Gå til innhold

Solgte pc på finn, fikk trusler.


OPIgirl

Anbefalte innlegg

Jeg tar ALLTID opptak av telefonsamtaler med kjøper/selger på finn. Bare en gang har jeg vært nødt til å anmelde noen (en selger). Det gikk veldig greit, jeg hadde nemlig alt av mailer og personlig info utskrevet + telefonsamtaler på CD som jeg overleverte politiet. Tre dager etter anmeldelsen kom varen jeg hadde betalt for for en måned siden i posten. Slettes ikke i forsvarlig og lovet stand, men det var tydelig at en telefonsamtale fra politiet var nok, det gjorde tydeligvis inntrykk på (useriøs) selger.



Anonymous poster hash: bf96f...7a3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså du kommer ingen vei med å politianmelde det. Dette er ikke en sak for politiet, han har lov til å true så mye han vil, så lenge han ikke kommer med drapstrusler.

Jeg oppfattet hvertfall dette som en barnslig trussel om å ta saken videre til retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt litt skremt av å selge ting på nett/finn.

Jeg har solgt en del ting. 8 av 10 ganger går det bra, kjøper er hyggelig og handelen går fint.

Men så har vi de som prøver å få tilbake penger på varene ved å hevde at varen ikke er som forventet.

De vil som regel ikke heve kjøpet, men ha en tilbakebetalt en del av kjøpesummen.

Jeg mistenker at det er en del som prøver seg på den måten, for det er ikke noe feil med varene. Dette er mest vanlig når varene blir sendt.

Solgte en serie med bøker for eksempel, kjøper mente de luktet kjeller og ville ha tilbake halve kjøpesummen.
Måten det ble fremsatt tydet på at dette var noe vedkommende drev med.
Bøkene hadde hele tiden stått i en varm stue, så det luktet neppe kjeller.

Synd at det skal være slik.
Jeg har mistet lysten til å selge ting på nett.



Anonymous poster hash: 0101d...8f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til og med fått trusler og krav om tilbakebetaling av ting jeg har gitt bort gratis.

Har meldt fra til finn, men lite skjer. Folk registrerer seg bare på nytt.

Nå gir jeg saker til bruktbutikker i stedet, og har helt gitt opp finn og andre salgssider.

Selv om trusler ikke er drapstrusler kan de anmeldes, og er de skremmende nok så tas de tak i. Politiet er erfaringsmessig mer på slike saker nå enn tidligere.

Anonymous poster hash: ef01d...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ikke hører mer fra kjøperen. Det er da kjøpers plikt og rett å sette seg litt inn i ting før han kjøper. Stille spm så han er sikker på å få det han ønsker osv..

Solgte en serie med bøker for eksempel, kjøper mente de luktet kjeller og ville ha tilbake halve kjøpesummen.
Måten det ble fremsatt tydet på at dette var noe vedkommende drev med.
Bøkene hadde hele tiden stått i en varm stue, så det luktet neppe kjeller.

Så dårlig gjort av vedkommende! Sånn ellers, synes jeg at man egentlig kan regne med at det lukter litt kjeller når man kjøper brukte bøker. I flere tilfeller har nokså sannsynlig vært stuet vekk en stund før de selges.

Jeg kjøpte en gang en bok, spurte hvilken tilstand den var i før jeg fikk den tilsendt. Alt skulle være i skjønneste orden, så jeg ble ganske overrasket da jeg så at flere sider lå løse mellom permene. Jeg sendte en sms til selger, som sa at jeg kunne sende dem til henne, så hun teipet sidene sammen og sendte til meg igjen. Really..? Haha, jeg gadd ikke styre mer med det. Men er mer obs på å mer nøye spørre hvordan det ligger an med bøkenes tilstand heretter.



Anonymous poster hash: 7e294...224
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en sofa puff brukt og dagen etterpå så stinket hele leiligheten røyk. Det viste seg til at eieren røyket inne og selvfølgelig setter lukten seg i møbler. Hvem sin feil var det? Jo min, for jeg hadde ikke spurt om hun røyket inne.

du må stille spørsmål hvis det er noe spesielt du trenger. Sånn er det bare

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mange rare folk på finn. En gang skulle jeg selge noen ting, og kunden sto der og vurderte tingene akkurat som om h#n var på butikken. Brukte evigheter på å studere hver minste ting og tenke. Ombestemte seg gjentatte ganger ang flere ting som h#n hadde sagt at skulle ha. Jeg måtte si nei til mange andre kunder pga denne personen, og så skulle h#n ikke ha tingen allikevel? Og ikke var det teknologi jeg solgte heller.

Anonymous poster hash: 7a2d7...1e6

Ja, det opplevde jeg og. En som sulle kjøpe brukt mobil. Hjelpe oss - hun vendte og snudde, og bemerket en liten ripe. Til slutt sat jeg at "Ja, den er brukt, og derfor rimeligere enn helt ny. Vil du ikke kjøpe, er det greit. Da avslutter vi nå". Hun kjøpte den. NB !! Hadde med en ark hvor jeg hadde skrevet at Selges .... til ...... , fra ....... Kjøpes slik den er. Underskrift og dato.

Anonymous poster hash: 1f143...d6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså du kommer ingen vei med å politianmelde det. Dette er ikke en sak for politiet, han har lov til å true så mye han vil, så lenge han ikke kommer med drapstrusler.

Jeg oppfattet hvertfall dette som en barnslig trussel om å ta saken videre til retten.

Nei.Trusler uansett art skal taes alvorlig. Hva vet du om ikke denne guttehvalpen mente å drepe da hen sa at dette ville koste oss mye mer enn 800 kr?,som vi fikk for pc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså du kommer ingen vei med å politianmelde det. Dette er ikke en sak for politiet, han har lov til å true så mye han vil, så lenge han ikke kommer med drapstrusler.

Jeg oppfattet hvertfall dette som en barnslig trussel om å ta saken videre til retten.

Å komme med trusler er ikke lovlig. Hva med å bla litt i Norges lover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme med trusler er ikke lovlig. Hva med å bla litt i Norges lover?

Hva med å gjøre det selv? Er du en sånn som ringer politiet fordi det snør? Politiet har viktige ting å ta seg av. Det er ikke sikkert du hadde fått lov til å anmelde det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gjøre det selv? Er du en sånn som ringer politiet fordi det snør? Politiet har viktige ting å ta seg av. Det er ikke sikkert du hadde fått lov til å anmelde det en gang.

Kutt ut nå. Du trenger ikke være tøff i kjeften. Dette var et forsøk på svindel og slikt blir tatt alvorlig. Du er visst ikke særlig opplyst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut nå. Du trenger ikke være tøff i kjeften. Dette var et forsøk på svindel og slikt blir tatt alvorlig. Du er visst ikke særlig opplyst.

Du kan jo prøve å amelde det som forsøk på svindel, så skal du se hva som skjer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såfremst dere ikke hadde pakket inn pc'en, så må jo kjøperen være tett i pappen, han ser jo da hva pc'en har og ikke har :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du ikke hører mer fra kjøperen. Det er da kjøpers plikt og rett å sette seg litt inn i ting før han kjøper. Stille spm så han er sikker på å få det han ønsker osv..

Så dårlig gjort av vedkommende! Sånn ellers, synes jeg at man egentlig kan regne med at det lukter litt kjeller når man kjøper brukte bøker. I flere tilfeller har nokså sannsynlig vært stuet vekk en stund før de selges.

Jeg kjøpte en gang en bok, spurte hvilken tilstand den var i før jeg fikk den tilsendt. Alt skulle være i skjønneste orden, så jeg ble ganske overrasket da jeg så at flere sider lå løse mellom permene. Jeg sendte en sms til selger, som sa at jeg kunne sende dem til henne, så hun teipet sidene sammen og sendte til meg igjen. Really..? Haha, jeg gadd ikke styre mer med det. Men er mer obs på å mer nøye spørre hvordan det ligger an med bøkenes tilstand heretter.

Anonymous poster hash: 7e294...224

:skratte: Damen var i det minste kreativ, haha.

Anonymous poster hash: 4d384...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...