Gå til innhold

Solgte pc på finn, fikk trusler.


OPIgirl

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt om dette er rette stedet å poste dette, men saken er den at vi annonserte en brukt bærbar pc til salgs på finn.

I går fikk mannen min en telefon fra en som ville kjøpe den.

Det ble avtalt at han skulle komme hjem for å hente den.

Salget gikk greit. Kjøperen så på pc og stilte ingen spørsmål.

Han stolte på mannen min sa han.Litt senere begynte det å tikke inn meldinger. Han ville levere tilbake pc og få pengene igjen fordi den ikke hadde HDMI uttak. Han mente at vi burde opplyst om det. Seriøst, når man skal kjøpe en ting stiller man spørsmål om varen. Det gjør man jo i en butikk.Han sa også at det ikke fulgte med adapter. Noe det gjorde.

Mannen min svarte høflig at det var han som må spørre om slike opplysninger som HDMI uttak eller andre ting.Og at tilbakelevering ikke var aktuelt. Da ble kjøper truende og sa at om han ikke fikk pengene tilbake, kunne han love at det ville koste oss mye mer enn 800 kr. Han spurte også om mannen min var helt idiot.

Hva skal vi gjøre her? Det finnes jo mange gærne folk. Han vet jo hvor vi bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved trusler ol. Kontakter man politi.

Anonymous poster hash: b67f5...0fa

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv at det ikke er angrefrist på kjøp på finn.



Anonymous poster hash: 7a2d7...1e6
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha. Fyren var frekk nok til å forlange bensinpenger også. Fordi han kjørte knappe fem mil for å kjøpe den. Ett ord til fra den kanten nå, så er det politianmeldelse

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt ts. Gå til politiet? hehe. Den fyren har det nok som 99% av de som kommer med trusler. Kun i kjeften. Bare ignorer han. Ikke svar på tlf og meldinger.



Anonymous poster hash: 684bf...3eb
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt ts. Gå til politiet? hehe. Den fyren har det nok som 99% av de som kommer med trusler. Kun i kjeften. Bare ignorer han. Ikke svar på tlf og meldinger.

Anonymous poster hash: 684bf...3eb

Og de som har det kun i kjeften bør få høre det fra poliyiet at det faktisk ikke er greit. Enkelte kan ta trusler svært alvorlig og bli stresset og bli psykisk syke. Og ingen har rett til å bare slenge ut trusler uavhengig om det er tomme ord Og det bør de jammen meg få vite.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha. Fyren var frekk nok til å forlange bensinpenger også. Fordi han kjørte knappe fem mil for å kjøpe den. Ett ord til fra den kanten nå, så er det politianmeldelse

Gjør det! Finn har selv uttalt at de ikke vil ha slike folk i systemet sitt. Hadde selv flere "kjøpere" som plutselig ble utestengt fra Finn fordi de hadde blitt klaget på. Så dere kan jo klage han inn for Finn også.

Anonymous poster hash: 7a2d7...1e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om dette er rette stedet å poste dette, men saken er den at vi annonserte en brukt bærbar pc til salgs på finn.

I går fikk mannen min en telefon fra en som ville kjøpe den.

Det ble avtalt at han skulle komme hjem for å hente den.

Salget gikk greit. Kjøperen så på pc og stilte ingen spørsmål.

Han stolte på mannen min sa han.Litt senere begynte det å tikke inn meldinger. Han ville levere tilbake pc og få pengene igjen fordi den ikke hadde HDMI uttak. Han mente at vi burde opplyst om det. Seriøst, når man skal kjøpe en ting stiller man spørsmål om varen. Det gjør man jo i en butikk.Han sa også at det ikke fulgte med adapter. Noe det gjorde.

Mannen min svarte høflig at det var han som må spørre om slike opplysninger som HDMI uttak eller andre ting.Og at tilbakelevering ikke var aktuelt. Da ble kjøper truende og sa at om han ikke fikk pengene tilbake, kunne han love at det ville koste oss mye mer enn 800 kr. Han spurte også om mannen min var helt idiot.

Hva skal vi gjøre her? Det finnes jo mange gærne folk. Han vet jo hvor vi bor.

Hvordan går det? Har du hørt noe mer fra han?

Dere har vertfall ikke gjort noe galt, så dette er helt riktig å gjøre dersom truslene fortsetter.

Takk skal dere ha. Fyren var frekk nok til å forlange bensinpenger også. Fordi han kjørte knappe fem mil for å kjøpe den. Ett ord til fra den kanten nå, så er det politianmeldelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde det samme med oss ved salg av bil. Noen dager senere påstod kjøper at bilen var "ødelagt" og ville heve kjøpet eller ha mange tusen tilbake. Vi svarte at alle feilene han påstod var der ikke var der ved salget og at vi ikke betalte tilbake noe. Hørte aldri noe mer. Sikkert mange frekkinger som prøver seg.

Anonymous poster hash: f852d...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og husk å alltid møtes på et nøytralt sted, ikke hjemme, for å unngå at de vet hvor en bor



Anonymous poster hash: 7ae1b...912
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og husk å alltid møtes på et nøytralt sted, ikke hjemme, for å unngå at de vet hvor en bor Anonymous poster hash: 7ae1b...912

Vi har lært det nå☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og husk å alltid møtes på et nøytralt sted, ikke hjemme, for å unngå at de vet hvor en bor

Anonymous poster hash: 7ae1b...912

Et godt tips, og noe jeg allerede gjør. Misliker sterkt at "kunder" vet hvor jeg bor.

Anonymous poster hash: 7a2d7...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kjøper noe billig brukt og det ikke passer, så selger man det videre. Har selger åpenbart lurt kjøper og produktet er fullstendig ødelagt er det en ting, men denne gangen innrømmer kjøper at han selv har valgt å kjøpe noe som ikke var det han hadde tenkt seg likevel. Da får han selv ta ansvar for sin dårlige planlegging og selge varen videre.

Anonymous poster hash: 44dea...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

og husk å alltid møtes på et nøytralt sted, ikke hjemme, for å unngå at de vet hvor en bor

Anonymous poster hash: 7ae1b...912

Ja, men om man kommuniserer med mobil, så er det jo lett å finne ut hvor en bor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men om man kommuniserer med mobil, så er det jo lett å finne ut hvor en bor?

Man kan vel ha mobilnr som ikke er registrert i gule sider?

Anonymous poster hash: 684bf...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange rare folk på finn. En gang skulle jeg selge noen ting, og kunden sto der og vurderte tingene akkurat som om h#n var på butikken. Brukte evigheter på å studere hver minste ting og tenke. Ombestemte seg gjentatte ganger ang flere ting som h#n hadde sagt at skulle ha. Jeg måtte si nei til mange andre kunder pga denne personen, og så skulle h#n ikke ha tingen allikevel? Og ikke var det teknologi jeg solgte heller.



Anonymous poster hash: 7a2d7...1e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men om man kommuniserer med mobil, så er det jo lett å finne ut hvor en bor?

Du kan fjerne alt som avslører hvor du bor, både i profilen din og gps'n.

Anonymous poster hash: 7a2d7...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...