Gå til innhold

Hjelp! Utklemming av kviser - erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var en tur hos hudpleieren i går og klemte ut en del kviser som jeg hadde, huden reagerte med å bli rød og hoven og den svidde en del, saken er den at det ikke føles så mye bedre i dag og huden ser ti ganger verre enn den gjorde i utgangspunktet, og jeg har angst for å gå ut døren. Hvor lang tid vil det ta før huden roer seg ned igjen? Noen områder har huden blødd litt og har fått sånne små sår. Er det noen her som har erfaringer med utklemming av kviser?



Anonymous poster hash: acb89...a71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt noen hudpleietimee, der jeg egentlig hadde trengt en uke innendørs etter behandling. De fleste sier at det er verre før det blir bedre, men det stemte aldri i mitt tilfelle. Jeg gikk bare tilbake til "normalen". Kanskje du er heldigere enn meg ... Forrige behandling hadde jeg før jeg skulle til syden og da sa jeg at jeg ikke ville ha noen form for utklemming av kviser. Da fikk jeg i stedet for en meget fuktighetsgivende maske. Det gjor huden min mye bedre, roet ned rødbeter og ga huden en fin glans. (Bare et lite tips, hvis du har samme type hud som meg... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt noen hudpleietimee, der jeg egentlig hadde trengt en uke innendørs etter behandling. De fleste sier at det er verre før det blir bedre, men det stemte aldri i mitt tilfelle. Jeg gikk bare tilbake til "normalen". Kanskje du er heldigere enn meg ... Forrige behandling hadde jeg før jeg skulle til syden og da sa jeg at jeg ikke ville ha noen form for utklemming av kviser. Da fikk jeg i stedet for en meget fuktighetsgivende maske. Det gjor huden min mye bedre, roet ned rødbeter og ga huden en fin glans. (Bare et lite tips, hvis du har samme type hud som meg... )

Uff, håper ikke tar det så lang tid før huden ser bra ut igjen, tviler på at jeg kommer til å ta dyprens noen gang igjen - huden svir jo og ser helt forferdelig ut. Ser ut som jeg har akne nå og jeg hadde bare hvite nupper i utgangspunktet. Takk for tips, fuktighetsgivende maske hørtes bra ut. Er veldig lei meg og redd for at jeg vil få arr! :-(

Anonymous poster hash: acb89...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tårene bare renner her. Vasket ansiktet nå og huden ser enda verre ut, de små sårene etter kvisene svir, huden er veldig rød og hoven. :-(



Anonymous poster hash: acb89...a71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudpleier og fått klemt ut har jeg gjort en gang og aldri mer!

Du kan prøve med sårsalve om du har det i hus.

En god fuktighetskrem uten så mye annet "tull" enn fukt kan og hjelpe.

Vitapan krem fra apoteket anbefales ofte av hudleger. Serien La Poshe Rosay har og mange gode produkter. Apotekserie laget av franske hudleger.

Anonymous poster hash: 1280e...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tannkrem på kvisene og sårene. Gjør dette flere ganger for dagen. Det svir veldig men det fungerer.

Anonymous poster hash: a0bc9...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hudpleier og fått klemt ut har jeg gjort en gang og aldri mer!

Du kan prøve med sårsalve om du har det i hus.

En god fuktighetskrem uten så mye annet "tull" enn fukt kan og hjelpe.

Vitapan krem fra apoteket anbefales ofte av hudleger. Serien La Poshe Rosay har og mange gode produkter. Apotekserie laget av franske hudleger.

Anonymous poster hash: 1280e...68c

Nei, dette skal jeg aldri mer gjøre. Huden min har aldri sett verre ut og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvor lang tid tok det før huden sin så OK ut? Har dessverre ikke en sårsalve. Takk for tips!

Anonymous poster hash: acb89...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tannkrem på kvisene og sårene. Gjør dette flere ganger for dagen. Det svir veldig men det fungerer.

Anonymous poster hash: a0bc9...45a

Skal prøvde det i morgen. Nå er jeg så lei og frustrert, og tør ikke å ta på huden, den svir veldig! ;-((

Anonymous poster hash: acb89...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Går man til hudpleier og betaler for å klemme ut kviser? Hvor mye koster det? Jeg gjør det selv, jeg. Bruker en sånn "acne extraction tool", eller bare neglene om jeg er ordentlig lat. Huden min har så langt ikke tatt synlig skade av det. Ellers bruker jeg leiremaske 2-3 ganger i uken. Kvisene tørkes ut i rekordfart.



Anonymous poster hash: 5008e...a8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Går man til hudpleier og betaler for å klemme ut kviser? Hvor mye koster det? Jeg gjør det selv, jeg. Bruker en sånn "acne extraction tool", eller bare neglene om jeg er ordentlig lat. Huden min har så langt ikke tatt synlig skade av det. Ellers bruker jeg leiremaske 2-3 ganger i uken. Kvisene tørkes ut i rekordfart.

Anonymous poster hash: 5008e...a8a

Ja, de bruker sterilisert nål, men dette kommer jeg aldri til å gjøre igjen. Jeg har klemt ut kvisene mine selv før og da har det ikke vært ille, men på hudpleiesalongen klemte jeg ut de minste kvisene og da hudpleieren klemte de ut, gjorde det så vondt at tårene rant.

Anonymous poster hash: acb89...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tannkrem på kvisene og sårene. Gjør dette flere ganger for dagen. Det svir veldig men det fungerer.Anonymous poster hash: a0bc9...45a

Tannkrem skal brukes til å pusse tenner med og skylles bort etterpå.

Det har vært innslag på tv om folk som har brukt tannkrem på huden og fått skader i form av etsing og hvite flekker i huden etter bruk av tannkrem.

Tannkrem inneholder både blekemidler og andre kjemikalier som ikke er beregnet til bruk på hud.

Selvfølgelig folk bestemmer selv hva de vil utsette seg for, men da må de og kan konsekvensene av uvettig bruk.

Anonymous poster hash: 1280e...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannkrem skal brukes til å pusse tenner med og skylles bort etterpå.

Det har vært innslag på tv om folk som har brukt tannkrem på huden og fått skader i form av etsing og hvite flekker i huden etter bruk av tannkrem.

Tannkrem inneholder både blekemidler og andre kjemikalier som ikke er beregnet til bruk på hud.

Selvfølgelig folk bestemmer selv hva de vil utsette seg for, men da må de og kan konsekvensene av uvettig bruk.

Anonymous poster hash: 1280e...68c

Oj, da tør jeg hvertfall ikke prøve det. Huden min er ikke blitt så mye bedre og det er veldig frustrerende med tanke på at jeg skal (vel, skulle) møte en spesiell person som jeg ikke har snakket med på seks år, men slik jeg ser ut nå, er det uaktuelt å dra :-(

Anonymous poster hash: acb89...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...