Gå til innhold

Hjelp! Angrer på å fått meg ny hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du bør lære deg forskjellen på passende kritikk og det å "henge ut". Hundeiere som er opptatt av dyrs vel og ve vil ikke ha denne enorme økningen i risiko for svært farlige og smittesome sykdommer som slike handlinger medfører.

Som en nevnte over, gode intensjoner kan føre deg rett til helvette.

Anonymous poster hash: 87404...cf9

Ja, vi burde stoppe ALL import av bikkjer fra utlandet. Rasehunder inkludert. Veit aldri hva de kan ha med seg!!! Det burde bli totalforbud mot å ta med seg norske hunder til utlandet også!

Anonymous poster hash: 54e32...27c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En av de mest åpenbare trolletrådene gjennom tidene... :roll:



Anonymous poster hash: 2e334...3bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de mest åpenbare trolletrådene gjennom tidene... :roll:

Anonymous poster hash: 2e334...3bf

Fordi....?

Anonymous poster hash: 89723...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi burde stoppe ALL import av bikkjer fra utlandet. Rasehunder inkludert. Veit aldri hva de kan ha med seg!!! Det burde bli totalforbud mot å ta med seg norske hunder til utlandet også! Anonymous poster hash: 54e32...27c

Newsflash: Man kan teste for parasitter og andre smittsomme sykdommer. Om hunden har noe som ikke kan behandles, så får de ikke komme inn i Norge (og blir mest sannsynlig avlivet).

Så rull inn.

Anonymous poster hash: 356fd...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi....?

Anonymous poster hash: 89723...0ed

Fordi hele greia bare er for utrolig. Importere en hund for 20000 spenn fra Kina, for så å angre etter 3 dager? Som om ikke import av gatehund fra utlandet er provoserende nok, liksom?

Anonymous poster hash: 2e334...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner 3 - 9 mnd på å lære en omplassert utehund (dårlig behandlet forsåvidt. Utehund i seg selv trenger ikke ha noe betydning bare de har hatt det bra med trygge relasjoner) . Forventer av den det jeg ville av en 8 ukers valp. Jeg trener dem og som en valp.

All tid går på å bygge relaskon, trygghet, hverdagsforståelse, rutiner og forsterkere som motiverer. Alle er blitt riktig greie hunder til tross for ikke så bra fortid. Oppførsel ovenfor sndre hunder ville vært min minste bekymring, det er de for det meste veldig gode på.

Anonymous poster hash: 02ce7...e7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rolleyes:

Du har hatt den i noen dager.

Du må starte fra scratch, tren den som om den er en valp.. Ikke gi opp på den stakkars hunden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg angrer enda :-( Selv om han er verdens snilleste :-(

TS

Anonymous poster hash: 143c0...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer enda :-( Selv om han er verdens snilleste :-(

TS

Anonymous poster hash: 143c0...658

Da burde du igjen, ta det fra scratch.. Tren den som en valp, inn og ut etter hvert måltid, lek, søvn osv.. Positiv trening, gi den noe godt, skryt eller lek hver gang den gjør noe riktig. Hunder forstår ikke "språk" de forstå tonefall, lyder og kroppspråk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer enda :-( Selv om han er verdens snilleste :-(

TS

Anonymous poster hash: 143c0...658

Hvis han er verdens snilleste?? Da får du ta deg sammen og ta vare på han. Han har ikke bedt om å komme til deg, du har tatt han til deg. Han er ditt ansvar.

Anonymous poster hash: e6cd8...8d7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer enda :-( Selv om han er verdens snilleste :-(

TS

Anonymous poster hash: 143c0...658

Stakkars hund, du burde aldri skaffe deg hund igjen når du er såpass egoistisk, jeg er så lei av slike saker som dette (har jobbet med omplassering). Tenk om dette hadde vært et barn; først adoptere for så å finne ut at, nei, vi vil ikke ha deg allikevel vi. Blir for dumt, du fremstår som lite voksen når du tydeligvis gjør sånt på impuls. Enten bør du prøve å få dette til, det er ikke hunden som har bedt om dette! Ellers så bør du bruke GOD tid og finne et nytt, bedre og varig hjem til han. IKKE gjennom FINN.no eller lignende! Han fortjener bedre. Og ja, jeg er krass, men jeg er også dønn ærlig og snakker rett fra hjertet her.

Anonymous poster hash: 7fdb4...3d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo ikke som du bryr deg noe særlig om hunden/hunder eller dyrevelferd når alt kommer til alt. Mer egoistiske tanker og følelser som skinner gjennom her. Vær voksen og ta ansvar for det valget du har tatt på vegne av et annet liv med behov og følelser! Og tenk litt lenger før du gjør noe sånt en annen gang..



Anonymous poster hash: 7fdb4...3d6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir skikkelig provosert.. Han er verdens snilleste, men fortsatt så vil du ikke ha han? Etter han har vært i karantene, tatt lange fly osv osv, kun fordi en turist som var på ferie bestemmer seg for å dra den til Norge. Hvis du hadde vært smart, hadde du betalt det den trenger for å få ett skikkelig hjem hvor den var.
Har ingenting imot import av gatehunder sålenge det blir gjort skikkelig!

Mitt råd til deg er at du setter bort de to andre du har ei uke eller to, også blir du skikkelig kjent med den nye, snille hunden din! Du må ta ansvar, og den fortjener bedre enn å bli kasta frem og tilbake. Han har ikke gitt deg noen som helst grunn til å ikke bli stolt på så du må slutte å tenke slik. Bli kjent med han, gå tur, lær han enkle kommandoer som sitt og ligg, lær han navnet sitt.. Slike ting bygger opp selvtilliten hans, og det bygger ett forhold mellom dere to!
Hvis du absolutt ikke kan se for deg å ha denne stakkars hunden så får du sette igang å finne ett nytt, godt og VARIG hjem til han. Ta kontakt med hundeklubber i nærheten og hør med de, snakk med folk som driver agility/lydighet osv! Omplasser han til noen som har mer peiling enn deg, og noen som vil gi han ett varig hjem!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Stakkars hund! Hvorfor i alle dager har du dyr? Du bruker masse tid på å dra en hund fra kjente omgivelser inn i et totalt fremmed hjem(som i seg selv er bra, aldri feil å redde dyr) og et par dager etter den har kommet, så er du redd for dine "små prinsesser"? :spy: Og det uten at hunden har vist noen tegn i det hele tatt på å være utagerende?

Helt enig !

Ts, om du viser slik redsel og stresser over at han KAN angripe dine små , vil det være med på å gjøre hunden usikker, siden han føler din energi.

Bare slapp av og kos deg med hunden din, skjem han litt bort og gå rolige turer med han i begynnelsen. Få han til å føle seg hjemme :) Ikke tenk på å oppdra han med engang. Det viktigste er at han får kjenne seg hjemme og bli kjent med deg og omgivelsene. Senk skuldrene og slapp av, pust ut - ;)

Du føler sikkert slik pga du ikke er blitt kjent med han enda. Det tar litt tid , både for deg og hunden og bli kjent :)

Lykke til, dette klarer du :):hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gi den ei sprøyte, så er du kvitt problemet.

Anonymous poster hash: 757a6...3ad

Kommer fra en som tydligvis ikke har peiling på hund!

Heldigvis nekter de fleste vetrinærer å avlive friske og gode hunder uten en gyldig grunn! Takk og lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først har dratt hunden gjennom så mye som du har gjort så burde du i det minste gi den litt tid til å bli vandt med sine nye omgivelser, nye hunder, mennesker (kanskje har den aldri blitt kost eller klappet med før). Ikke forvent at han skal venne seg til alt det på kun 4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du møtte hunden på ferie i fjor, og bestemte deg for å adoptere. Så tar det ett helt år å få hunden til Norge? Å adoptere er vel det samme som å omplassere? I så fall er det utrolig at du har betalt 20000 kroner for den. Du er utrolig ufornuftig? Det er mange ting du burde tenkt på før du gikk til skrittet å adoptere den hunden, og det er ett år siden du traff den og du har hatt ett år å tenke på?!

Hunden er da vant til å høre kinesisk, og har vel aldri hørt norsk før den kom til Norge

Karantene vet du, det er ikke gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hva det er som gjør at du angrer? Den reagerer tydeligvis fint på de andre hundene (prinsessene), og den er "verdens snilleste"? Hva er det, helt konkret, som gjør at du angrer, som har kommet som en overraskelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...