Gå til innhold

Tips for å komme over sorgen over å ha blitt dumpet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble dumpet av en jeg har vært sammen med i ett år. Sliter veldig med det. Og håper på tips for at jeg kan klare å takle sorgen bedre. 

 

Vi var fortsatt venner etter bruddet, men nå sier han at han er sur på meg, og at han klarer ikke å være venner med meg, men han vil tenke seg om. Og at vi kan prate om det om noen dager. 

 

Vi er fortsatt venner på facebook, men nå kjenner jeg behov for å verne meg selv fra å tenke negative følelser om meg selv. Altså det går på selvtilliten min. Tapet av selvbildet. Dermed så leser jeg ikke nyhetsoppdateringer, jeg leser ikke på facebookveggen hans, og jeg unngår alt som kan trykke ned meg selv. 

Jeg har fortsatt ikke slettet han av facebook, for jeg håper på at vi kan finne tonen som venner igjen. 

 

Er det riktig å unngå å se inn i livet hans på facebook for å verne meg selv? Hva synes dere er riktig for å bearbeide sorgen? 

 

Ja, for meg er det en lettelse å slippe å fundere over facebookveggen hans. Det ville være vondt å se han flørte med andre, eller være glad i denne situasjonen. Jeg er jo veldig sårbar. 

 



Anonymous poster hash: a0bf7...936
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nettopp blitt dumpet selv, og det letteste for meg er å overse det han legger ut. Tenke at jeg har det mye bedre uten han og at jeg bare må ta tiden til hjelp for at det skal bli bedre! Du kan jo eventuelt gjøre sånn at du ikke får sett oppdateringene hans på facebook?

Jeg har fortsatt ikke slettet eksen min fra sosiale medier, men motstår bare fristelsen fra å sende han noe ved å tenke på alt det negative som har skjedd de siste mnd, og det hjelper faktisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ble dumpet av en jeg har vært sammen med i ett år. Sliter veldig med det. Og håper på tips for at jeg kan klare å takle sorgen bedre. 

 

Vi var fortsatt venner etter bruddet, men nå sier han at han er sur på meg, og at han klarer ikke å være venner med meg, men han vil tenke seg om. Og at vi kan prate om det om noen dager. 

 

Vi er fortsatt venner på facebook, men nå kjenner jeg behov for å verne meg selv fra å tenke negative følelser om meg selv. Altså det går på selvtilliten min. Tapet av selvbildet. Dermed så leser jeg ikke nyhetsoppdateringer, jeg leser ikke på facebookveggen hans, og jeg unngår alt som kan trykke ned meg selv. 

Jeg har fortsatt ikke slettet han av facebook, for jeg håper på at vi kan finne tonen som venner igjen. 

 

Er det riktig å unngå å se inn i livet hans på facebook for å verne meg selv? Hva synes dere er riktig for å bearbeide sorgen? 

 

Ja, for meg er det en lettelse å slippe å fundere over facebookveggen hans. Det ville være vondt å se han flørte med andre, eller være glad i denne situasjonen. Jeg er jo veldig sårbar. 

 

Anonymous poster hash: a0bf7...936

 

Det er riktig av deg å la være å se inn i livet hans på FB og verne om deg selv. Helst slett han

Gjør hyggelige ting med venner og andre ting du liker å gjøre. Ikke lurt å fortsette å være venner med han. Legg han bak deg, og ha null kontakt med han

Anonymous poster hash: 19fae...719

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er riktig av deg å la være å se inn i livet hans på FB og verne om deg selv. Helst slett han

Gjør hyggelige ting med venner og andre ting du liker å gjøre. Ikke lurt å fortsette å være venner med han. Legg han bak deg, og ha null kontakt med han

Anonymous poster hash: 19fae...719

 

Sletter du han, risikerer du å virke bitter og en smule umoden... Tror det er en dårlig ide å stenge han helt ute, særlig hvis dere omgås samme omgangskrets.

 

Lykke til, ts, vet hvordan og hvor vondt det er! <3

Anonymous poster hash: 72711...71c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke slettet han av facebook, for jeg håper på at vi kan finne tonen som venner igjen. 

 

Anonymous poster hash: a0bf7...936

 

Dette er ikke lurt.

Anonymous poster hash: 19fae...719

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ble dumpet av en jeg har vært sammen med i ett år. Sliter veldig med det. Og håper på tips for at jeg kan klare å takle sorgen bedre. 

 

Vi var fortsatt venner etter bruddet, men nå sier han at han er sur på meg, og at han klarer ikke å være venner med meg, men han vil tenke seg om. Og at vi kan prate om det om noen dager. 

 

Vi er fortsatt venner på facebook, men nå kjenner jeg behov for å verne meg selv fra å tenke negative følelser om meg selv. Altså det går på selvtilliten min. Tapet av selvbildet. Dermed så leser jeg ikke nyhetsoppdateringer, jeg leser ikke på facebookveggen hans, og jeg unngår alt som kan trykke ned meg selv. 

Jeg har fortsatt ikke slettet han av facebook, for jeg håper på at vi kan finne tonen som venner igjen. 

 

Er det riktig å unngå å se inn i livet hans på facebook for å verne meg selv? Hva synes dere er riktig for å bearbeide sorgen? 

 

Ja, for meg er det en lettelse å slippe å fundere over facebookveggen hans. Det ville være vondt å se han flørte med andre, eller være glad i denne situasjonen. Jeg er jo veldig sårbar. 

 

Anonymous poster hash: a0bf7...936

 

http://www.ung.no/forelskelse/1964_Kj%C3%A6rlighetssorg.html

 

Anonymous poster hash: 19fae...719

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slett deg fra ALT av sosiale medier i alle fall. I nødstilfelle deaktiver Facebook profilen og ikke bruk den på LANG tid.

 

Det FUNGERER



Anonymous poster hash: afa37...d7d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sletter du han, risikerer du å virke bitter og en smule umoden... Tror det er en dårlig ide å stenge han helt ute, særlig hvis dere omgås samme omgangskrets.

 

Lykke til, ts, vet hvordan og hvor vondt det er! <3

Anonymous poster hash: 72711...71c

 

Jeg synes ikke at det er viktig å bekymre seg for hva andre kanskje vil tenke, i dette tilfelle.

Anonymous poster hash: 19fae...719

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Slett deg fra ALT av sosiale medier i alle fall. I nødstilfelle deaktiver Facebook profilen og ikke bruk den på LANG tid.

 

Det FUNGERER

Anonymous poster hash: afa37...d7d

 

Klokt råd! :)

Anonymous poster hash: 19fae...719

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman

Unfollow og skjule han på chat funker bra hvis du ikke ønsker å se han, men fortsatt vil ha han som facebook-venn. Han vil fortsatt ha mulighet til å kontakte deg på chat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unfollow og skjule han på chat funker bra hvis du ikke ønsker å se han, men fortsatt vil ha han som facebook-venn. Han vil fortsatt ha mulighet til å kontakte deg på chat.

ja for i starten fulgte jeg med på fben hans hele tiden. Jeg ble rett og slett gal av det. Og fikk for mye innblikk i alt han foretok seg så dermed har jeg valgt å trykke: ikke følg. Har latt han ligge på vennelisten inntil vi har fått pratet ut mer om dette. Han vil prate mer sier han. Men jeg er sårbar og vil ikke vite noe om hva som skjer i hans liv nå. Jeg tenker på å ha han som venn men det er sikkert vanskelig for før eller siden så kan jo det dø ut og da vil det bli leit og.

Anonymous poster hash: a0bf7...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett deg fra ALT av sosiale medier i alle fall. I nødstilfelle deaktiver Facebook profilen og ikke bruk den på LANG tid.

Det FUNGERER

Anonymous poster hash: afa37...d7d

enig i denne og. Samtidig så tror jeg det er lurt å forsøke å unngå han. Ikke oppholde seg på plasser han vandrer for å si det sånn. Jeg tenker allikevel på å prate ut med han og høre hva han har å si og hvilke tanker og følelser han sitter inne med. Jeg vil jo gjerne ha han som en venn for livet men vennskap kan dø ut og da får jeg sorg over det og.... komplisert. Men nå har jeg gjort noe klokt. Jeg følger han ikke på fb :) Føler meg mye bedre med det :)

Anonymous poster hash: a0bf7...936

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...