Gå til innhold

Består ikke oppkjøring!


Lovealii

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå kjørt bil i ett år nå, hatt 4 oppkjøringer og ikke bestått den siste heller. Jeg tror kanskje at kjørelæreren min rett og slett gir full faen i meg, og bestiller en oppkjøring selv om jeg ikke er klar til å kjøre. Det har kostet meg utrolig mye penger (50 000) og nå har jeg heller ikke noe sparepenger igjen.

Jeg har hele tiden prøvd å finne svar på nett og prøvd å finne ut hva jeg gjør feil. Kjørelærerer sier han ikke ser feil i kjøringa min, men jeg tror han bare ikke følger meg og sitter bare og slapper av. Han er jo i tlf hele tiden uansett :filer: ..

Jeg trenger virkelig lappen og jeg har ikke så mye penger..

Kan dere være så snille og anbefale en rimelig kjøreskole, fordi jeg har tenkt til å bytte skole. Tenker kanskje på Wright kjøreskole. Jeg bor i Oslo.

Dette er det jeg sliter med:

- Jeg er ikke trafikksikker (hva vil det si?)

- Farten er ujevn og jeg vingler mye

- Ustø kurs

- Hvordan forbikjører man en syklist?

- Må bli flinkere til å planlegge, men ingen forteller hva det vil si å planlegge..

Jeg er ellers ganske flink (synes jeg).

Hva vil dere anbefale? At jeg skal forsette å kjøre eller skal jeg ta en liten pause? Når bør jeg ha min neste oppkjøring? Hva burde jeg legge vekt på? Jeg har ingen venninner jeg kan snakke med heller, så jeg er litt avhengig av feedbacken jeg får her. Dere må for all del være helt ærlige. Og vær så snill og ikke si at jeg ikke fortjener å få lappen. Kjørelæreren har bare bestilt en oppkjøring selv om jeg ikke var klar noen av gangene. Takk for svar !

12. januar 2012 hadde jeg oppkjøring og gruet meg veldig. da husker kjørelæreren min sa til meg "ikke fokuser på alt det du må huske på, men ta utgangspunktet i det du ser rett forran deg, da blir det mye enklere". og det hjalp mye! kanskje du tenker for mye på hva du skal huske på mens du kjører at blir ukonsentrert av det? Håper du finner en bra kjøreskole i Oslo og at består snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det flere år siden jeg tok lappen.

Men er det ikke en "regel" om at man ikke skal ha samme sensor som man siste hadde, når man tar oppkjøringen?

Uansett så høres kjørerlæreren din rimlig løk ut i hodet om han driver på med slik du beskriver.

Jeg stopper også når jeg ikke har vikeplikt

Dette er noe du må bare slutte med mens du driver på med øvelsekjæring/oppkjøring. Hold deg til det som er rett og når du har fått lappen så kan du heller gå over til den tankegangen, som forøvrig ikke er noe gale med. Til en hvis grad.

Jeg vil tro at det også har mye å si hvem du har oppkjøringen/øvelsekjøringen med, hvis du får en du slapper av med så vil jeg tro alt går så mye bedre. Men dette er vel åpenbart.

Når du girer, du ser ikke på girenspaken sant?

Da jeg tok lappen, sa kjørerlæreren min hele tiden.

Se framover. Og må si det er et god tankemåte når man kjører.

Det betyr vel noe alà ikke se på bilen som er rett foran deg, men 10m foran deg.

Selvfølgelig skal du ikke bare se vekk ifra bilen som er rett foran deg men, håper du forstår tankegangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde kanskje klage på kjøreskolen din/reklamere. At du har strøket så mange ganger og kjørelærer ikke viser interesse til å gi opplæring er ja ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei skjønner nå at kjørelæreren bare en en idiot! Har tatt meg en pause fra kjøringen.. er 21 år nå, føler meg som en taper når jeg hører om 16åringer som kan kjøre bil.. Skal ta i bruk alle tipsene jeg har fått her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Du har hatt ulike sensorer på oppkjøringen? Merkelig at du ikke har klart det enda da. Bytt kjørelærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig er å ha flyt, overholde vikeplikt, KJØR når du kan, utnytt lukene dine og OBSERVER. Se ofte i speilet, ha kontroll på hva som skjer fremfor/rundt/bak deg. Og selvsagt ligge oppunder fartsgrensa når forholdene tilsier at det er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde oppkjøring for 3 gang for 2 uker siden, og bestod.

Da jeg strøk for 2 gang var jeg helt sikker på at jeg aldri kom til å klare lappen. At jeg rett og slett ikke var i stand til å kjøre bil.

Det jeg gjorde var å kjøre HVER eneste dag, nesten hver eneste time i hver eneste uke helt til jeg skulle ha oppkjøring.

Timen før oppkjøringa gikk utrolig dårlig fordi jeg var så nervøs, men da jeg kjørte med sensoren gikk det utrolig bra. Eneste han hadde å pirke på var parkeringen.

Bare slakk ned ved fotgangefelt, se ofte i speilene og ha flyt i trafikken. Kjør sakte inn mot kryss, og kjør rolig. Ta hensyn til både de forann og bak.

Det jeg gjorde var å "late" som om jeg ikke tok dette så seriøst. Jeg satt meg i bilen som vanlig, og satt ganske avslappa, som om jeg hadde kjørt bil i åresvis. De to første gangene satt jeg der stiv som en pinne, skalv litt i stemma og var livredd for å gire feil.

Bare prøv å slapp av så godt du kan! Jeg VET det er utrolig vanskelig.. Men du kommer til å klare det! Bytt kjørelærer. :):klemmer:

Anonym poster: 5d6701cec1c4ed449dd96198ee35a405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...