Gå til innhold

Jeg skal dø - sånn er det bare.


Mementovivi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjære deg. Dette gjorde inntrykk på meg og takk for at du lot meg få et lite blikk inn i den virkeligheten du lever i. Det gjør meg oppmerksom på at jeg har så uendelig mye å sette pris på, og det er så mye som ikke er viktig. Vi mennesker trenger å dvele ved det faktum at det er så mye som ikke er selvfølgelig i livene våre.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et fint innlegg du har skrevet, det gjorde inntrykk på meg. Klem til deg.



Anonymous poster hash: 7aa7b...991
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje litt grotesk av meg. Men når du dør, er det også et nytt kapittel å se frem til. Ja, det er kjempetrist å skilles fysisk fra de man er glad i på kloden. Men det lille fysiske livet man lever er så uendelig kort og lite sammenlignet med det som kommer senere. Du kommer til å gå inn i åndelig dimensjon som er fylt av med så mye lys og varme at du vil ikke savne det du etterlot her.



Anonymous poster hash: 91feb...dc9
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

Blir trist når jeg leser slike innlegg. Fint skrevet, men dog ser man virkeligheten. Av og til er livet så urettferdig. Ubegripelig hvor urettferdig det kan være. Har man det bra, bør man virkelig sette pris på det. Kan være fint å få en liten påminnelse på hvor sårbart ett menneskeliv er, og dets utilstrekkelighet. Man må lære seg å sette pris på det man har, og få opp øynene for det som virkelig betyr noe her i livet. Håper at du får en fin tid nå, og takk for at du delte din historie med oss. Tenker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Takk, ts. Dette innlegget skal jeg hente frem på "sutredagene" mine.

Vondt å lese, vakkert skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir trist når jeg leser slike innlegg. Fint skrevet, men dog ser man virkeligheten. Av og til er livet så urettferdig. Ubegripelig hvor urettferdig det kan være. Har man det bra, bør man virkelig sette pris på det. Kan være fint å få en liten påminnelse på hvor sårbart ett menneskeliv er, og dets utilstrekkelighet. Man må lære seg å sette pris på det man har, og få opp øynene for det som virkelig betyr noe her i livet. Håper at du får en fin tid nå, og takk for at du delte din historie med oss. Tenker på deg.

Signerer denne. Sårbarheten i oss kommer til syne når vi møter utfordringer som ikke kan puttes i "svart- hvitt" boksene. Da utfordres vi på mye. TS har blitt utfordret på det som mange av oss ikke orker å forholde oss til: det å skulle dø, det å skulle dø fra egne barn, fra kjæreste osv.

I fjor fikk jeg en brystkreftdiagnose. Det har vært et tøft år med krevende behandlinger. Min sårbarhet er stor. Jeg har reflektert mye over livet mitt. Det har gitt meg mange påminnelser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, ord blir fattige, men sender en god klem og takk for et sterkt og tankevekkende innlegg. Håper du får en fin tid med dine kjære framover, og at dere møtes igjen i en annen verden når dette livet tar slutt <3.



Anonymous poster hash: bcc94...4b7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

At det er mulig å skrive krenkende innlegg i en tråd som dette :(

Til deg TS: :klem:

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

Signerer denne. Sårbarheten i oss kommer til syne når vi møter utfordringer som ikke kan puttes i "svart- hvitt" boksene. Da utfordres vi på mye. TS har blitt utfordret på det som mange av oss ikke orker å forholde oss til: det å skulle dø, det å skulle dø fra egne barn, fra kjæreste osv.

I fjor fikk jeg en brystkreftdiagnose. Det har vært et tøft år med krevende behandlinger. Min sårbarhet er stor. Jeg har reflektert mye over livet mitt. Det har gitt meg mange påminnelser.

En plutselig forandring i tilværelsen kan være kjempevanskelig å takle. Når ting stritter imot, kommer etter hvert de ømfintlige sidene ved oss til syne. Mange vegrer for å tenke på slike ting som TS her har gjennomgått, da det kan føles veldig tungt og belastende.

Håper virkelig at det går bra med deg etter at du fikk diagnosen. Det er aldri lett å få en slik beskjed slengt i trynet. Da er det akkurat som man får hele verden midt i fleisen. Som lyn fra klar himmel. Forstår godt at du har hatt ditt å tenke på i en slik tid. Man får mye å tenke på i slike perioder. Vil sende deg en varm klem over nettet her, og ønsker deg alt godt fremover.

Jeg har også filosofert mye. Har hatt mange dype tanker i perioder, da jeg har opplevd en del motgang av forskjellig slag. Har hatt en del tunge stunder. Mange ganger har jeg undret og reflektert over det som har skjedd i livet mitt, og fått meg noen tankevekkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette var tankevekkende, vondt, vakkert og sårt på samme tid.

Takk for at du delte. :hug:

Legger ved et vakkert sitat av Washington Irving:

“There is a sacredness in tears. They are not the mark of weakness, but of power. They speak more eloquently than ten thousand tongues. They are messengers of overwhelming grief...and unspeakable love.”

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...