Gå til innhold

Finnes det ulykkesfugler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller er det kun i Donald Duck at det eksisterer? Fetter anton vinner alltid, Donald taper uansett hva han gjør. Ligger det noe i det?

Jeg vet om en mann som har vært i motorsykkelukykke, falt i en elv et par ganger og holdt på å drukne, holdt på å bli drept av kjæledyret sitt ved uhell noen ganger (kuer), fått ting på flere hundre kg rett i hodet ved uhell, og så videre.

Anonymous poster hash: 19e94...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror faktisk det. Min far var en slik. Jeg selv har arvet evnen.... Det er ikke slik at det går på livet løs i ren tegneseriestil, men at fly og tog og buss er forsinket, maskiner (særlig snøfreser og gressklipper) havarerer, biler får sammenbrudd pga de rareste ting og allverdens andre fortredeligheter inntreffer til stadighet så oppleves det slik.

Alle har selvsagt uheldige øyeblikk, men jeg tror nesten jeg kan telle de flyreisene jeg har vært på der jeg faktisk er kommet frem til noenlunde riktig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror i hvert fall om ikke annet at negativitet (bevisst eller ubevisst) vil tiltrekke seg negativitet :)
Jeg vet at jeg har hatt dager hvor jeg våkner og er kvalm, irritert fordi jeg har sovet lite for eksempel. Da kræsjer jeg gjerne foten i terskelen eller tråkker på en ledning e.l. Da går det ofte slag i slag med at bussen er forsinka (dog er den nesten alltid det her jeg bor) jeg klarer ikke sminke meg "riktig" uansett hva jeg gjør, tiden går alt for fort på morgenen osv osv. Men jeg har blitt flinkere til å snu det selv nå og det gjør jo i det minste noe med min opplevelse av det.

-For opplevelse har jo også mye å si. Jeg har for eksempel litt liten plass på kjøkkenet så deiser av og til borti noe som detter ned og enten knuser eller lager søl på en annen måte. På dager hvor morgenen har startet helt feil så er det jo nesten så jeg vil grine når jeg velter noe. Da føles det som om det var ting nr 80 som jeg veltet den morgenen og dette griset kommer til å ta en evighet å vaske vekk. Mens hvis det er på en dag som har startet som vanlig så er det mye lettere å bare trekke på skuldrene og si jaja, da får jeg jo vasket gulvet også :)



Anonymous poster hash: 59190...032
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen, noen opplever jo mye mere dårlige ting her i livet enn andre. Noen har det tungt fordi bestevennen flyttet vekk da de gikk på barneskolen og kjæresten ble interessert i en annen på ungdomsskolen. Mens andre blir født inn i foreldrenes destruktive og voldelige forhold, misbrukt seksuelt av far og slått av de begge. Bli utfryst på skolen og til tider også mobbet. Være unormalt lav (som barn) og nesten bare veie halvparten av det de andre på samme alder veide. I tillegg har man fra naturens side veldig stort og grovt hår. Tuberøse bryster og en synlig skjevhet i rygg som viser seg i hoftestilling. I tillegg disponert for en rekke psykiske lidelser. Ble narkoman og fortsatte gjennom det livet å bli misbrukt. Kastet på gata, rotet meg bare bort i menn som var slemme. Prøvde en rekke ganger å ta livet mitt, men ble alltid reddet og bragt tilbake.

Jeg tenker jo selv at jeg ble født inn i en meget uheldig situasjon, ja. Men etter at jeg ble ungdom så var resten opp til meg. Jeg visste ikke hvordan jeg kunne takle det jeg strevde med og tydde til rus, men det kunne blitt annerledes. I og med at livet mitt ble reddet veldig mange (for å si det mildt) ganger så må det jo ha vært noe hell inn i bildet også? Der og da ønsket jeg jo å dø, så jeg så på det som en del av uhellet mitt.

Men det er jo lett å bli paranoid også og ikke minst å se på livet sitt som verre/bedre enn hva det egentlig er. Noen ganger skjer det uhell, men man tenker ikke over det og glemmer det. Andre ganger så går det inn på en og man husker det tydelig, kanskje det til og med er det man husker best fra en uke. Nå som jeg har snudd om på alt og egentlig har det bra så opplever jeg jo fortsatt ofte ganske uheldige ting som mange slipper. Men mange har det nok også som meg, med en vanskelig familie osv. Jeg har en datter og hun virker til å være helt motsatt av meg! Så dette er egentlig ganske spennende. Så over her at én skrev at hun hadde "arvet" det fra faren sin, det er jo interessant.



Anonymous poster hash: 59190...032
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...