremover! :nei: Dessuten er det ikke mange ukene igjen før babyen kommer ut! :nigo:

:klemmer:

(Måtte fjerne uttrykksikonene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var greit på UL :babysmokk: Godt å få det bekreftet. Fin status oppdatering forresten, men måtte le litt av at du har lyst på vaniljesaus :fnise: Utrolig hva man får lyst på under svangerskpet altså, men du var kanskje glad i det i utgangspunktet......

Jeg har også opplevd sårende kommentarer fra JM, har ikke fått noe på vekt, men hun har bla kommentert fraværet mitt fra jobb :frustrert: Det er lett å si når man er KVALM, KVALM og atter KVALM :spy: De mener sikkert godt som andre sier her, men noen ganger kan uttalelser stikke litt. Skjønner godt at det gjør det på vekt fordi det er alltid et sårbart tema :troest: Syntes ikke det hørtes så mye ut med det du har gått opp jeg....

Håper du får en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kommer langt med å kutte ut brus dersom man drikker brus daglig! :jepp: Jeg drikker brus, men kun i helgene, så det orker jeg ikke gjøre noe med :fnise:

Men huff de matmengdene ja..Kjenner meg igjen i den :sjenert: Er glad i mat i utgangspunktet, så. Problemet mitt er vel det at jeg spiser fortsatt som om jeg trener fem ganger i uken. Men det gjør jeg ikke lenger, så.. :gjeiper:

Hehe, var sikkert deilig med en ekstra UL uansett om det ikke ble de beste bildene. :jepp: Dere har kanskje ikke vært på vanlig 3D, eller er jeg helt senil nå? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver hele tiden å spise litt sunnere, men det er jammen ikke lett altså :sjenert: Søtsuget er enormt til tider, og da klarer jeg ikke holde meg unna! :fnise:

Men dersom man drikker brus daglig, så hjelper bruskutt veldig! Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var greit på UL :babysmokk: Godt å få det bekreftet. Fin status oppdatering forresten, men måtte le litt av at du har lyst på vaniljesaus. Utrolig hva man får lyst på under svangerskpet altså, men du var kanskje glad i det i utgangspunktet......

Jeg har også opplevd sårende kommentarer fra JM, har ikke fått noe på vekt, men hun har bla kommentert fraværet mitt fra jobb :frustrert: Det er lett å si når man er KVALM, KVALM og atter KVALM :spy: De mener sikkert godt som andre sier her, men noen ganger kan uttalelser stikke litt. Skjønner godt at det gjør det på vekt fordi det er alltid et sårbart tema :troest: Syntes ikke det hørtes så mye ut med det du har gått opp jeg....

Håper du får en fin dag.

Ja, jeg ler selv av at jeg har lyst på vaniljesaus. For i utgangspunktet liker jeg det virkelig ikke :fnise: Jeg har aldri likt vaniljesaus før nå. Men nå er bærene i butikkene her så dårlige, så da spiser jeg heller ikke vaniljesaus. Jeg synes det hadde vært litt drøyt om jeg hadde fyllt opp glass med vaniljesaus og drukket :fnise:

Neida, i utgangspunktet har jeg ikke gått opp så veldig mye ift. hva som er vanlig. Jeg tror nok det var ment som vanlig veiledning som alle gravide får ift. mat og drikke. Det var i allefall slik mannen min tolket det. :sjenert: Han tolket det ikke slik som meg; som at jeg nå virkelig måtte slutte å ha i meg sukker. Jeg tror nok at jeg selv klarte å vri det veldig negativt. For egentlig var jo jordmora fornøyd :sjenert:

Man kommer langt med å kutte ut brus dersom man drikker brus daglig! :jepp: Jeg drikker brus, men kun i helgene, så det orker jeg ikke gjøre noe med.

Men huff de matmengdene ja..Kjenner meg igjen i den :sjenert: Er glad i mat i utgangspunktet, så. Problemet mitt er vel det at jeg spiser fortsatt som om jeg trener fem ganger i uken. Men det gjør jeg ikke lenger, så...

Hehe, var sikkert deilig med en ekstra UL uansett om det ikke ble de beste bildene. Dere har kanskje ikke vært på vanlig 3D, eller er jeg helt senil nå? :klo:

Jeg er nok av typen som bare må kutte brus helt. Funker ikke bare en dag i uka :fnise: I svangerskapet har jeg drukket mye lettbrus da. Men for å være helt ærlig ser jeg på det som like ille som "vanlig" brus.

Jeg spiser også som om jeg trener mange ganger i uken. Selv om jeg fortsatt spiser mer enn før graviditeten (før jeg ble gravid spiste jeg egentlig ikke så mye. Frokosten var desidert det viktigste måltidet bare), så klarer jeg ikke lenger å stappe innpå som de foregående ukene. Jeg må spise mindre måltider, men oftere. Grunnen er nok at magesekken har fått litt mindre plass :fnise:

Vi har ikke vært på 3D UL, nei. Vi vurderte det, men slo det fra oss igjen. Vi fikk ett fint 3D bilde når jeg var på den vanlige UL i uke 19 da. :rodmer:

Jeg prøver hele tiden å spise litt sunnere, men det er jammen ikke lett altså. Søtsuget er enormt til tider, og da klarer jeg ikke holde meg unna!

Men dersom man drikker brus daglig, så hjelper bruskutt veldig! Lykke til :klemmer:

Søtsuget kan være helt enormt, ja. Bare man ikke spiser uante mengder søtt hver dag, så får man unne seg en gang i blant tenker jeg. :fnise: Selv om jeg nå har lagt inn nådestøtet da. :gjeiper:

Håper bruskuttet hjelper, og at jeg klarer å stappe innpå med frukt og grønt om jeg kjenner sulten melder seg. Det er ofte veldig godt med ei skive grovt brød med brunost nemlig :sjenert:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt ei ganske travel helg, og merker at jeg blir fortere sliten nå. Jeg har frem til nå stort sett levd livet som før jeg ble gravid, og merker at jeg kanskje snart må dabbe av litt. Det eneste jeg ikke gjør som før svangerskapet er å gå langt, da dette er vondt for bekkenet.

I dag er også siste dagen av sommerferien min, og i morgen er det på tide å dra tilbake på jobb. :) På en måte så synes jeg det er helt greit, men jeg er veldig spent på hvor mye jeg orker å jobbe også. Jeg har ikke lyst til å slite meg ut den siste måneden før permisjonen heller. Jeg troooor nemlig at man bør ha endel energi til både fødsel og livet med en liten baby :fnise: Det er ingen som er tjent med at jeg sliter meg ut. Og det blir vel bare tyngre fremover også, ser jeg for meg. Men jeg skal prøve, så får vi se :jepp:

Jeg ble så glad i dag :rodmer: Jeg traff ei på butikken, jeg ikke har sett de siste ukene. Og hun syntes jeg var så flott og at hun ikke syntes jeg var stor ift. hvor langt jeg var på vei. Hun hadde vært større med sine. Det varmet meg så masse, og jeg tror nok jeg trengte å høre det :rodmer: For en gang skyld klarte jeg å takke for et kompliment, og ikke bare spøke det bort. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er deilig å få komplimenter, og Gud er vitne til at vi virkelig trenger det nå også! (Nå hørtes jeg nesten kristen ut, men du skjønner sikkert hva jeg mener) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en litt "skremmende" opplevelse i natt.

Hadde flere sterke kynnere som kom i intervaller. De varte ca et halvt minutt, og kom med ett minutts mellomrom :hakeslepp: Jeg tenkte selvfølgelig at nå var det i gang. Men det ga seg heldigvis etter ca. 5-6 kynnere.

Egentlig litt snodig, men jeg har kun kynnere på natta. Har ikke hatt noen på dagtid som jeg har kjent ennå.

Ellers skal jeg innrømme at det begynner å bli slitsomt å bære magen så høyt som jeg gjør. Nå som babyen er ganske stor, så er det rett og slett ikke plass til ribbeina mine :fnise: Magen har ikke vokst noe nevneverdig de siste 2-3 ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Endelig fant jeg veien inn her - må jo få deg på mine innlegg. Fin statusoppdatering og godt å høre at alt så bra ut på ul.

Lykke til med bruskutt! Det skal du klare. Jeg har drukket ekstremt lite brus til meg å være i hele svangerskapet - og hvis jeg klarte det så klarer du det. Godt poeng som du var inne på å kutte ned før ammingen starter også.

Prøv vann med sitron/lime og fersk mynte i - det er et godt alternativ! (Nå tror jeg jammen jeg må dra med meg en potte med mynte neste gang jeg er i butikken!)

Skjønner det var litt skummelt med de regelmessige kynnerne. Håper du ikke har kjent noe mer til det i dag. Ha en fin dag Ariel :klemmer:

:hoppe: litt for 32 uker og 1 dag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 uker :hoppe:

Ekkelt med masse kynnere, men godt det ga seg. :) Lille nurket skal da ligge i magen din i åtte uker til! :jepp:

Hehe, jeg føler allerede det er trangt under ribbeina, så lurer på hvordan det blir når lillegutt ikke har så godt plass lenger :fnise: Så jo på UL i går at han har fortsatt god plass, så.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Litt sent for 32 uker :hoppe: Beklager.. :sjenert:

Oi, da hadde jeg helt sikkert trodd at fødselen var i gang, og kjære hadde nok ringt inn til føden med en gang. :fnise: Godt det ikke var det da. Vente noen få uker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fridag etter jobbstart. :gjeiper:

Det var kjempedeilig å begynne på jobb igjen. Jeg er nok mer et "hverdagsmenneske" enn feriemenneske. Må absolutt ikke tolkes feil, for jeg liker svært godt å ha ferie altså. Men jeg synes hverdagen er god også. Da har man rutiner for det ene og det andre, og dagene går enda fortere :jepp:

Skal til legen neste uke på en liten sjekk. Legen min var nok litt skeptisk på om hun ville at jeg skulle jobbe etter sommerferien. Men jeg tror at 50% er helt topp frem til permisjonen. :)

Har ikke kjent noe mer til kynnere. Så det var nok bare et engangstilfelle (helt til riene begynner) :fnise:

Vekta har endelig stått stille den siste uka :nigo: Det er positivt, og det kan godt fortsette på den måten :tommel: Bruskuttet går også veldig bra. Får en liten utfordring i morgen tipper jeg, da jeg skal i bryllup. Men får satse på at de har kjøpt inn litt alkoholfri øl som jeg kan kose meg med til maten :engel:

Tankevirksomheten rundt livet etter fødsel har virkelig satt igang her i huset. Jeg har noen bekymringer her og der angående hvordan vi blir som foreldre, hvordan babyen er osv. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg gidder å bekymre meg for det, for svaret får jeg ikke før babyen kommer likevel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for 32 uker :hoppe: Høres ut som du taklet kynnerene på en rolig måte. Jeg hadde nesten satt meg i bilen og kjørt til sykehuset :fnise: Blir imponert over at du greide å beholde roen, det skal vel være litt sånn der vi er nå at kroppen øver seg til fødsel.

Kjenner meg igjen i beskrivelsen om ribbeina ja.... Nå er jeg noen uker lenger fremme, men kan godt hende at magene våre er like høyt,men jeg syntes den siste uken har vært ekstrem. Jeg greier ikke sitte med rett rygg uten å føle at hun knekker ribbeina mine. Bøye seg og plukke opp ting er mer eller mindre nesten umulig :skratte:

Håper du har en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 32 uker :hoppe: Høres ut som du taklet kynnerene på en rolig måte. Jeg hadde nesten satt meg i bilen og kjørt til sykehuset :fnise: Blir imponert over at du greide å beholde roen, det skal vel være litt sånn der vi er nå at kroppen øver seg til fødsel.

Kjenner meg igjen i beskrivelsen om ribbeina ja.... Nå er jeg noen uker lenger fremme, men kan godt hende at magene våre er like høyt,men jeg syntes den siste uken har vært ekstrem. Jeg greier ikke sitte med rett rygg uten å føle at hun knekker ribbeina mine. Bøye seg og plukke opp ting er mer eller mindre nesten umulig :skratte:

Håper du har en fin dag :klemmer:

Jeg trodde også jeg kom til å være kjempebekymret for slik som de kynnerne. For jeg er absolutt ikke av den rolige typen når det kommer til slikt :fnise: Men det var ikke engang i tankene mine å ringe sykehuset. Så underbevisstheten var nok sikker på at ikke noe var på gang ennå. Hadde det samme skjedd natten etterpå hadde jeg nok tatt en kontrolltelefon til jordmor og spurt hva dette kunne være forno tull :fnise:

Også jeg som håpte at magen min skulle synke litt snart da! Skal jeg i allefall måtte slite med magen oppi halsen i 3 uker til altså??? Gosh!! :hakeslepp: Ja, det er ubehagelig å sitte rett opp og ned på en stol, for man er jo redd for både å knekke baby og ribbein :fnise:

Her ligger alt til rette for at det blir en fin dag. Håper dagen din også blir fin

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er med bruskutt :)

Er helt normalt å ha slike tanker, men som du sier, så er det jo ikke mye vi kan gjøre, bortsett fra å forberede oss så godt som mulig på tilværelsen som foreldre. Det er jo helt nytt for oss, og vi har aldri prøvd det før, men jeg er helt sikker på at det kommer til å gå veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg jammen meg babyen er på tur ut!!!

Men en litt alternativ vei... Jeg tror nemlig h*n graver seg ut øverst på magen. La oss håpe h*n ikke brekker noen ribbein på tur ut! :sjokkert:

(Var forresten i bryllup i går. Tillot meg selv å drikke litt brus der. Men nå er det helt kutt igjen! :Nikke: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...