Gå til innhold

hest på for:)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer det når man har hest på for en dag i uka? må man komme tidlig om morgenen og være i stallen hele dagen? eller hvordan fungerer det?



Anonymous poster hash: d6d7a...60a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe du avtaler med hesteeier. Hvis hesten står på en stall hvor noen tar seg av morgenstell regner jeg med du ikke trenger å være der for å gjøre det. Går den alene må du nok opp tidlig for å gi den mat og evt slippe den ut.

altså, dette er noe du må snakke med eieren om, hva den ønsker og hva hesten krever. Skal den ha mye trening, osv. :)

Jeg passet en hest en gang i uken. den stod da i en stall hvor det allerede var rutiner på foring osv, så da kom jeg innom for å rengjøre boksen, stelle hesten og ri den :) når på dagen det passet for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo om hesten står på dugnadsstall der det er rullering på fòringer. Må du fòre frokost må du jo være i stallen til fastsatt tid.

Ellers om hesten står på en stall der du ikke må fòre kommer du når det passer deg.

Det er jo veldig forskjellig hva eier og fòrvert avtaler. Noen møkker, rir og steller, setter frem fòr de dagene de har hesten. Andre må kun stelle og ri hesten der møkking osv er inkludert.



Anonymous poster hash: fd127...9cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Vurderer å høre med en gård i nærheten, de tar 700 kr i mnd for en dag i uken. Ser helst for meg at det er på ettermiddagen, etter jobb, evnt i helgen, er ikke så lett å få til en hel dag midt i uken så håper virkelig de har noen som tar seg av frokosten:)

Anonymous poster hash: d6d7a...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

700 kroner for å få ri fire ganger?! Det var veldig dyrt, syns jeg! Men det vanlige er vel at man bestemmer selv når man vil komme, og at man evt rullerer på foringene slik at man gjør det av og til. Men man må definitivt ikke henge der hele dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...