Gå til innhold

Mistet nært familiemedlem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjærsten min mistet ett nært familiemedlem i fjord sommer. Han har ikke grått en eneste gang og vil ikke snakke om det, men jeg kan tydelig se at det plager han i hverdagen. hva bør jeg gjøre for å støtte?



Anonymous poster hash: 8ff96...9f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør bare være der for han.det er ikke alle som gråter eller viser tristhet. Sinne er også en form for tristhet. På hvilken måte plager dette han syns du? I en slik situasjon trenger han tid, omsorg og pleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det går over tid, slik som jeg tror du forsøker fortelle oss, uten at din varme alene fungerer, så kan du forsøke få han i tale om dette. Eller be han snakke med noen, få et perspektiv og lære litt mer håndgripelig håndtering.

Trist om han skal gå omkring slik, ikke bare for sin egen skyld, men også du blir påvirket av dette, bekymrer deg, og blir fortvilet over ikke kunne hjelpe. 

Det siste kan du fortelle han, og si du trenger prate litt. Sånn kan du/dere få snakket om dette.

Så kan dere gå videre der i fra.

 

Kanskje han sitter med skyldfølelse, en vanlig ting hos de som er igjen. Kan være alt fra, at han ikke fikk hjulpet, vært der for den som døde, eller ting han ville sagt og gjort. Sånt kan spise en opp, og er lurt å få tatt tak i.

Håper det løser seg, Ts:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...