Gå til innhold

Ny mac? Hva skal jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en Mac som nå er på 3-4 året. Har vært veldig glad i den, men desverre har den fått litt hard medfart.

Har gått en del ganger i bakken, har noen skrammer. Frem til nå har alt funket, men nå fusker den. Kan ikke bruke den uten å ha strømledning i, muse"paden" har løftet seg, og kan ikke lenger trykke på den (sitter fast) og dvd/cd spilleren sender stort sett ut filmer/cder ut og inn, før den klarer lese av platen.

Er desverre redd for at den synger på siste vers.

Har begynt å studere, og kan ikke bruke macen utenfor hjemmet (siden jeg alltid må ha ledningen i) og den er vanskelig å bruke.

Så jeg må gjøre noe. men er det noe vits å sende en 3-4 år gammel mac som har gått mange ganger i bakken, med disse problemene på reparasjon? Det vil vel bli dyrt?

Vurderer å bruke den som den er nå her hjemme, og anskaffe den billigste ipaden + tastatur for studiebruk (og til å ha med rundt).

Eller skaffe ny mac? (men dette er jo så dyyyrt)

Noen tips? Vil holde meg til mac da jeg trives med det.



Anonymous poster hash: cf078...5d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil hvertfall fraråde deg mot å reparere på en så gammel Mac. Det blir som å fyre med penger i peisen.

Om du absolutt MÅ ha en mac så må du nesten skrape sammen penger til det.

Kjøpe en pad med tastatur er heller ikke så dumt, men det har sine begrensinger det også. Det er langt fra en fullverdig pc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mac har 5 års garanti her i norge. Så at du ikke bare sender den inn på nærmest sted dem fikser macbook maskiner så får du alt fikset uten og betale en krone.

Det har jeg gjort.. fikk nesten alt nytt.



Anonymous poster hash: f9c25...36b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at den dør uten ekstern strøm tyder på at batteriet er dødt, dette får du nok ikke fikset. Batteriet har kun 6mnd garanti. Hvis det er en unibody i aluminium kan mousepadproblemet komme av at selve chassis er bulket. Dette kan du forsiktig bøye tilbake.

Om den har gått mange ganger i bakken, vil nok verkstedet ikke la dette gå på garantien. Selvom det ikke er den direkte grunnen til feilen.

Du kan prøve bruktmarkedet, det er alltid mulig å prute litt på finn. High end datamaskiner er dyrt,



Anonymous poster hash: 46256...70a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...