Gå til innhold

Gaming-pc for 17-åring?


Thomasine

Anbefalte innlegg

https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10946

Noen som kan gi noen tips? Ser denne grei ut - til den prisen bør den vel være det??!!

Har en 17-åring som skal kjøpe seg gaming-pc (for helt egne penger ja!! ;)

Jeg har null peiling og mener selvfølgelig at det er tull å bruke SÅ mye penger på en pc...men det er egne opparbeidete penger fra jobb...

Han spiller Fifa, cod og gudene vet ikke hva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10946

Noen som kan gi noen tips? Ser denne grei ut - til den prisen bør den vel være det??!!

Har en 17-åring som skal kjøpe seg gaming-pc (for helt egne penger ja!! ;)

Jeg har null peiling og mener selvfølgelig at det er tull å bruke SÅ mye penger på en pc...men det er egne opparbeidete penger fra jobb...

Han spiller Fifa, cod og gudene vet ikke hva...

Det avhenger av mange flere faktorer. Minne, hovedkort og skjermkort bare for å nevne noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes komponentene ser fine ut og ser ut til å passe sammen. Jeg personlig ville vurdert en litt kraftigere strømforsyning, men det ser ikke ut til å være nødvendig. Jeg ville også vurdert vannkjøling, men dette er mer smak og behag. Han har god plass i det kabinettet i alle fall! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg var redd for - at det kommer ann på flere faktorer...MOR vil i utgangspunktet ikke at han skal ha en gaming-pc - han spiller nok...;)

Spørsmålet er om denne pc'en er utgått om 1 år?

Vil han da trenge/ønske/ha behov for noe enda bedre?

Kanskje vanskelig å svare på i den farten utviklingen skjer...;)

Takk for raske svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at han skal se seg fornøyd med den pcen i +3-5 år om det er kun gaming han skal gjøre på den.

Ting blir utdatert innen måneder i "data verden" så ikke tenk så mye på det. Den vil duge bra til spillene du nevnte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk...da får han vel kjøpe seg den da.

Er det forresten en grei pris eller får man bedre for den prisen?

Jeg er dessverre helt blank her...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser solid ut. en ting jeg vil nevne på er at det kun er inkludert en SSD på 240GB. hvis han laster ned flere spill og tar opp video i 4K med den integrerte kodekken i skjermkortet, varer ikke 240GB for lenge. forvent å måtte kjøpe en ekstra harddisk i løpet av året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk...da får han vel kjøpe seg den da.

Er det forresten en grei pris eller får man bedre for den prisen?

Jeg er dessverre helt blank her... ;)

prisen er rimelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser solid ut. en ting jeg vil nevne på er at det kun er inkludert en SSD på 240GB. hvis han laster ned flere spill og tar opp video i 4K med den integrerte kodekken i skjermkortet, varer ikke 240GB for lenge. forvent å måtte kjøpe en ekstra harddisk i løpet av året

Jeg har 240GB ssd i min, skulle gjerne satt inn en 240GB til, og kjørt RAID0 ja..

240GB blir litt lite iblant : >

Man kan jo gjerne ha en "programdisk" i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...