Gå til innhold

Dagpenger og Feriepenger for 2014?


Rixer

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt dagpenger nesten hele 2014 og lurer på når dagpengene kommer i Januar. Det eneste jeg finner i alle trådene her på KG, google og NAV.no er at utbetalingen av feriepenger skjer i månedskiftet Januar/Februar, men jeg vil ha en dato.

Regner med at pengene kommer mellom 19. januar og 30. januar, men jeg har utgifter denne måneden så vil planlegge litt frem i tid slik at jeg slipper å sitte å lure på når dem kommer.

Noen som vet spesifik dato når feriepengene for dagpenger kommer på konto?

Hvis noen hadde dagpenger i 2013 og kan gå tilbake i nettbanken og sjekke utbetalingsdatoen i januar 2014 hadde det vært flott. :)

Endret av Rixer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal gjøre det, men tenkte å høre med andre når det er normalt at utbetalingen kommer. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man ikke lengre fikk feriepenger av dagpengene man hadde opptjent?

Anonymous poster hash: 14403...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får feriepenger av dagpenger fra 2014. Alt etter 01.01.2015 gir ikke feriepenger.. Så for de som har hatt dagpenger i fjor utbetales feriepenger nå i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet datoen de kommer?



Anonymous poster hash: 6672c...2b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidligere år har de kommet enn av de sista dagene i januar , kan ikke se at det står noe info på nav sine sider.... Ring dem så er du sikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt NAV. De visste ikke selv når utbetalingsdatoen var, eller om feriepengene ble utbetalt sammen med dagpengene for denne måneden..

Temmelig håpløst når de selv ikke vet sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke komme den 30. hvertfall. Tror det blir sendt ut på en mandag, enten 19. januar eller den 26. januar... TROR jeg...



Anonymous poster hash: 6672c...2b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt NAV. De visste ikke selv når utbetalingsdatoen var, eller om feriepengene ble utbetalt sammen med dagpengene for denne måneden..

Temmelig håpløst når de selv ikke vet sånt.

De "vet ikke sånt" fordi det er ikke en fast dato.... Hadde det vært en fast dato eller en dato pengene skulle være inne innen ville dette fremkomme klart på nav sine nettsider.. Det er med andre ord ingen som kan si deg den eksakte dato for når utbetaling vil skje...

Anonymous poster hash: 35e58...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "vet ikke sånt" fordi det er ikke en fast dato.... Hadde det vært en fast dato eller en dato pengene skulle være inne innen ville dette fremkomme klart på nav sine nettsider.. Det er med andre ord ingen som kan si deg den eksakte dato for når utbetaling vil skje...

Anonymous poster hash: 35e58...daf

Øh, det er NAV. De skal jo selvfølgelig vite når de selv utbetaler feriepenger. Og selvfølgelig er det en fast dato for feriepenger for de som har hatt dagpenger i 2014.

Bare tull det innlegget ditt. De er inkompetent. Såklart noen i NAV vet datoen, men de er helt ubrukelig på å videreformidle informasjon til sine rådgivere som sitter i skranken og tar imot telefoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange prosent av dagpenger får man i feriepenger?



Anonymous poster hash: 376ef...41d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt dagpenger nesten hele 2014 og lurer på når dagpengene kommer i Januar. Det eneste jeg finner i alle trådene her på KG, google og NAV.no er at utbetalingen av feriepenger skjer i månedskiftet Januar/Februar, men jeg vil ha en dato.

Regner med at pengene kommer mellom 19. januar og 30. januar, men jeg har utgifter denne måneden så vil planlegge litt frem i tid slik at jeg slipper å sitte å lure på når dem kommer.

Noen som vet spesifik dato når feriepengene for dagpenger kommer på konto?

Hvis noen hadde dagpenger i 2013 og kan gå tilbake i nettbanken og sjekke utbetalingsdatoen i januar 2014 hadde det vært flott. :)

Hei

Feriepenger for 2013 ble i fjor utbetalt den 27,januar. Feriepenger = 9,5% av brutto "lønn".

mvh aa

Anonymous poster hash: 9619e...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Feriepenger for 2013 ble i fjor utbetalt den 27,januar. Feriepenger = 9,5% av brutto "lønn".

mvh aa

Anonymous poster hash: 9619e...8d8

Har prøvd å googlet om dagpenger/feriepenge-utbetaling og det virker som at de siste årene så har feriepengene blitt utbetalt den siste mandagen i januar. Og den 27. januar i fjor var den siste mandagen i måneden.

Det vil isåfall si at feriepengene skal komme nå på mandag. Får krysse fingrene for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har också ringt till nav eftersom jag har räkningar både i norge och sverige som skulle varit betalt för en månad sedan :(

Svaret jag fick från nav var I månadskiftet Januar/februar
Jag frågade om exakt datum men det var ingen som visste.

Det verkar precis som att det sitter en liten man på navkontoret och en morgon när han vaknar så har han bestämt sig.. JA idag skall pengarna utbetalas det föles helt rätt idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig. Det er helt snodig at ingen på NAV vet når utbetalingsdatoen er. For det er faktisk en felles dato for utbetaling av feriepengene til dagpenger.

Med mindre noen her allerede har fått feriepengene...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav rent generellt är lite speciellt :)

Har sendt nå spörsmål via nav.no
1:a gången = inget svar
2:a gången = inget svar
3:e gången jag sendt spörsmål får jag svar.
Men svaret jag får har ingenting med mitt spörsmål att göra.
De har helt enkel bara copy/paste någon text som inte besvarar mitt spörsmål.

Var på Nav i Stovner.
Muhammed Aguff eller nåt får jag som saksbehandler.
Han förstår nada av det jag säger så vi fick snacka engeska :(

Och detta är i Oslo där alla förstår vad man säger på svenska, ja jisses:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager går man og venter på feriepenger fra dagpenger??

Helt absurd!

Anonymous poster hash: 98d11...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på nettsiden deres.

9% utbetales i månedsskiftet januar/februar.

Godt det blir slutt på dette. Det er virkelig sløsing av felles midler.

Anonymous poster hash: 98d11...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...