Gå til innhold

Hills prøvedagbok.


Hills

Anbefalte innlegg

Jeg er 100 % student jeg! :) og jobber 15% på helg :) hihi :)

Så spennende med ny jobb! :) er det på en akuttpost eller lignende eller er det i kommunen du har fått deg jobb? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 100 % student jeg! :) og jobber 15% på helg :) hihi :)

Så spennende med ny jobb! :) er det på en akuttpost eller lignende eller er det i kommunen du har fått deg jobb? :)

Det er faktisk i en bolig, med brukere som krever mye av personalet.

Blir spennende :))

-----------------

Ååååh, sitter her å ser litt på babyklær... fant en side som jeg drømmer meg HELT bort i.... http://www.epleskrinet.no/#

Noen av dere som har tittet på den siden?

Så utrooolig mye fint....

Tror jeg er gal nok til å bestille ettpar ting like etter en eventuell positiv test... hehe.

Har tilogmed helt klart for meg hvordan barnerommet skal se ut, hvilken seng vi vil ha, møbler på barnerommet....

Ja tilogmed jentenavn har vi bestemt :O

haha, galskapen lenge leve sier jeg bare!

Endret av Hills
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk i en bolig, med brukere som krever mye av personalet.

Blir spennende :))

-----------------

Ååååh, sitter her å ser litt på babyklær... fant en side som jeg drømmer meg HELT bort i.... http://www.epleskrinet.no/#

Noen av dere som har tittet på den siden?

Så utrooolig mye fint....

Tror jeg er gal nok til å bestille ettpar ting like etter en eventuell positiv test... hehe.

Har tilogmed helt klart for meg hvordan barnerommet skal se ut, hvilken seng vi vil ha, møbler på barnerommet....

Ja tilogmed jentenavn har vi bestemt :O

haha, galskapen lenge leve sier jeg bare!

Hihi :) litt gal må man jo få lov til å være :) jeg hadde også bestemt jentenavn før jeg gikk med jentungen, meeen det ble ikke det, ikke noen av de jeg på forhånd hadde tenkt :) det passet ikke til'a :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk i en bolig, med brukere som krever mye av personalet.

Blir spennende :))

-----------------

Ååååh, sitter her å ser litt på babyklær... fant en side som jeg drømmer meg HELT bort i.... http://www.epleskrinet.no/#

Noen av dere som har tittet på den siden?

Så utrooolig mye fint....

Tror jeg er gal nok til å bestille ettpar ting like etter en eventuell positiv test... hehe.

Har tilogmed helt klart for meg hvordan barnerommet skal se ut, hvilken seng vi vil ha, møbler på barnerommet....

Ja tilogmed jentenavn har vi bestemt :O

haha, galskapen lenge leve sier jeg bare!

Har du oppdaget babyverden på ebay enda ?? haha DET er farlig det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha det er godt dere er enige :))

Nå har jeg laget meg nyyydelige kyllingburgere (hjemmelaget)

Måtte prøvesmake den ene, og den var faktisk farlig god!

Gleder meg til mannen straks er hjemme slik at vi kan kose oss :D

Hva har dere hatt på middagsplanen i dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha det er godt dere er enige :))

Nå har jeg laget meg nyyydelige kyllingburgere (hjemmelaget)

Måtte prøvesmake den ene, og den var faktisk farlig god!

Gleder meg til mannen straks er hjemme slik at vi kan kose oss :D

Hva har dere hatt på middagsplanen i dag? :)

I dag hadde vi fisk og poteter til middag :D jeg for min del kan ikke få noe bedre en laks :D så jeg var veldig fornøyd :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha det er godt dere er enige :))

Nå har jeg laget meg nyyydelige kyllingburgere (hjemmelaget)

Måtte prøvesmake den ene, og den var faktisk farlig god!

Gleder meg til mannen straks er hjemme slik at vi kan kose oss :D

Hva har dere hatt på middagsplanen i dag? :)

Vi spiste risengrynsgrøt til middag, men jeg som liksom skulle synde med litt popcorn endte med å ta frem tacokrydderposenda sulten tok overhånd og lagde det i stedet! å fy! nå er jeg mett nå! og nå angrer jeg kan du tro! Kyllingburgere hørtes deilig ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fast jobb, så spennende! Psykiatrien er jo veldig omfattende og utfordrende, det blir nok en spennende hverdag på jobb fremover tenker jeg. En jobb man trives i veier nok opp for lengre reisevei. Vi jobber begge 100 %, og kommer nok til å fortsette med det når vi får barn også tror jeg. Kanskje jeg går ned til 80 % etter hvert, får se hva det blir til :) Skulle ønske muligheten for at jeg jobbet litt mindre var tilstede, med tanke på barn, hunder, hus, hjem osv., men får bare gjøre det beste ut av det.

Barneklær er bare så herlig å se på, måtte virkelig ta meg hardt i nakken mens jeg var ute og shoppet sammen med ei venninne og hun skulle handle til sin lille sønn. Kommer nok til å ta litt vel av når jeg endelig får handle til min egen!

Bra vi er flere som har navn klare! Har alternativer til både jente og gutt, så blir spennende å se hva vi ender på til slutt :) Når skal du teste? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fast jobb, så spennende! Psykiatrien er jo veldig omfattende og utfordrende, det blir nok en spennende hverdag på jobb fremover tenker jeg. En jobb man trives i veier nok opp for lengre reisevei. Vi jobber begge 100 %, og kommer nok til å fortsette med det når vi får barn også tror jeg. Kanskje jeg går ned til 80 % etter hvert, får se hva det blir til :) Skulle ønske muligheten for at jeg jobbet litt mindre var tilstede, med tanke på barn, hunder, hus, hjem osv., men får bare gjøre det beste ut av det.

Barneklær er bare så herlig å se på, måtte virkelig ta meg hardt i nakken mens jeg var ute og shoppet sammen med ei venninne og hun skulle handle til sin lille sønn. Kommer nok til å ta litt vel av når jeg endelig får handle til min egen!

Bra vi er flere som har navn klare! Har alternativer til både jente og gutt, så blir spennende å se hva vi ender på til slutt :) Når skal du teste? ;)

Ja jeg kan jo ikke si annet enn at jeg gleder meg veldig til å begynne.

Skal bli fint med ett helt nytt arbeidsmiljø og helt nye utfordringer ;)

Tror man har veldig godt av det.

Jeg skal teste på Lørdag, om ikke TR kommer før det.

IKM Torsdag eller Fredag.

Torsdag er det 14 dager siden EL, men sist kom TR på dag 15, så jeg venter derfor til Lørdag om ingenting skjer. :)

----------------------------------

I dag har det vel vært den mest hektiske dagen på jobb på 1 år. Jeg har ikke opplevd maken!

Tror nesten ikke dere hadde trodd meg om jeg fortalte alt. :fnise:

Noro Virus er vel ett lite hint til galskapen. hehe.

I dag var jeg så slten i hode etter jobb,stall og hundetrening at jeg rett å slett sovnet på sofaen!

sovet i over 1 time, så håper jeg får sove til natten igjen. :)

Min kjære reiser på ett stort møte fra fredag til lørdag, så jeg håper inderlig ikke TR dukker opp.

Tenk det, hjemme alene og med tanten på besøk :fnise:

Hvordan står det til med dere da damer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kan jo ikke si annet enn at jeg gleder meg veldig til å begynne.

Skal bli fint med ett helt nytt arbeidsmiljø og helt nye utfordringer ;)

Tror man har veldig godt av det.

Jeg skal teste på Lørdag, om ikke TR kommer før det.

IKM Torsdag eller Fredag.

Torsdag er det 14 dager siden EL, men sist kom TR på dag 15, så jeg venter derfor til Lørdag om ingenting skjer. :)

----------------------------------

I dag har det vel vært den mest hektiske dagen på jobb på 1 år. Jeg har ikke opplevd maken!

Tror nesten ikke dere hadde trodd meg om jeg fortalte alt. :fnise:

Noro Virus er vel ett lite hint til galskapen. hehe.

I dag var jeg så slten i hode etter jobb,stall og hundetrening at jeg rett å slett sovnet på sofaen!

sovet i over 1 time, så håper jeg får sove til natten igjen. :)

Min kjære reiser på ett stort møte fra fredag til lørdag, så jeg håper inderlig ikke TR dukker opp.

Tenk det, hjemme alene og med tanten på besøk :fnise:

Hvordan står det til med dere da damer? :)

Uff, det noroviruset er ikke greit.

Får håpe tr ikke kommer og du kan gi han en stoor overraskelse når han kommer hjem :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noro virus: :kvalm: (hadde vært mye morsommere om det også hadde kommet ut bakenden på denne figuren også)

Krysser fingrene for at TR holder seg unna! :):kosteskaft::pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kunne trodd deg! Kjenner veldig godt til hektiske dager, spesielt når det er noro virus på gang! ;)

Håper den teite tanta holder seg langt vekke, blir spennende mot helga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld damer :)

Hvordan står det til med dere?

Har uken vært god så langt? :biggrin:

Her har det vært hektiske dager på jobb, og i dag har formen min vært rellativt dårlig.

Krysser fingrene for at jeg ikke brygger på noe tull!

I morgen er jeg 14 DPO, Men siden tanten kom på dag 15 sist, så tester jeg ikke før Fredag:)

Kjenner jeg forbereder meg alt hva jeg bare kan på at tanten dukker opp, så slipper jeg å bli så skuffet.

I morgen kveld har jeg store planer om en løpetur sammen med mannen og hundene, så jeg håper formen min snur ganske fort :)

Jeg skal holde dere oppdatert på testingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uæææ så spennende med testing! Håper virkelig jeg snart ser mange smilefjes og JAAAAAAAAA!!! skrevet her inne :D Tror jeg har nok spenning i meg for alle som skriver på dette forumet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei :( åå så kjedelig. Kanskje det bare var for tidlig å teste? Sender deg en stooor :klem: ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen tante som har kommet enda, men jeg vil tro den er på vei.

Om den mot ALL formodning ikke har kommet til over helgen så får jeg ta en ny test.

Jeg prøver å jobbe litt med meg selv iforhold til hvordan jeg skal se på hele denne situasjonen.

Jeg har nok stresset VELDIG mentalt, med tanke på at mine 2 beste venninder venter sine første barn nå, og to av mine nære venninder nettopp ble gravide.

Jeg er den eneste av alle mine venner som enda ikke har barn, og det har nok satt seg mer psykisk enn jeg har villet inndrømme.

Jeg må prøve å sette pris på det jeg har, i form av fantastiske svigerforeldre, venner som stiller opp i tykt og tynt, en samboer som er helt ubeskrivelig, og ikke minst alle dyrene våre!

Vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten dem.

I morgen blir det en god treningsøkt på hele gjengen vet jeg, så planlegger jeg og samboer og mulig reise bort på hyttetur en helg så fort vi har tid å mulighet.

For min egen del så skal jeg bestille time til gynekolog i morgen, så jeg får sjekket opp litt og kan være sikker på at denne kroppen fungerer som den skal.

Da er det enda en ting å senke skuldrene for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fillern å! negativ test!? men det er som de sier :) håpet er ikke ute før tanta dukker opp :):hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanskelig å ikke bli påvirket av alle rundt en som blir gravide, man vil jo så gjerne være en av dem, samtidig som man ikke har lyst til å fortelle alle at man prøver heller. Kos deg i massevis med de flotte menneskene du har rundt deg, og ikke minst dyrene! De skjønner så mye mer enn hva vi gir dem "kredit" for. Høres koselig ut med hyttetur, godt å komme seg bort og bare nyte! :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare skrible ned litt tanker her i nattetimene, tankene svirrer,øynene svir og kroppen vil ikke helt falle til ro i natt.

Jeg tenker på dette med prøvingen.

Vi har jo ikke prøvd i mer enn 5 mnd på dette med å bli gravid, men alikevel kjenner jeg på en indre uro som jeg aldri før har kjent.

Ikke bare er hodet og tankene på ville veier, men kroppen kommer med høylytte protester den også.

Jeg har vært gjennom mye i mitt liv, ja kanskje mer enn hva de aller fleste opplever på ett helt liv.

Alikevel har jeg valgt og reise meg,kjempe videre,og bestandig ha den gode mestringsfølelsen, følelsen av at det er håp, ett lys i mørket.

Jeg har alltid funnet en grunn til å kjempe videre, det er nok mye av grunnen til at jeg er der jeg er i dag.

Når jeg og samboer startet som prøvere, var alt så positivt og godt.

Jeg så frem til prøveperiodene, så frem til livet som prøver, å innstilte meg mentalt på at dette kunne ta tid.

Det gikk greit frem til jul, så begynte veggene mine å rase.

Venner ble gravide rundt meg på alle kanter, de som ikke engang hadde prøvd like lenge som oss?

Samtidig var det mye faglig på skolen omkring ufrivillig barnløshet.

Jeg tok meg selv i og ligge å tenke på kveldene, til langt ut på nettene. Risikoanalysere alle situasjonene som kunne gjøre at jeg ikke var i stand til å få barn. Krisetanker kom på løpende bånd og jeg våkner flere ganger i uken med dundrende hodepine. Antagelig pågrunn av tankene som ikke vil slippe taket.

Jeg blir en liten smule bitter og irritert, tenker mye på at jeg syns virkelig jeg har fått nok dritt her i livet, om ikke det skal være vanskelig å bli gravid også.

Tankene har gjort meg mentalt sliten.

På jobb skygger jeg unna kollegaer som jeg til vanlig elsker å snakke med, går heller å gjør andre ting, snakker litt ekstra med pasientene, og kommer stort sett LITT for sent til lunsj, for å slippe all denne pratingen.

Pratingen går stort sett ut på samtaler om barna til alle de ansatte,tantebarna,barnebarna.

Og da er kverna igang igjen...

Ikke fordi jeg ikke unner dem dette, men fordi det tydeligvis er ett punkt i meg som gjør forferdelig vondt.

Jeg er så sliten når jeg kommer hjem fra jobb at jeg sovner etter jobb,stall og tur med hundene.

Jeg har de siste dagene sovet i 3-4 timer på ettermiddagen, og når jeg våkner tar jeg meg selv i og bare ville snu meg og sove videre.

Disse følsene psykisk og fysisk har jeg aldri før opplevd.

En periode som skulle bli fin, gledesbringende og positiv, er på god vei til å bli mitt absolutt verste mareritt.

Jeg angrer på mange måter faktisk på at jeg startet og prøve.

Jeg klandrer nermest meg selv for å ville ha barn i det hele tatt.

Hadde jeg ikke hatt noe ønske om barn, så ville heller ikke hverdagen vært preget av så mye psykisk og fysisk utmattelse som den er nå.

Jeg vil alikevel ikke gi meg...

Den som gir seg er en dritt har jeg lært...

En ting som er bra sikkert er at jeg på ett vis må klare å komme meg litt opp fra den posisjonen jeg er i nå.

Jeg prøver å fokusere på de fine og positive tingene, men uansett hvor mye jeg prøver, så kommer tankene snikene.

Dette er utrolig vanskelig.

Tiltross for at denne prosessen kan kalles for en bagatell i forhold til alt jeg har vært igjennom i livet, så er det virkelig nå jeg for første gang kjenner på følelsen av å ikke klare å reise seg igjen.

Ikke helt klare å se lyset,gleden og håpet.

Det skremmer meg,og er følelser jeg aldri noengang har kjent på før.

Håper jeg finner en vei rundt alle disse tankene og følelsene, for det spiser meg totalt opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...