Gå til innhold

Voldtatt av kjæreste


Gjest naturell89

Anbefalte innlegg

Gjest naturell89

Hei. Jeg er en 25 år jente som ble voldtatt av min daværende kjæreste når jeg var 21 år . Jeg har egentlig ikke hatt noen skikkelig reaksjon på dette før nå. Kan fortelle litt om hvordan jeg har vært siden det skjedde. 

 

Når jeg var 20 fikk jeg meg en kjæreste som virket å være verdens snilleste og gjorde alt for meg. Vi hadde vel vært sammen i ett halvt år når han begynte å  fysisk og psykisk voldelig. Så en dag etter byn slo han meg og slepte meg inn i sengen, og så voldtok han meg.

 

Noen uker etter ble jeg sendt på akutten for selvmordsforsøk. Da fikk jeg fortalt hva som var skjedd og fikk oppfølging med psykolog og legeteam. Men var der bare en gang for følte meg dum og ville ikke snakke om det. Etter dette har jeg egentlig "glemt det vekk" og har ikke ville snakket om det.

 

 

Flyttet kort tid vekk fra Norge og har vært av og på med å bo hjemme i Norge. Nå er jeg flyttet til Norge for godt og merker at jeg begynner å reagere på forskjellige ting.

Med en gang noen tuller med voldtekt eller bare sier ordet merker jeg blir helt stiv og får ikke til å si noe. Jeg er redd for å gå hjem alene om natten selv om jeg bor 5 min fra byen. Det jeg aldri vært før nå det siste halve året. Er veldig følsom på ting å griner veldig lett når jeg er alene. Klarer å holde meg sammen når jeg er med folk.

 

Jeg jobber  i en jobb der jeg er den eneste jenten og gutter kommer å gir meg komplimenter noe jeg hadde blitt takknemlig for før, men nå blir jeg bare kvalm og synes det er ubehagelig. Guttene kan komme å gi en klem å spørre om det går bra med meg for å være snill, men jeg har mest lyst å skyve de fra meg. Føler jeg ikke kommer til å komme nær noen igjen for jeg stenger alle som kommer innpå meg helt ute. Og jeg sliter veldig med søvnen og det har jeg vel gjort i ett halvt år nå. Våkner av de ekleste marerittene og er helt gjennom svett når jeg våkner.

 

Er det virkelig noen som reagerer så seint på vold og voldtekt? Og er det noen som har kommet igjennom dette utenom å måtte snakke med folk om dette?

Har virkelig ikke lyst å åpne meg for en psykolog eller familiemedlem for det virker som de som vet det i familien har tatt det hardere enn meg.

 

Klem Naturell89:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som du er blitt utbrent av å bære på dette her. Jeg ville tatt opp igjen kontakt med lege og pyskolog. Jeg har en venninne som er utbrent. Hun har alle de tegnene du beskriver ovenfor. Det høres forferdelig slitsomt ut og du går vel konstant med vondt i magen og press på å holde maska 24/7. Hvis folk bare ville slå ann en prat, kunne hun begynne å grine og ha det vondt inni seg.

Men husk: Det hjelper IKKE å bekymre seg!! for det som kanskje kan skje, Skjer det, så vil det skje enten du bekymrer deg eller ikke. Og mest sannsynlig så skjer det ikke. Den eneste som kan forandre på tankegangen og følelsene dine er deg! Du trenger bare hjelp fra profesjonell som kan vise riktig vei. Ønsker deg et godt liv fremover:)

Anonymous poster hash: 0427b...55e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du er blitt utbrent av å bære på dette her. Jeg ville tatt opp igjen kontakt med lege og pyskolog. Jeg har en venninne som er utbrent. Hun har alle de tegnene du beskriver ovenfor. Det høres forferdelig slitsomt ut og du går vel konstant med vondt i magen og press på å holde maska 24/7. Hvis folk bare ville slå ann en prat, kunne hun begynne å grine og ha det vondt inni seg.

Men husk: Det hjelper IKKE å bekymre seg!! for det som kanskje kan skje, Skjer det, så vil det skje enten du bekymrer deg eller ikke. Og mest sannsynlig så skjer det ikke. Den eneste som kan forandre på tankegangen og følelsene dine er deg! Du trenger bare hjelp fra profesjonell som kan vise riktig vei. Ønsker deg et godt liv fremover:)

Anonymous poster hash: 0427b...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke blitt voldtatt men har andre ting som jeg bærer på og ikke vil snakke om.

En gang var jeg innom en fagperson (sosionom) for å prate om barnet mitt i forbindelse med noe som skjedde på skolen og opplevde at det var veldig delig å prate med et voksent og fornuftig menneske som ikke kjente meg eller som hadde forhåndsintatte meninger om meg. Jeg sa mer til henne en hva jeg hadde tenkt og på veien hjem gikk jeg og angret på at jeg hadde sagt så mye.

Men nå, et år etter så føler jeg det ikke slik lenger. Det var godt å sette ord på ting, og jeg vet at dette ikke kommer tilbake på meg da hun for det første har taushetsplikt, for det andre har hørt veldig mye andre historier, og for det tredje faktisk er utdannet til å høre på oss og hjelpe oss.

Jeg er fremdeles den samme personen som ikke liker å prate om ting, men det er godt å vite at det finnes proffe og hyggelige mennesker som jeg kan prate med om jeg virkelig MÅ.

Jeg forteller deg dette for at jeg håper det kan gjøre deg mindre negativ til å ta kontakt med fagpersonell. De er der for å hjelpe. Selvfølgelig må du finne den personen som du føler deg trygg med, men ikke unngå å ta kontakt med noen som både kan og vil prate med deg.

Anonymous poster hash: 90c9d...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere ikke sex fra før av da siden dere var kjærester? 

 

Det er ikke relevant.

Anonymous poster hash: 43ebc...0d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde dere ikke sex fra før av da siden dere var kjærester? 

 

Hvorfor i all verden mener du at det var et relevant spørsmål eller til hjelp for TS? 

Anonymous poster hash: a0432...0d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor i all verden mener du at det var et relevant spørsmål eller til hjelp for TS? 

Anonymous poster hash: a0432...0d6

 

Jeg bare lurte, slapp av. Har bare aldri hørt om noen som har blitt voldtatt av en kjæreste før. Ekser og venner har jeg hørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurte, slapp av. Har bare aldri hørt om noen som har blitt voldtatt av en kjæreste før. Ekser og venner har jeg hørt. 

 

Det er ikke uvanlig å bli voldtatt av kjærester, men de fleste sier lite om det fordi de bagatelliserer det.

 

Voldtekt er ikke sex, voldtekt er en maktdemonstrasjon.

Anonymous poster hash: a0432...0d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ikke uvanlig å bli voldtatt av kjærester, men de fleste sier lite om det fordi de bagatelliserer det.

 

Voldtekt er ikke sex, voldtekt er en maktdemonstrasjon.

Anonymous poster hash: a0432...0d6

 

Ok, men de som gjør det kan ikke elske dama si så mye akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men de som gjør det kan ikke elske dama si så mye akkurat. 

er VELDIG vanlig å bli voldtatt av kjæreste. Selv så mener jeg ikke at overgriperen ikke elsker henne, men det ligger mer bak. psykiske problemer, rusproblemer, trenger å føle seg mektig, osv.. tror fint at han kan elske henne selv om han har voldtatt henne.

 

for å svare på spørsmålet, så tok det meg ganske lang tid før jeg skikkelig reagerte på voldtektene mine. mange som har opplevd forskjellige ting i barndommen, og ikke reagert skikkelig før de har blitt voksne. 

kanskje du har ptsd? Synes virkelig du må prate med en profesjonell om dette ts. kjenner meg godt igjen. 

håper du får det bedre  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurte, slapp av. Har bare aldri hørt om noen som har blitt voldtatt av en kjæreste før. Ekser og venner har jeg hørt. 

 

Det er mange som opplever å bli voldtatt av kjæresten. Noen ganger kan det være en isolert hendelse, andre ganger kan det forekomme flere ganger i løpet av forholdet. Mange opplever å bli voldtatt av kjæreste/samboer/ektemann i kombinasjon med vold i hverdagen.

Anonymous poster hash: 3dd73...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...