Gå til innhold

Har du opplevd noe overnaturlig?


Anbefalte innlegg

 

Jeg har opplevd veldig mye, har vurdert å skrive bok. Hvis noen har lest Ekhart Tolle så kan noe av det sammenlignes med det han opplevde. Skal begynne å jobbe som healer når jeg er ferdig utdannet, og håper å komme enda bedre i kontakt med det åndelige når jeg begynner å jobbe mer med det.

 

Har kjent og opplevd mye, synskhet, energier og intuitive evner. Har snakket med dyr flere ganger. Dvs telepatisk kommunisert til redde dyr så de har roet seg umiddelbart og blitt trygge.

Anonymous poster hash: d2e1a...56c

 

 

(Uten å ta på de eller snakke med de. Bare gjennom øynene)

Anonymous poster hash: d2e1a...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja. Ikke noe umiddelbart overnaturlig, men ett og annet pussig sammentreff.

En tid før min bestemors svigerinne (som var som en ekstra bestemor for oss) døde, drømte jeg at min kusine var død og at en mann jeg kjenner til var prest i begravelsen. Mannen var klokker i begravelsen til min bestemors svigerinne. Jeg visste ikke at han var klokker, og hadde ikke sett ham på noen år forut.

Jeg har mange ganger opplevd å løfte opp tlf for å i samme øyeblikk motta anrop/sms/varsel. Gjerne fra en person jeg nettopp har tenkt på.

En gang imellom får jeg en spontan idé om å avvike fra opprinnelig plan - for eksempel å ta til høyre ett kryss før planlagt når jeg er ute og kjører. Det viser seg ofte at det lønner seg på ett eller annet vis.

For et par uker siden døde katten vår helt uventet. Etter det har jeg ofte sett ham i øyekroken. Det forklarer jeg selvfølgelig med 'vanesyn', jeg er så vant til å se ham at han sitter på netthinnen på en måte. Det forklarer ikke at både mannen og jentungen har hørt ham klore på døra som han gjorde når han ville inn. Og heller ikke hvorfor jeg så skygger i øyekroken støtt uka før han døde. Jeg husker jeg tenkte det var pussig så ofte jeg så disse skyggene. Som forsvant da han døde. Det skal sies at han oppførte seg helt som vanlig fram til det øyeblikket han døde, og hadde ingen kjent sykdom.

Det mest spesielle var vel da vi var på omvising på det nedlagte sykehjemmet der jeg nå jobber (tatt i bruk til annet formål). Jeg vet ikke hvor gammel gamlefløyen der er, men den er i alle fall fra før krigen. Dette var midt på høylys dag, og vi var på vei over i nyfløyen igjen. Jeg gikk sist ut, og i det jeg skulle lukke døren bak meg, hørte jeg tre tydelige bank i veggen bak meg...

Anonymous poster hash: c0ae7...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er hverken religiøs eller spesielt "alternativ" av meg, men etter et par hendelser er jeg overbevist om at det er "mer mellom himmel og jord" enn vitenskapen og de store religionene vil ha det til. Jeg vil dele et par opplevelser som har fått meg til å bli "troende" :rolleyes:

 

Katten i senga

Jeg hadde overnattet hos hun som nå er eksen (heretter kalt madammen), og lå i senga da jeg ikke skulle opp like tidlig som henne. Hun hadde katt, og denne lå ofte og sov i en stol i hjørnet inne på soverommet. Jeg hørte henne romstere ute i gangen, og kjente at katten gikk rundt oppå dyna nede ved fotenden av senga - slik katter gjør når de skal finne en plass å legge seg ned. Da hørte jeg madammen ute fra gangen: "Hei pusi, skal du ut?" Oi. Hvis katta er der ute sammen med madammen... Hvem. I. POKKER. Er nede ved fotenden?? Jeg satte meg opp i senga og konstaterte at det ikke var noen katt der. Bare fordypninger i dyna der potene hadde vært. Og døra var lukket, og det viste seg at katta hadde holdt madammen med selskap på kjøkkenet hele morgenen.

 

Sjamanen

For å gjøre en lang historie kortere, befant jeg meg i en lavvo godt oppe i nord-norge på alternativfestival. Det var madammen som hadde overtalt meg til å bli med, da hun er over gjennomsnittet interessert i sånt. Vi satt og hørte på at en av Norges mer kjente sjamaner, Ailo Gaup, fortalte om egenskapene til en god sjamanstav. Han hadde fått låne en fra en av deltakerne, og virket godt fornøyd med både håndarbeid og utførelse. Han satte den ene enden mot bakken og sa noe om at slik kunne man komme i kontakt med jorden (eller noe liknende). Da var det som om bakken ble dratt mot han, selv om ingenting flyttet seg. Det er vanskelig å beskrive, men det virket som om bakken boblet under føttene mine. Jeg fikk litt problemer med å konsentrere meg om det han sa videre, da jeg ble litt satt ut. Noen minutter senere ville fikk jeg virkelig noia. Inne i lavvoen var vi ca. 15-20 mennesker som satt på trebenker rundt et bål, med blikket mot sjamanen som satt med oss i sirkelen. Plutselig virket det som om hele synsfeltet mitt vrengte seg, og at jeg begynte å se de andre både fra "vanlig" synsvinkel og ovenfra. Samtidig. Jeg trodde virkelig at NÅ - har jeg fått slag. Lavt blodsukker. Hadde noen lurt noe i meg? Jeg snuffe på hodet og så ut gjennom inngangen. Alt var helt normalt. Jeg så på bakken bak meg. Alt ved det vanlige. Jeg snudde hodet mot forsamlingen igjen og alt ble like ille igjen. Så sier sjamanen noe om at hvis vi hadde merket noe nå, så hadde han delt noe av energien med oss (jeg aner ikke hva slags energi, jeg hørte absolutt ikke etter da jeg hadde egen helse å bekymre meg over). Konklusjon: Hva enn sjamaner påstår at de kan - han her kunne det ihvertfall.

 

Mannen i leiligheten

Mens madammen er en som lar seg skremme av alle "overnaturlige" opplevelser, synes jeg det er ufattelig interessant selv om det til tider kan være litt ubehagelig. I en leilighet vi bodde i i Oslo mente hun at det var en mann som gikk igjen. Jeg merket også litt til han, men han hadde fast tilholdssted ved et av vinduene og plaget meg ikke noe særlig - før en natt da madammen ristet i meg og sa at det var noen på soverommet. Jeg brukte noen sekunder på å summe meg og se meg rundt i rommet. "Du mener han ved døra?" spurte jeg. "Ja! Ser du han også?" "Nei, men jeg har på følelsen at han er der. Sov nå." Hun sov ikke den natta. Selv tror jeg at jeg sovnet relativt fort. Denne leiligheten lå forsåvidt i et bygg som et par år etter var med på Åndenes Makt...

 

Riddarholmskyrkan

Jeg og madammen var på ferie i Stochkolm, og var innom Ridderholmskyrkan på turen. Med en gang vi kom inn døra utbrøt jeg "Oi, her er det noe!" Men hva aner jeg ikke. Det var som å være på konsert hvor lufta er fylt med så høy musikk at alt dirrer - bare at her var det ingen syder utover lavmælte turister. Men det var... noe som virkelig stimulerte en sans jeg ikke hadde (om denne beskrivelsen sier noe). Jeg gikk rundt og var fascinert over dette mens jeg kikket på det som var å se på i kirken. Madammen fikk akutt hodepine og ville ut. Denne hodepinen varte ut dagen, men igjen slapp jeg "billig" unna - men jeg er ikke i tvil om at det var "noe" der.

 

Det hjemsøkte huset

Jeg har overnattet i et hjemsøkt hus. Vi visste ikke da at det var hjemsøkt, da vi bare var på besøk hos de som bodde der. Vi satt i stua og pratet da jeg ser dørklinka på døra ut i gangen går ned, og døra åpner seg. Selvfølgelig var det ingen på andre siden av døra (som hadde vinduer, så man kunne sett hvem som eventuelt hadde stått der. Jeg spurte vertskapet om det spøkte her. Ja, det gjorde det. Husets forrige eier gikk igjen, og hadde vært - og fortsatt var - en mann som likte å spøke med folk. Døtrene i huset hadde vært redd han, men de fikk være i fred på rommene sine. Det var ikke få som hadde sett han heller visstnok - en kar med halvlangt, mørkt hår og ruteskjorte. Samme kveld opplevde moren min at noen slo av lyset på badet mens hun var der for å stelle seg for natten - mens resten av oss satt ute i stua. Vertskapet ble sint og ropte ut i lufta at "nå fikk x virkelig skjerpe seg, og at man skulle være høflig mot gjester". Etter dette merket vi ikke noe til han.

Vi fikk senere vite at de hadde fått "drevet han ut" etter å ha fått råd av ei som drev med sånt - dagene etter dette hadde det vært et spetakkel nede i kjelleren. Etter dette har ingen merket noe til han, selv ikke døtrene.

 

Sykehuset

Jeg har jobber på en sykehusavdelig, og har vært et par nattevakter der. Selvfølgelig opplever man ting - som en såpedispenser med fotocelleaktivering som går bananas på nattestid og aldri på dagen. Lyden av subbende skritt og krykker fra overetasjen - som er stengt for oppussing. Refleksjoner i overflatene på skap. Alt dette "hører med" gamle bygg. Det mest "skremmende" var da jeg tok "runden" kl. 0300 for å se til pasientene, da jeg så ei av de eldre ligge lys våken i senga. Jeg gikk inn for å snakke med henne, men hun var mer opptatt av noe i rommet. "Kan du få ut han der", sa hun og pekte mot et hjørne. Der sto det ingen, og etter å ha snakket litt med henne innrømte hun at det kunne ha vært medisinene som spilte henne et puss. Da jeg kom tilbake til den andre nattevakten nevnte jeg hva som hadde skjedd, uten å nevne hvem det gjaldt. "Var det fru x på rom y?" "Ja, er det vanlig for henne på natta å se sånne ting?" "Nei, men helt siden mr z gikk bort på det rommet før nyttår har nesten ingen sovet godt der inne".

 

Det har også vært mange situasjoner hvor jeg har tenkt ting som "jeg *ser* ikke noe, men hadde jeg sett noe hadde det sittet en mann i stolen der" - noe liknende som i kirken i Sverige. Jeg aner at det er noe der, men får det aldri bekreftet eller avkreftet på noe vis. Det kan jo være innbildning, og ideen om at "det hadde vært spennende om det hadde vært noe der" KAN jo lure meg til å konstruere bilder i hodet og tro at det er reelt.

 

Konklusjon: Ufattelig interessante opplevelser, jeg er i hvertfall overbevist! :rolleyes:

Endret av ivorion
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlig skeptiker, men har ingen forklaring så vet ikke hva jeg skal tro...

Flyttet inn i ny leilighet for noen måneder siden, opplevd at dynen blir dratt i og at noen/noe (?) fysisk dytter meg i ryggen når jeg sover 5-6 ganger. Aldri opplevd det andre steder jeg har bodd å etter det jeg har hørt av tidligere kjærester ligger jeg helt urørlig omtrent når jeg først har sovnet så sparker ikke dynen på gulvet eller noe sånt.

Anonymous poster hash: a3dc9...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

:essen2: flere?

 

Jeg ble uvel og fikk skikkelig sug i magen dagen før broren min begikk selvmord.

Alt har vel en forklaring, men hvem vet? 

Anonymkode: 8549d...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

ja så grey aliens i søvn paralyse og så the grudge ekkelt!!!  var nykter da

så små folk da jeg var på tripp:P  hehe , sånne som de finnes legender om ;) 

 

Anonymkode: dfc5a...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Jeg har en del hendelser :) For sent å skrive nå, men skal oppdatere senere :) Gleder meg til å lese alle sine opplevelser :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en skygge formet som en mann forsvinne inn i en vegg på et gamlehjem, og her forleden sier plutselig Siri på iphonen noe rart, jeg kikker bort på mobilen og ser det først har blitt foreslått "det er ingen Jan her", selv om mobilen lå et annet sted i sengen (jeg satt på macen) :S

Anonymkode: 3956c...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også føye med dette. Var alene hjemme og utrolig engstelig, sånn at jeg hadde mageknip og tårer i øynene. Følte for å ringe broren min gjentatte ganger, og han svarte ikke. Da han senre kom hjem viste det seg at han hadde blitt overfalt på det tidspunktet jeg plutselig hadde blitt så inderlig redd.

Anonymkode: 3956c...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag da jeg tok heisen på sykehuset, så jeg et spøkelse. Jeg brydde ikke meg da jeg ikke er redd sånne, men da jeg gikk ut kom det en gravid dame inn og jeg tenkte, stakkars.. hun vet ikke at der er et spøkelse :) 

Anonymkode: ab868...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, i dag da jeg tok heisen på sykehuset, så jeg et spøkelse. Jeg brydde ikke meg da jeg ikke er redd sånne, men da jeg gikk ut kom det en gravid dame inn og jeg tenkte, stakkars.. hun vet ikke at der er et spøkelse :) 

Anonymkode: ab868...e1c

:klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever "overnaturlige ting" ganske ofte, da jeg jobber som dyretolk.

For en tid siden snakket jeg med en død hund, som jeg følte at "flyttet på ting" hjemme hos eieren. Det kunne eieren bekrefte, da det var enkelte gjenstander som hun stadig la på plass, men som alltid var flyttet på dagen etter, og dette hadde begynt å skje etter hunden døde.

Anonymkode: b8e63...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever "overnaturlige ting" ganske ofte, da jeg jobber som dyretolk.

For en tid siden snakket jeg med en død hund, som jeg følte at "flyttet på ting" hjemme hos eieren. Det kunne eieren bekrefte, da det var enkelte gjenstander som hun stadig la på plass, men som alltid var flyttet på dagen etter, og dette hadde begynt å skje etter hunden døde.

Anonymkode: b8e63...46d

Mhm.... :roll:

Anonymkode: afd7e...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...