Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg så nettopp brødrene "Edge" og "Bono" i fødselsannonsene i Aftenposten. Som fornavn nummer to ("Kjetil Edge" og "Erlend Bono" eller noe sånt) riktignok, men likevel. Jeg synes det blir litt overkill. For ikke å snakke om at de som er kjent i dag ikke trenger å være kjent om 40 år, og hele poenget er borte (med mindre man faktisk synes "Edge" klinger veldig bra mellom Kjetil og Hansen. Finnes sikkert de som synes det også :ler: ).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serine

Det er stygt det. Hør hvor krasst navnet egentlig er det høres nesten ut som man er sur når man uttaler det. Seriiine :s

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nettopp brødrene "Edge" og "Bono" i fødselsannonsene i Aftenposten. Som fornavn nummer to ("Kjetil Edge" og "Erlend Bono" eller noe sånt) riktignok, men likevel.

Som om Kjetil og Erlend foran gjorde saken bedre :fnise:

Endret av Nolola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, her er flere stygge navn:

Vladislav

Leroy Jesus Presley

Kent Ove

Xavier (men er egentlig dødskult)

Drygolina

Zevs

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, her er flere stygge navn:

Vladislav

Leroy Jesus Presley

Kent Ove

Xavier (men er egentlig dødskult)

Drygolina

Zevs

:P

Er det noen i Norge som heter dette? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoho, her er flere stygge navn:

Vladislav

Leroy Jesus Presley

Kent Ove

Xavier (men er egentlig dødskult)

Drygolina

Zevs

:P

Sitter dere bare å finner på navn eller?? Sikter ikke spesielt til deg, men til veldig mange i denne tråden. Vet dere faktisk om noen som heter Oregano, Roxette, Versace, Prada, Hortensia, Lucifer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge SSB er det 3, 2, 1 eller 0 som heter Lucifer, men et lite søk på gulesider.no gir to treff, og jeg har en nabo som har kalt sønnen sin Lucifer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurte, hva syns dere om guttenavnet Eindride?

Sitter og ser på reprise av ukens 4stjernes middag og får ikke bestemt meg for om dette er et fint navn eller bare rart... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et guttenavn?! Høres ut som et jentenavn. Også høres det litt ut som "en driter" sagt på sørlandsdialekt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jammen ikke mange navn vi står igjen med når alle disse anses som mindre pene og stygge:

Hva er det ekleste navna du veit???

Er så mange klissete "finne på" navn for tiden. Her kommer de jeg syntes er værst :Sandra, Felicia, Linnea, Celina, Olivia, Sander, Chrisander, Caspian, og til slutt det verste av de alle: LEANDER

Rikke, Trude, Lone, Helga, Oline, Cassandra

Enig, jeg har problemer med Thea og

Mona, Anette, Silje, Adine, Elvira , Solveig, TRUDE OG TURI!

syns sånne standard vanlig "grå-vegg" navn er så stusselig

Har ikke tenkt så mye over guttenavn jeg ikke liker, men syns ikke Espen og Truls er noe særlig.

André er et type "fattig" navn, jeg ville aldri gitt mine barn verken det eller andre lignende som Johnny, Stian, Lars, osv.

:hakeslepp:

Navn jeg ikke liker er Agnete, Torill, Gunhild, Hjørdis, Guro, Gro, Gry, Nils, Kåre, Harry, Fred, Nils og Storm.

Kenneth.

Mats.

Axel.

Jeg har en kompis som har kalt sønnen sin Mio Lydian.

Nathaniel - det er voldsomt pretensiøst

Caspian - tegneserienavn

Liam, Frode, Roger, Leif, Petter

Alt av Gunnbjørg, Steinhill, og slike (dvs halve navneboken!)

Nathaniel er et merkelig navn.

Kaspara er grusommt...

Herregud for en ukoselig tråd :| Jeg tror det er no galt med meg, som ikke synes sånne tråder er morsomme i det hele tatt..

Helt enig med deg! Etter å ha trålet gjennom ganske mange sider (57???) så viser det seg at veldig mange bryr seg veldig mye om hva andre kaller ungene sine. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare lurte, hva syns dere om guttenavnet Eindride?

Sitter og ser på reprise av ukens 4stjernes middag og får ikke bestemt meg for om dette er et fint navn eller bare rart... :sjenert:

..og broren heter Gard :sjenert:

Er ikke noen navn jeg ville ha brukt på mine barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eindride og Gard er flotte navn spør du meg. Kortform av Eindride er Endre, heilt nydeleg. Men Eindride og Gard passe ikkje saman (som søskennavn) i håve mitt, sida det eine e eit 3stavelsesnavn, og det andre berre har ein stavelse. Gard passe saman med Hogne eller Eir, medan Eindride passe saman med Ingrid og Ragnhild i mi verd i alle fall. Men når eg får ungar får dei heilnorske navn. Det har eg, og eg har budd i utlandet dei siste mange åra og aldri hatt problem med navnet i alle fall... Mine blir i gruppa Sondre, Endre, Ingrid, Sunniva.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et guttenavn?! Høres ut som et jentenavn. Også høres det litt ut som "en driter" sagt på sørlandsdialekt...

Haha enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Spinell

Jeg synes Eindride er et fint navn, jeg. Gard også.

Men jeg hører jo til blant de som mener at "jaskenavn" og gamle norske/norrøne navn ligger så langt fra hverandre på navneskalaen som man kommer.

En annen ting jeg lurer på er om den "regelen" om at søskens navn bør være omtrent like lange er ganske ny. Når jeg tenker tilbake navnene til venner og venners søsken fra barndommen, ser det i alle fall ut til at det ikke ble tenkt så mye på det før. I søskenflokker kunne det fint være både barn med kort navn og barn med lengre dobbeltnavn.

Tenkt eksempel: storebror Jo og lillesøster Linda Beate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at søskenavn bør "høre sammen", men det kommer nok av at de fleste jeg kjenner har det, mens mamma har dobbeltnavn og tante enkelt, og det har alltid irritert dem begge to :ler: På pappa sin side har alle dobbeltnavn (en av tantene mine har til og med tre navn...), men pappa sitt dobbeltnavn er det eneste som blir brukt, de andre bruker første fornavn.. Merkelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...