Gå til innhold

Novemberbaby


Nutters

Anbefalte innlegg

Heihei! :strix:

Etter mye om og men, ut og inn av opprett-nytt-emne-siden og usikkerhet tør jeg endelig opprette dagbok :sjenert:.

Jeg er 21 år gammel og samboer med L som er 25 år gammel. Jeg er per tiden student, mens han har fast jobb. Dette blir vår første, som til tross for å ikke være 100% planlagt, er veldig ønsket :rodmer:.

Menstermin er 15. november 2014, men med ustabil syklus blir det spennende å se om den stemmer på OUL i juni.

Kjenner at det blir veldig greit å ha et sted å samle alt, samt det å få skrevet ned tanker og bekymringer.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Milepæler i svangerskapet :danse: :

- Antatt befruktning: 20.02.2014

- Det lille hjertet slår: 17.03.2014

- Bevegelse: 10.04.2014

- Starten på 2. trimester: 01.05.2014

- Du kjenner bevegelser: 13.06.2014 (07.06.14)

- Tid for ultralyd: 18.06.2014

- Fosteret har fått søvnmønster: 27.06.2014

- Fosteret hører deg: 18.07.2014

- Starten på 3. trimester: 21.08.2014

- Svangerskapspermisjonstart: 25.10.2014

- Termin: 15.11.2014 :hjerte:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

SYMPTOMER -

Uke 6 -

- Tretthet

- Mange og heftige drømmer

- Tissetrengt

- Mensmurringer

- Ømme brystvorter

Uke 11 -

- Litt tissetrengt

- Ømme bryster (Veldig!) som også har blitt større :danse:

- Litt tretthet

- Treig mage :sur:

Uke 14 -
Voldsomt trett, igjen :(
Obstipert
Ømme (og steinharde!) bryster
Humørsvingninger og hormonell

Uke 18 -
Såre brystvorter
Treig mage
Begynner å kjenne antydninger til bekkenløsning/låsning
Raskere andpusten og av og til hjerteklapp
Ligamentsmerter (AU!)

:hjerte::hjerte::hjerte:

Endret av Nutters
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra :danse:

Hallo du må ha tippeliste. Når er OUL?

JEG TIPPER JENTE :babyjente:

Haha, som ny dagbokskriver er det flaks jeg har deg :laugh: Må vel mekke tippeliste etterhvert da!

OUL er 11. juni! Mannen tror også jente :fnise: spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, som ny dagbokskriver er det flaks jeg har deg :laugh: Må vel mekke tippeliste etterhvert da!

OUL er 11. juni! Mannen tror også jente :fnise: spennende!!

jaa, det må du :jepp: jeg har 6 juni, og har masse tippinger allerede, så jeg blir jo ekstra nysgjerrig på hvem som har rett :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jaa, det må du :jepp: jeg har 6 juni, og har masse tippinger allerede, så jeg blir jo ekstra nysgjerrig på hvem som har rett :nigo:

Ooooh, må komme meg inn på din for å tippe! :hoppendeglad: 6. juni ja, tenker at det snart er mai, og da er det faktisk bare litt over en måned igjen å vente :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooh, må komme meg inn på din for å tippe! :hoppendeglad: 6. juni ja, tenker at det snart er mai, og da er det faktisk bare litt over en måned igjen å vente :overrasket:

VET DET...... 5,5 uker til min. det er jo ikke lenge i det hele tatt faktisk :skya: håper de ser kjønnet da, kjipt om navlestrengen er i veien, daaaa blir det mange måneder til fødsel :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VET DET...... 5,5 uker til min. det er jo ikke lenge i det hele tatt faktisk :skya: håper de ser kjønnet da, kjipt om navlestrengen er i veien, daaaa blir det mange måneder til fødsel :angry:

Wow, da er det jo type 6 uker til min :sjokkert: og det er OUL liksom.. Da er man jo nesten halvveis! :hakeslepp: Jeg merker at jeg nesten tar det som en selvfølge at jeg skal få vite kjønnet, men det er jo egentlig ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, da er det jo type 6 uker til min :sjokkert: og det er OUL liksom.. Da er man jo nesten halvveis! :hakeslepp: Jeg merker at jeg nesten tar det som en selvfølge at jeg skal få vite kjønnet, men det er jo egentlig ikke det...

ja, da er vi nesten halvveis!!!!!!!!!!!!!!!!!! fyfader.

Nei, det er absolutt ikke det. Det er jo nesten større sannsynlighet for at lille ligger med ryggen til, eller med snora mellom beina. men håååper ikke det. MÅ liksom vite det :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, da er vi nesten halvveis!!!!!!!!!!!!!!!!!! fyfader.

Nei, det er absolutt ikke det. Det er jo nesten større sannsynlighet for at lille ligger med ryggen til, eller med snora mellom beina. men håååper ikke det. MÅ liksom vite det :nigo:

Hvis jeg ikke får vite det på OUL, så blir det privat UL altså :rolleyes: Er jo såå kjedelig å bare kunne kjøpe nøytrale klær/ting frem til fødselen :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ukene har gått overraskende fort!! Jeg har også fått OUL 6. Juni :-)

Enig! Trodde de skulle gå kjeeeempesakte jeg :rolleyes: Woho, blir så spennende med OUL :biggrin: Har du noen følelse på hvilket kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Trodde de skulle gå kjeeeempesakte jeg :rolleyes: Woho, blir så spennende med OUL :biggrin: Har du noen følelse på hvilket kjønn?

I starten hadde jeg veldig følelse på jente. Mange rundt meg føler jente og en horoskopgreie sier jente. Men akkurat nå er jeg litt mer usikker. Jeg er så spent :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg ikke får vite det på OUL, så blir det privat UL altså :rolleyes: Er jo såå kjedelig å bare kunne kjøpe nøytrale klær/ting frem til fødselen :glare:

ja, det skal vi også! koste hva det koste vil :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten hadde jeg veldig følelse på jente. Mange rundt meg føler jente og en horoskopgreie sier jente. Men akkurat nå er jeg litt mer usikker. Jeg er så spent :hjerte:

hvilket horoskop? :jolie:

den kinesiske kalenderern sier gutt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilket horoskop? :jolie:

den kinesiske kalenderern sier gutt her!

Tror det var en kinesisk greie, en venninne av meg som gjorde det, så jeg så ikke hva det het :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjuh, hektiske dager gitt! Tirsdag og onsdag var jeg på forelesning/lesesal fra 0730 til 1730, noe ryggen min protesterte kraftig mot! Kan det være bekkenet allerede? :hakeslepp: Nå skal det sies at jeg bestandig blir litt stiv og vond i ryggen av å måtte sitte så rolig så lenge, men aldri så ille vondt altså. Mye bedre i dag, da jeg har vært på jobb og vært aktiv hele dagen :biggrin:

For øvrig er jeg 12+0 i dag, og er ikke det en milepæl så vet ikke jeg! Er enda bare foreldre/svigerforeldre og våre søsken som vet noe. Har sånn smått begynt å tenke på hvordan jeg skal fortelle venninnegjengen, men vil vente noen uker til tror jeg. Hvis det lar seg gjøre. Magen er så oppblåst, og har vært det så lenge, at det er et under hvis folk ikke har begynt å spekulere! Jeg har jo sett gravid ut fra uke 7 liksom :rolleyes: Gleder meg til skikkelig babybump kommer da, og ikke bare luftbump :fnise:

Så fant jeg jo også ut at OUL må flyttes, siden jeg har min siste eksamen før ferien den dagen :dry: Aller helst flytte den frem, for jeg begynner i sommerjobben rett etter siste eksamen, men da får kanskje ikke mannen vært med :frown: Ah, puslespill dette. Må vel bare ringe sykehuset i morgen for å høre hvilke dager de har ledige timer.

Fikk også to nye bh´er i posten i dag, ettersom puppene mine har vokst omtrent to størrelser trengtes det! Skal ikke klage på større pupper altså, har så lite fra før at de ønskes mer enn velkommen :jepp: De hadde ikke trengt å være så ømme da...

Forresten, Løvsol og studenten, hvilken kinesisk kalender? Jeg vil seeee :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...