Gå til innhold

The patter of tiny feet... again :)


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Så ble det på tide å starte ny graviditetsdagbok!

Er nå 7+3 i svangerskap nr 2 :) Termin er foreløpig 17.juli.

Har fra før en herlig jente på 2 år og 3 mnd, og vi gleder oss nå masse til hun blir storesøster! Jeg leste nylig gjennom dagboken jeg hadde dengang, og fant ut at det er så koselig å ha i etterkant at jeg også vil skrive nå. Men, jeg er i innspurten av en doktorgrad for tiden, så det er litt begrenset hvor mye jeg kommer til å skrive.

Jeg har faktisk allerede sett knøttet på UL, fordi jeg gjerne ville utelukke flerlinger (kommer fra tvillingfamilie). Og der var det ett stykk levende reke :) Herlig!

Foreløpig er svangerskapet ganske ulikt forrige gang. Denne gangen er jeg kvalm, i motsetning til sist, men jeg er til gjengjeld mindre trøtt og har mindre hodepine. Blir spennende å se på ordinær UL hva slags kjønn det er, siden mange mener ulikt svangerskap kan bety ulikt kjønn ;) Har overhodet ingen preferanse, men er nysgjerrig likevel!

Så, velkommen til de som vil følge med. Skal prøve å holde meg oppdatert med dere andre også innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det :)

8+5 idag, og kvalmen gjør seg gjeldende daglig nå, spesielt om kvelden. Men heldigvis klarer jeg meg ganske bra på dagtid, så jeg får jobbet. Det er kjempehektisk prosjektinnspurt før jul nå, så ingen mulighet for å ligge på latsiden med det første.

Men jeg koser meg likevel med graviditeten :) Selvom det er andre gang er det fortsatt helt magisk og absurd å tenke på at det vokser et lite menneske inni der :hihi: Og jeg er veldig spent på hva slags personlighet dette barnet vil få, om den blir lik sin søster eller helt forskjellig. Jenta vår er veldig grei, så det hadde ikke gjort noe om denne ble av samme kaliber :)

Gleder meg til uke 12 nå så vi kan fortelle nyheten! Heldigvis føles det ut som om tiden går veldig fort, så det er jo like om hjørnet.

God førjulstid til alle sammen! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Så var det på tide med et nytt innlegg i dagboka! 12+5 i dag.

Etter en ekstremt hektisk prosjektinnspurt var det endelig jul! Vi startet feiringen med UL på lille julaften (11 uker) siden mannen gjerne også ville se den lille :) kjempestas, og like uvirkelig som forrige gang! Er muligens noen dager lenger på vei enn jeg trodde, men vi får jo uansett termin på ordinær ultralyd den 17. feb.

Nå har også kvalmen gitt seg stort sett, og jeg har kunnet slappe av og kose meg i jula. Det har vært veldig mye familieselskaper, etterfulgt av tur på fjellet med venner over nyttår. Forsåvidt deilig at det er over nå ;)

Vi har brukt angelsound-doppleren vi hadde fra sist svangerskap til å høre litt på lille-knert. Ca 170 slag i minuttet. Vordende storesøster har også fått høre, og jeg tror det begynner å synke inn at det skal komme en baby. Men det er jo lenge til enda, og antakelig vanskelig for henne å forstå siden man ikke kan merke livstegn på utsiden enda. Men hun er en oppvakt jente som allerede har deklarert at hun gleder seg til å hjelpe til med bleieskift og å kose med babyen, så noe forstår hun hvertfall. Og hun tegnet tegning til den som hun la oppå magen min forleden dag :hjerte:

Nå er det bare halvannen måned så er det OUL. Gleder oss veldig til det :)

I mellomtiden er det bare å bite tennene sammen og skrive doktorgradsavhandling som skal ferdigstilles asap!

Endret av Mary Poppins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Gratulerer med mini på vei! Sava, ferdigstilling av pehådeen`en faktisk? :daane:

Er det lov å spørre sånn ca hva slags felt/fagkrets eller noe rundere i den duren du er innenfor? (regner med du vil være anonym og ikke tør si noe, men jeg ble nysgjerring) :)

:)

Endret av åffårno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med mini på vei! Sava, ferdigstilling av pehådeen`en faktisk? :daane:

Er det lov å spørre sånn ca hva slags felt/fagkrets eller noe rundere i den duren du er innenfor? (regner med du vil være anonym og ikke tør si noe, men jeg ble nysgjerring) :)

:)

Tja, forhåpentligvis uten å røpe for mye så er det innen biokjemi. Jeg er vel heller ikke av de mest kontroversielle her inne på KG, så om noen mot formodning skulle gjenkjenne meg er det nok ikke så mye juicy sladder å hente.

Saken er at jeg MYE heller vil disputere nå som gravid enn i ammetåka/søvnmangeltåka etterpå (jeg var helt lost forrige gang), så her er det ingen bønn. Jeg skal bli ferdig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten har jeg fått mage allerede! Det er 2-3 uker tidligere enn forrige gang. Men det er jo koselig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må snoke litt tilbake! :)

Jeg erklærer meg imponert! Jeg syntes det var et helsikes pes å få ferdig en mastergrad, jeg. Men en doktorgrad med en 2-åring og en til på vei? :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har levert doktorgradsavhandlingen!! :hoppe:

Det har vært en hektisk innspurt, og har knapt hatt tid til å tenke på annet. Men nå er den ferdig, og jeg kan senke skuldrene noe (hvertfall for en stund før forberedelsene til disputas tar helt overhånd ;) )

Idag er jeg 18+3 med lille knert, og har kjent daglig bevegelse i ca 4-5 uker nå. Det er like herlig denne gangen :hjerte:

Ikke fullt så herlig er tidvise bekkenlåsninger som kommer innimellom. Har anskaffet bekkenbelte samt at jeg har startet behandling hos fysioterapeut (fikk heldigvis henvisning fra legen så det er kostnadsfritt for meg), som hjelper til en viss grad. Men med en aktiv 2,5-åring i hus er det ikke til å unngå at det henger seg opp av og til. Forhåpentligvis blir det ikke verre enn dette :)

På den positive siden skal vi på OUL på mandag, altså om 4 dager! Gleder oss veldig til det :) Kjempespent på om det er en lillebror eller lillesøster som skjuler seg i magen :hjerte:

Skal oppdatere her når det er overstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby i magen, og lykke til på OUL og med disputasen! Så deilig å ha levert da! Håper ikke bekkenet blir for plagsomt framover :klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Var på OUL i dag, og der fikk vi se en perfekt liten skapning med alle organer i skjønneste orden :hoppe: Navlestrengen lå mellom bena, men etter litt dytting fikk vi i en liten smugkikk, og det er antageligvis en jente som bor i magen :hjerte: Storesøster kommer til å bli fornøyd med det, siden hun helst vil ha en søster ;)

Det betyr jo også at det er lite av klær og utstyr som må handles :)

Åh, superhappy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NÆH, gratulerer med levert! Sinnssykt! :pls:

Og huraaaah for friske-trolig-jente-knøttet! :strix:

Krysser fingrene for at dette bekkenlåsningstullet gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk alle sammen, for gratulasjoner :)

Jeg må bare skryte litt av kommende storesøster som har begynt å synge nattasang for babyen, og prater og koser med magen, og som tydelig viser at hun gleder seg til å få et småsøsken. Smelt :hjerte:

Ellers er det lite nytt å rapportere. Fortsatt hektiske dager på jobb, men skal se om jeg får tatt en titt i dere andres dagbøker i morgen.

God natt. (Blir übertidlige kvelder for tiden, for å konservere så mye energi som mulig :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da er jeg blitt doktor! :biggrin::hoppe:

Disputerte på fredag, og det gikk over all forventning! Men fy f*** så vanvittig deilig å bli ferdig! Det har vært en ekstremt intens periode de siste ukene/månedene, og jeg har knapt hatt tid til å tenke på noe annet. Så jeg har litt dårlig samvittighet for både familien og lille i magen. Men, nå blir det andre boller! Og jeg gleder meg til å prioritere dem fremover :hjerte:

Så nå skal jeg også endelig oppdatere her :) Er nå 31+3, og det er jo slett ikke lenge igjen til termin! Hvor ble tiden av??

Jeg er i forholdsvis god form, med unntak av noe kranglete bekken og litt halsbrann innimellom. Men jeg har ikke gått så mye opp i vekt denne gangen (antagelig fordi det har vært så utrolig hektisk), så det hjelper nok i forhold til både halsbrann, vann i kroppen, vond rygg etc. Er ca +8 kg nå, i motsetning til sist svangerskap hvor jeg var sikkert +15 kg på tilsvarende tidspunkt. Må bare passe på at jeg har tilstrekkelig vektoppgang fremover så lille knert får det den skal :) Er nok bra for både meg og den at jeg ikke skal stresse noe mer fremover.

Det er så deilig å kjenne romstering i magen! Koser meg masse med det hver dag :hjerte: Og heldigvis er det mest på dagtid, så jeg får sove om natten :) Håper tilsvarende søvnmønster gjelder etter fødsel. Men, vi forventer ingenting. Vet av erfaring med storesøster at søvn ikke er noe man kan ta for gitt med en baby. Tror likevel jeg er mer mentalt rustet til å takle det denne gangen hvis det blir tøft. Og jeg vet jo at det går over, selv om det kan virke håpløst i perioder.

Neste post på programmet nå er å få vasket og sortert babyklær etter storesøster. Og et par ting vi skal handle til babyen, bla ny vippestol og bæresele. Blir veldig koselig å komme i orden etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Gratulerer masse som doktor! :strix:

Godt å bli ferdig nå, og så er det bare å kose seg med sjarmøretappen de siste ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med doktorgraden! :) Så deilig å være ferdig!

Håper dere har en fin 17. mai! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...