Gå til innhold

Millevanilje sin dagbok


millevanilje

Anbefalte innlegg

Må få ut noen av tankene jeg har hatt i dag.

Dpo? Ikm? Aner ikke når el eller ikm er, så o dag tok jeg en test! Streken var svaaak rosa! Etter 6 måneder med negative tester, er det endelig vår tur? Skjelven googlet jeg "svak strek", og ble mer og mer sikker. Fikk tak i samboer og ba han kjøpe en cb digital. Da han kom hjem og fikk se testen sier han "ja, ser jo en strek der" uten noe videre entusiasme. Han mener den er for svak til å kunne kalles positiv.

Så da sitter jeg her. Er ikke så spent på testen i morgen lenger. Huff, denne prøvinga altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo, strek er strek, er det ikke? :) Synd at han ikke var like gira. Håper du får positiv bekreftelse på cb digital i dag!

Endret av Spiremor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spiremor :) Strek er strek, og jammen ble ikke testen i dag positiv! :D :) :D

Har ikke ord nå! For en absurd og spennende følelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk Spiremor! :blomst:

I morgen er jeg allerede 7 uker!

Er det lov å glede seg så tidlig egentlig? Man hører og leser om at alle opplever den ene ulykka etter den andre. Er det slik at alle opplever å miste? Er det noe man bare må vente seg?

I går fortalte vi svigermor nyheten. Hun virket litt følelsesløs. Hadde fortventet en klem og et smil i det minste. Kanskje hun også vil vente med å glede seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer millevanilje :blomst:
Det er såklart helt lov å glede seg allerede når man har prøvd en stund!! :):) Synd at svigermor ikke var mer entusiastisk da, men det kommer nok etterhvert, alt kan jo være litt uvirkelig for utenforstående så lenge magen ikke synes, det er jo det som er "beviset"... ;) Gleder meg ikke noe særlig enda selv, har begynt å tvile sånn på om jeg klarer det her. eller om vi klarer. men det er jo ønsket, så må nok bare komme over kneika :) er 8+1 i dag.

Alle opplever ikke å miste nei, men det er veldig vanlig. Mer eller mindre alle "mister" uten å vite det, altså at egget går til grunne før mens skal komme, og mensen kommer til vanlig tid. mellom 20-30 % av alle svangerskap ender opp i SA/BO/MA før 12 svangerskapsuke, men det trenger absolutt ikke å skje deg :)

Gled deg over den lille spiren, og gratulerer igjen :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er så snill studenten! Tusen takk for gratulasjonen og gode ord. Gjør virkelig godt i det bekymrede hjertet :blomst:

Sant som du sier. Det er den berømte 12. uka jeg ønsker å komme meg til, og over! Krysser alt jeg har for oss begge! Nå er det vår tur for svingende :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. uka starta med hyl og skrik. Samboer hadde glemt og kjøpe dressing til lørsdagskosen! Tårene rant og jeg kjefta han huden full.. Heldigvis fikk han roa meg ned og jeg fikk sagt unnskyld. Huff, hvordan skal dette gå :(

Og nå er jeg kvalm. Og det har jeg vært de siste dagene. Æsj, hadde håpet og slippe unna :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Gratulerer med spire! :strix:

Hormoner er noe herk, men heldigvis er det jo for noe godt! Etter uke 12 pleier vel de fleste å ha det ganske greit frem til innspurten :smilorange:

Tips for kvalme, spis lite og hele tiden. Gjerne tørre kjeks eller noe annet "lett" :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk <3

Denne uka har vært helt forferdelig. Kvalm hele dagen, har ikke spist eller drukket noe i nærheten av nok. Jeg får det ikke ned.

I tillegg måtte jeg kutte ned på antidep. Medisinen. Kjenner at jeg sliter. Har ingen gode eller positive tanker rundt graviditeten.

Må ringe legen i morgen. Dette går ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Endelig tilbake igjen!

Aldri om jeg hadde trodd at graviditeten skulle starte på denne måten. Jeg har vært sengeliggende i 6 uker (!!) med ekstrem svangerskapskvalme. Heldigvis er jeg på bedringens vei! Kommer til å huske disse ukene med gru. Aldri har jeg vært så dårlig at jeg har blitt innlagt på sykehus for nødvendig næring. Huff, forhåpentligvis er det over nå. Kaster fortsatt opp om morningen, men ellers er jeg 100 ganger bedre! :):bolledeig:

Nok klaging!

Fikk ta første ultralyd i forbindelse med sykehusinnleggingen. I magen ligger det en liten reke (eller det var i hvert fall en liten reke for 4 uker siden hehe). Ble satt 2 uker tilbake. Legen sa ingen termin, men har regnet meg til ca 2. desember.

Så på 17.mai er jeg endelig 12 uker! :danse: Da blir det dobbel feiring. Håper jeg også kan kose meg med grillmat og at kvalmen holder seg vekke.

Time hos jordmor: 20. mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...